تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819957065




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشرفت دانشگاه سمنان در بخشهای مختلف در دو سال اخیر


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


پیشرفت دانشگاه سمنان در بخشهای مختلف در دو سال اخیر استان‌ها > سمنان - رئیس دانشگاه سمنان گفت : این دانشگاه در دو سال گذشته توانسته با تلاش کارکنان و اعضای هیات علمی به پیشرفتهای خوبی در بخشهای مختلف علمی ، پژوهشی و عمرانی دست یابد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، دکتر عباس هنر بخش رئوف با اعلام این خبر گفت : خوشبختانه در دو سال اخیر پیشرفتهای خوبی در بخش عمرانی بدست آمده، به طوریکه دو طرح دانشکده گردشگری و کویر شناسی و فاز یک دانشکده مهندسی این دانشگاه که ساخت آن متوقف شده بود از سال گذشته از سرگرفته شده است .
دکتر هنر بخش ادامه داد : همچنین پروژه منحصر به فرد کتابخانه مرکزی و آمفی تئاتر دانشگاه نیز که از سال 87 آغاز شده و به دلیل محدودیت های اعتباری پیشرفت قابل قبولی نداشت ، با تامین اعتبار مربوطه امیدوار است کتابخانه در سال جاری و آمفی تئاتر تا دو سال آینده به بهره برداری برسد .
وی با بیان اینکه ساخت و تجهیز دانشکده دامپزشکی دانشگاه سمنان به اتمام رسید و آماده افتتاح است افزود : کار عمرانی دانشکده اقتصاد و مدیریت ، ساختمان معاونت آموزشی و دانشجویی و ساختمان خانه فرهنگ نیز در سال 94 تکمیل و به بهره برداری کامل رسید .
دکتر هنر بخش یاد آور شد ؛ دانشکده های علوم پایه و مهندسی شیمی که به دلیل کمبود اعتبار متوقف بودند ، مراحل مناقصه مربوطه را طی و در آینده نزدیک مجددا عملیات عمرانی آنها از سر گرفته شد .
رئیس دانشگاه سمنان همچنین در بخشی دیگری از این گفتگو به پیشرفتهای علمی این دانشگاه اشاره کرد و گفت : این دانشگاه دارای 20 مجله علمی است که از این تعداد 10 مجله دارای اعتبار علمی پژوهشی و یک مجله دارای اعتبار علمی - ترویجی است
دکتر هنر بخش افزود : فقط چهار عنوان مجله از مجلات علمی -پژوهشی در سال گذشته موفق به دریافت این اعتبار از سوی کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور شدند .
وی با بیان اینکه از این تعداد مجله 10 عنوان لاتین / 9 عنوان فارسی و یک مجله به زبان عربی است اظهار داشت : علاوه بر نمایه شدن این مجلات در پایگاه آی اس سی ، در سال 94 یک مجله در حوزه ریاضی به سردبیری پروفسور اسحاقی موفق به کسب نمایه آی اس آی شده است رئیس دانشگاه سمنان همچنین به مقالات تولیدی توسط اعضای هیات علمی این دانشگاه و چاپ در ژورنالهای مختلف و نمایه در پایگاه های آی س آی ، آی اس سی ، اسکوپوس و غیره اشاره کرد و گفت : فقط در دو سال گذشته بیش از یک هزار و 400 عنوان مقاله علمی در این دانشگاه تولید شده که در مقایسه با مقالات تولیدی دانشگاه تا سال 93 از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است .
دکتر هنر بخش به رتبه دوازدهم این دانشگاه در بین دانشگاههای جامع کشور بر اساس رتبه بندی پایگاه آی اس سی اشاره کرد و گفت : همچنین این دانشگاه در سال گذشته بر اساس اطلاعات پایگاه طلایه داران علم تامسون رویترز در فهرست یک درصد برتر دانشگاههای تاثیرگذار دنیا از نظر تعداد استنادات قرار گرفت.
وی ، کسب این موفقیت را نشان دهنده توان علمی بسیار بالا عنوان کرد و گفت : میزان استنادها به انتشارات علمی یک کشور و یک دانشگاه از جمله شاخص های مهمی است که بیانگر میزان تکیه نظام جهانی علم بر علم آن کشور است و دنیای امروز استنادها را به عنوان یکی از شاخص های اصلی مرجعیت پذیرفته است. .
دکتر هنر بخش با بیان اینکه کسب مرجعیت علمی دشوار بوده و نیازمند برنامه ریزی و یک جهاد علمی است افزود : برای انتخاب موثرترین دانشگاه ها ، کلیه دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی دنیا بر حسب میزان تاثیرگذاری آن مشخص و مرتب سازی می شوند و در گام بعدی یک درصد برتر آنها که دارای بیشترین میزان اثر گذاری بوده اند انتخاب و معرفی می شوند .
وی همچنین از قرار گیری دو عضو هیات علمی دانشگاه سمنان در زمره یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان در سال گذشته خبر داد و گفت : بر اساس داده های منتشر شده از پایگاه طلایه داران علم تامسون رویترز (ISI) پروفسور مجید اسحاقی گرجی استاد ریاضی و پروفسور نیما امجدی استاد مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه سمنان در زمره یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان قرار گرفتند .
دکتر هنر بخش ، معیار این انتخاب را تعداد استنادهای صورت گرفته به تولیدات علمی آنان دانست و اظهار داشت : پژوهشگرانی که توانسته اند بر اساس تحقیقات خود به بالاترین سطح اعتبار بین المللی دست یابند بر اساس ارزیابی ISI در گروه نخبگان علمی برتر دنیا قرار می گیرند .
دکتر هنر بخش با بیان اینکه تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه در دو سال گذشته بیش از 20 درصد افزایش یافته است افزود : 34 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه نیز دو سال گذشته به مرتبه استادی و دانشیاری ارتقاء یافتند .
وی به همکاریهای علمی دانشگاه سمنان اشاره کرد و گفت : در این مدت 25 تفاهم نامه پژوهشی با دستگاههای اجرایی و مراکز علمی مختلف منعقد شده است .
وی افزود : 21 طرح پژوهشی تقاضا محور را هم باید به این میزان تفاهم نامه منعقده اضافه کرد .
رئیس دانشگاه سمنان همچنین از همکاری این دانشگاه دراجرای دو طرح کلان ملی خبر داد و گفت : یک طرح با نام بررسی اثرات تغییر اقلیم و مدیریت خشکی و خشکسالی به اتمام رسیده و طرح دیگر با نام برنامه ریزی فناورانه برای تهیه سیلیکون در مصارف فناوری سلول خورشیدی است.
وی رشد چاپ کتاب را از دیگر موفقیتهای بدست امده در دو سال گذشته عنوان کرد و گفت : خوشبختانه در این مدت بیش از 75 عنوان کتاب توسط اعضای هیات علمی این دانشگاه تالیف و ترجمه و به چاپ رسیده که رشد حدود 30 درصدی را نشان می دهد .
دکتر هنر بخش رئوف دانشجویان این دانشگاه را حدود 16 هزار نفر اعلام کرد و گفت : از این تعداد حدود 30 درصد در دوره تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیلند .
به گفته وی ؛ بر اساس اسناد راهبردی وزارت متبوع و دانشگاه ، در این دوره بجای افزایش کمی بیشتر ارتقاء کیفی با ساماندهی آموزش عالی مورد هدف بوده است .
رئیس دانشگاه سمنان همچنین به فعالیت های علمی پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان هم اشاره کرد و گفت : از 210 واحد فناور پذیرش شده در این پارک ، 17 شرکت موفق به اخذ مجوز دانش بنیان شده اند..
دکتر هنر بخش گفت: از میان 65 شرکت فناور که در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان مستقر بوده اند تاکنون 35 شرکت مراحل رشد خود را طی کرده و از حمایت مرکز رشد این پارک خارج شده اند.
وی اظهار داشت: تاکنون 142 ثبت اختراع از سوی شرکت های فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان صورت گرفته است که برخی از آنها تأییدیه علمی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران را اخذ کرده اند. ..
وی در پایان ضمن قدر دانی از تلاش تک تک اعضای خانواده دانشگاه سمنان خاطر نشان کرد : امیدواریم با تلاش همه ی کارکنان و اعضای هیات علمی این دانشگاه ، روز به روز شاهد پیشرفت این دانشگاه در زمینه های مختلف علمی و پژوهشی باشیم و در تحقق نام امسال از سوی مقام معظم رهبری که به نام اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل نامگذاری شده سهم قابل توجهی داشته باشیم

کلید واژه ها: استان سمنان -




سه شنبه 7 اردیبهشت 1395 - 17:41:15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن