تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804753834




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شركت های ایرانی می توانند ازظرفیت های اقتصادی اتریش بهره گیرند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس اتاق تهران: شركت های ایرانی می توانند ازظرفیت های اقتصادی اتریش بهره گیرند رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی تهران با بیان این كه شركت های اتریشی سالیانه 360 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی انجام می دهند، گفت: شركت های ایرانی می توانند از این ظرفیت اقتصادی اتریش با انتقال تكنولوژی و سرمایه گذاری در بلندمدت استفاده كنند.
۱۳۹۵ سه شنبه ۷ ارديبهشت ساعت 12:11

خبرگزاری پانا+

به گزاش پانا، مسعود خوانساری روز سه شنبه در نشست مشترك اقتصادی ایران و اتریش در محل اتاق بازرگانی،صنایع،معادن وكشاورزی تهران، ابرازخرسندی كرد میزبان یك هیات بزرگ تجاری اتریش است ، زیرا دو كشور روابط بسیار دیرینه دارند و 140 سال پیش سفارت های خود را در پایتخت های دو كشور دایر كرده اند.
وی با اشاره به جایگاه اتریش در اتحادیه اروپا اظهار داشت: با وجود سازمان ها و نهادهای بین المللی مستقر در اتریش، این كشور از نظر اقتصادی و سیاسی در اروپا بسیار تاثیرگذار است و زمانی كه تحریم های ظالمانه علیه شركت های ایرانی برقرار شد شركت های اتریشی در این زمینه سخت گیری نكردند و شركت های ایرانی همچنان به فعالیت های اقتصادی خود در اتریش ادامه دادند.
خوانساری گفت: ایرانی ها در اتریش فعالیت تجاری و اقتصادی خوبی دارند به طوری كه یكی از شركت های ایرانی در سال 2013 جایزه برترین شركت تجاری را در این كشور كسب كرد.
رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و كشاورزی تهران گفت: ایران نیز در منطقه از جایگاه بسیار مناسبی برخوردار است و در چهار راه غرب و شرق و شمال و جنوب با 80 میلیون جمعیت تحصیلكرده یكی از باثبات ترین كشورهای منطقه است.
به گفته وی در حالی كه بسیاری از كشورهای منطقه در دوران بی ثباتی قرار دارند، اما هرگونه سرمایه گذاری در ایران می تواند در توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی اتریش و ایران تاثیرگذار باشد.
خوانساری گفت: وجود ذخایر عظیم نفت و گاز و ذخایر بزرگ معدنی درایران می تواند زمینه های خوبی را برای همكاری شركت های دو كشور به وجود آورد و در زمینه گردشگری نیز ایران با چندین هزار سال تمدن و یك میلیون آثار تاریخی می تواند زمینه های مناسبی را بین دو كشور فراهم كند.
وی افزود: صنایع ایران با توجه به تحریم های ظالمانه نیازمند تكنولوژی و سرمایه گذاری های جدیدی است ، به طوری كه ما باید سالیانه 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جذب كنیم.
رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و كشاوزی تهران گفت: شركت های ایرانی می توانند با مشاركت شركت های اتریشی تكنولوژی و سرمایه آنها را به ایران منتقل كنند و این نشان می دهد دو طرف دارای زمینه های مناسب همكاری هستند.
خوانساری تاكید كرد: اتاق تهران با 15 هزار نفر عضو آمادگی دارد شرایط لازم را برای همكاری های شركت های ایرانی و اتریشی فراهم كند تا بنگاه های متوسط در این تشكل خصوصی بتوانند از سرمایه گذاری اتریشی ها در ایران استفاده كنند.
وی مسائل و مشكلات بانكی، طولانی شدن صدور مجوز صادرات از سه هفته تا سه ماه در اتریش را از موانع مهم توسعه همكاری های دو كشور برشمرد و اعلام كرد برای رفع این موانع آماده همكاری با شركت های اتریشی هستیم.
ناصر ریاحی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی تهران به تازگی از رایزنی بانك های «اوبر بانك»، «آستریا»، «ارسته بانك» و «رایفایزن یا آر-زد-بی» اتریش برای ورود به ایران و اقدام موسسه اعتباری « او.كا.ب» این كشور برای بیمه سرمایه‌گذاری شركت های اتریشی در ایران خبر داد.
ریاحی گفت: شركت‌ های اتریشی پس از دریافت بیمه نامه از این موسسه می‌توانند تا صد درصد میزان سرمایه‌گذاری خود از بانك‌های تجاری وام دریافت كنند. هیات اقتصادی 110 نفره بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران در دومین هفته نخست امسال به اتریش رفتند و در همایش اقتصادی دو كشور، سمینار آشنایی با جنبه های مختلف مدیریت و برنامه ریزی شهر وین و نشست تخصصی با مسئولان بانك مركزی اتریش شركت كردند.
طرفین همچنین هشت یادداشت تفاهم همكاری به ارزش بیش از دو میلیارد یورو امضا كردند.
اتریش كشوری محصور در خشكی در شرق اروپای مركزی است و با كشورهای چك، آلمان، مجارستان، ایتالیا، لیختن اشتاین، اسلواكی، اسلونی و سوئیس هم مرز است.
این كشور از نظر تولید ناخالص داخلی در مقام بیست و هفتم دنیا قرار دارد و حدود 28 درصد از تولید ناخالص داخلی این كشور از ارزش افزوده بخش صنعت حاصل می شود. در این بخش، بیشترین سهم به ترتیب به تولید فلزات پایه و مصنوعات فلزی، ماشین آلات صنعتی، غذایی، آشامیدنی و دخانیات، تجهیزات حمل و نقل، تولید كاغذ و محصولات كاغذی و تولید تجهیزات الكتریكی تعلق دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن