تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819673509




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاجر: بعد از برجام «هيچ» قراردادي با خارجي‌ها نبستيم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تاجر: بعد از برجام «هيچ» قراردادي با خارجي‌ها نبستيم
بعد از برجام ۱۵۰ هيئت خارجي به ايران آمدند اما هيچ قرارداد رسمي با آنها بسته نشد.
۲۱ فعال اقتصادي در گفت‌وگو با «نسيم آنلاين» با انتقاد از تفاهمنامه‌هاي بعد از برجام اعلام كردند كه هيچ كدام از آنها منجر به امضاي قرارداد نشده است. در يك سال گذشته به خصوص در ماه‌هاي قبل و بعد برجام شاهد حضور هيئت‌هاي تجاري متعددي در ايران بوديم. در اين بين چند تن از هيئت‌هاي تجاري كشورمان هم توانسته‌اند چند سفر به كشورهاي اروپايي داشته باشند. اين سفرها اين ذهنيت را در مردم تقويت مي‌كند كه دستاورد بسيار بزرگي براي اقتصاد كشور پديده آمده و قراردادهاي متعدد تجاري و اقتصادي در اين مدت به امضا رسيده است. اما به نظر مي‌رسد كه واقعيت متفاوت با آن چيزي باشد كه مردم تصور مي‌كنند.

تفاهمنامه‌هايي كه در اين مدت جلوي دوربين‌هاي رسانه‌ها به تصوير كشيده شده هيچ شباهتي به قراردادهاي قطعي ندارد و تنها در حد همان تفاهمنامه‌هايي است كه تضمين اجرا ندارد. چندي پيش حسن روحاني رئيس‌جمهور در نشست خبري خود مدعي شد كه بنا بر آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت بعد از برجام 102 قرارداد تجاري منعقد شده است؛ ادعايي كه از سوي بسياري از فعالان اقتصادي تكذيب شد. چندي پيش رهبر معظم انقلاب اسلامي هم نسبت به موضع سفرهاي متعدد هيئت تجاري واكنش نشان دادند. ايشان در ديدار با اعضاي مجلس خبرگان رهبري در اسفند ماه سال گذشته تصريح كردند كه «اين رفت‌ و آمدهايي كه الان هست، هيچ معناي مثبتي تاكنون براي ما نداشته و بايد اثر آنها روي زمين معلوم باشد و روي كاغذ فايده‌اي ندارد كه بنشينيد مذاكره كنيد.» در حال حاضر به نظر مي‌رسد بنگاه‌هاي اقتصادي بزرگ دنيا با وجود وصل نشدن سوئيفت و ال سي و مشكلات بانكي كه در اين خصوص وجود دارد از ترس امريكا حاضر به انعقاد قرارداد رسمي با ايران نيستند. نمونه اين رفتار را مي‌توان در سفر رئيس‌جمهور به پاريس دانست كه طي آن تفاهمنامه‌اي بين وزير راه شهرسازي ايران و مديرعامل ايرباس براي خريد هواپيماي مسافربري امضا شد. در اين بين «نسيم آنلاين» در گفت‌وگو با 21 فعال اقتصادي به اين واقعيت رسيد كه هيچ قراردادي به مرحله اجرا نرسيده است.




تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن