تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه دیدید که بنده ای گناهان مردمان را جستجو می کند و گناهان خویش را فراموش کرده...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820522772




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه نجات، آسمانی فکر‌کردن و زمینی عمل‌کردن است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: راه نجات، آسمانی فکر‌کردن و زمینی عمل‌کردن است
استاد حوزه و اخلاق با بيان اينكه عده‌اي علوم انساني غرب را اسلام‌مالي كرده‌اند، گفت: همه بدبختي‌ها در جوامع اسلامي از علوم انساني غربي است.
استاد حوزه و اخلاق با بيان اينكه عده‌اي علوم انساني غرب را اسلام‌مالي كرده‌اند، گفت: همه بدبختي‌ها در جوامع اسلامي از علوم انساني غربي است.
به گزارش تسنيم، بيست و نهمين نشست جبهه انقلاب اسلامي در فضاي مجازي با حضور متخصصان و علاقه‌مندان اين حوزه و با سخنراني آيت‌الله محي‌الدين حائري‌شيرازي برگزار شد.
آيت‌الله حائري‌شيرازي در ابتداي سخنان خود، گفت: عصر امروز، عصر رسيدن به مقصد است و هر كسي به مقصد و سرمنزل خود مي‌رسد. اگر كسي مقصد و سرمنزلش سراب باشد، به سراب مي‌رسد و اگر كسي سرمنزل و مقصودش آب باشد به آب مي‌رسد.
وي با اشاره به شرحي كه علامه در كتاب اقبال نوشته است، تأكيد كرد: شرقي‌ها آسماني فكر كردند اما ضعف‌شان اين بود كه زميني عمل نكردند، پس به سراب رسيدند و غربي‌ها نيز زميني فكر كردند و زميني عمل كردند پس به سراب رسيدند و راه صحيح آسماني فكر كردن و زميني عمل كردن است، پس حقيقت بدون انطباق بر واقعيت يعني شرق به سراب مي‌رسد و واقعيت منهاي حقيقت يعني غرب نيز به سراب مي‌رسد و آب حقيقت منطبق بر واقعيت است. اين استاد حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: علوم انساني غربي امروز در دانشگاه‌هاي عالم تدريس مي‌شود و به اين ترتيب نيروهاي اجرايي براي دستگاه‌هاي مختلف كشورها تربيت مي‌شوند، بنابراين همه اين فرآيند براساس علوم غربي است و در نتيجه سبك زندگي غربي را در عالم ترويج و تثبيت مي‌كنند.
آيت‌الله حائري‌شيرازي خاطرنشان كرد: ببينيم امروز چقدر زيبا داعش را طراحي و به انحراف كشانده‌اند تا نيروهايي جان بر كف از جهان اسلام بسيج شوند و جان خود را فدا كنند. همه اينها در راستاي تأمين اهداف اسرائيل، يعني همان سراب است.
وي تأكيد كرد: اگر اين دين آسماني را توانستيم به حوزه كاربرد و عمليات وارد كنيم به آب مي‌رسيم وگرنه همانند غربي‌ها، ما نيز در سراب خواهيم بود.
آيت‌الله حائري شيرازي مشكل تفكر شرقي در اين اعتقاد كه «من جهنم دنيا را تحمل مي‌كنم تا در آخرت به بهشت برسم» دانست و تصريح كرد: حال آنكه بايد براي ساختن همين دنيا براساس تفكر آسماني خود اقدام كنيم نه اينكه بدي‌هايش را ببينيم و در راه خدا تحمل و رهايش كنيم.
اين استاد حوزه و دانشگاه سپس به موضوع فضاي مجازي پرداخت و اظهار داشت: ماهيت اين فضاي مجازي را طوري ساخته و طراحي كرده‌اند كه هرآنچه را تو مي‌خواهي، بدون اينكه فكر كني، در اختيارت قرار دهد. خودشان مي‌روند مشكلات را مي‌بينند براي رفع آنها در ساختار فكري خود اقدام مي‌كنند و راه‌حل را يافته و محصول را مي‌سازند و آن را به شما عرضه مي‌كنند. اكنون سؤال اينجاست: من و شما ديگر براي چه بايد اصلاً فكر كنيم؟ او همه اين كارها را مي‌كند كه فكر كردن را از تو بگيرد و ديگر نيازي نباشد كه تو فكر كني.
وي با انتقاد از ترويج علوم انساني غربي در جامعه اسلامي، گفت: غرب وقتي مي‌خواست همه مشكلات عالم را حل كند، علوم انساني خود را به عالم صادر كرد، در حالي كه بر اساس تفكر صحيح و آيات و روايات اسلامي، علوم انساني به‌مثابه نان است، پس ما بايد علوم انساني خودمان را مي‌داشتيم تا سبك زندگي‌مان را براساس اسلام بسازيم ولي عده‌اي آمدند و علوم انساني غرب را اسلام‌مالي كردند.
آيت‌الله حائري‌شيرازي علت همه بدبختي‌ها در جوامع اسلامي را علوم انساني غربي دانست و افزود: غربي‌ها علوم انساني غلط‌شان را با كارخانه و دانشگاه‌ها، مانند نان به سر سفره‌هاي‌مان مي‌آورند كه اين سفره‌ها خروجي‌اش سبك زندگي اسلامي نخواهد شد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن