تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820647924




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سقف خريد در طرح خريد مجلات برگشتي افزايش يابد/ طرح اشتراك كمك به اقتصاد مطبوعات است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: سقف خريد در طرح خريد مجلات برگشتي افزايش يابد/ طرح اشتراك كمك به اقتصاد مطبوعات است
مدير مسئول نشريات پيشخوان و فصل نو، طرح خريد مجلات برگشتي را با توجه به مدت زمان اندك اجراي آن، طرحي موفق عنوان كرد و خواستار افزايش سقف خريد مجلات برگشتي در اين طرح شد.
به گزارش نامه نیوز، نوشين احمدي ضمن قدرداني از تلاش ها و حمايت هايي كه طي سال هاي گذشته براي كمك به اقتصاد مطبوعات صورت گرفته است، طرح خريد مجلات برگشتي را يكي ديگر از ابتكارات معاونت مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در دولت يازدهم عنوان كرد و يادآور شد: اجراي اين طرح از اين جهت براي ما داراي اهميت است كه بخشي از هزينه هاي هنگفت نشريات از فرآيند چاپ و نشر گرفته تا هزينه هاي مربوط به خبرنگار، عكاس، گرافيك و بسياري موارد ديگر را جبران مي كند.
صاحب امتياز و مدير مسئول نشريه فصل نو همچنين طرح خريد مجلات برگشتي را از جمله اقدامات راهگشاي معاونت مطبوعاتي براي حمايت از نشريات بخش خصوصي عنوان و پيشنهاد كرد: با توجه به هزينه هاي بالاي مجله و همچنين مراكز و نهادهاي عمومي بسياري كه شرايط مشاركت و دريافت نشريات را دارند ضرورت دارد معاونت مطبوعاتي سقف نسخ دريافتي نشريات را به 2000 نسخه در هر شماره ارتقاء دهد.
اين فعال رسانه اي افزود: با توجه به اينكه همه مراكز آموزشي، مراكز فرهنگي، فرودگاه ها، زندان ها، بيمارستان ها و بسياري مراكز عمومي ديگر مخاطبان هدف اين نشريات هستند، گسترش طرح و افزايش سقف خريد مي تواند مجريان طرح را با سرعت بيشتري به اهداف خود كه ارتقاي سطح مطالعه افراد جامعه و كمك به اقتصاد نشريات است برساند.

* ناشران بايد مجريان را كمك كنند
مديرمسئول مجله «راز» نيز با قدرداني از حمايت هاي معاونت مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در كمك به اقتصاد رسانه ها گفت: مانند آنچه در طرح اشتراك نيم بها اتفاق افتاد مجريان را در اطلاع رساني طرح خريد مجلات برگشتي كمك كنيم.
بيژن عليپور نيز در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد: در جامعه كساني هستند كه قدرت و يا امكان پرداخت هزينه براي مطالعه را ندارند اما اگر مطالب و مواد خواندني در مراكزي مثل بيمارستان ها، كتابخانه ها، ترمينال ها، فرودگاه ها و ديگر اماكن عمومي كه ممكن است اين افراد بطور دائم يا موقت مراجعه مي كنند در دسترس آنان قرار گيرد به نحو مطلوبي استفاده خواهند كرد و اين يكي از مهمترين فوايد طرح خريد مجلات برگشتي است كه معاونت مطبوعاتي با اجراي آن نشريات مازاد را خريداري كرده و به رايگان در اختيار مراكز عمومي قرار مي دهد.
وي گفت: اگر اين نشريات غير خبري بوده و تاريخ مصرف نداشته باشند ماندگاري خواهند داشت و افراد بيشتري مي توانند از اطلاعات و مطالب ارائه شده استفاده كنند.
مدير مسئول مجلۀ «راز» با بيان اينكه هدف اصلي طرح خريد مجلات برگشتي استفاده بيشتر مردم از نشريات و بالا رفتن سطح مطالعه افراد جامعه است گفت: ناشران هم با شركت در اين طرح شماره هاي برگشتي خود را بجاي اينكه انبار و يا به خمير كاغذ تبديل كنند در اختيار عموم افراد قرار مي دهند.
وي روند اجراي طرح طي ماه هاي گذشته را مطلوب ارزيابي كرد و با بيان اينكه يقينا همكاري وزارت ارشاد بويژه در خصوص پرداختي ها همچون گذشته بسيار خوب خواهد بود گفت: انتظار من اين است خود نشريات هم مانند آنچه در طرح اشتراك نيم بها اتفاق افتاد مجريان را در اطلاع رساني اين طرح نيز كمك كنند تا نهادهاي بيشتري كه احتمالا از بضاعت مالي كمي برخوردارند ولي از اجراي اين طرح بي خبر هستند نيز مطلع شده و مشاركت كنند.
به گزارش ايرنا، در حال حاضر 560 نشريه در طرح اشتراك نشريات كشور حضور دارند كه در سال گذشته اعتباري بالغ بر 11 ميليارد تومان براي خريد و توزيع اين نشريات هزينه شد ضمن اينكه ٣٥١ هزار اشتراك در حال حاضر بر روي سايت اشتراك ثبت شده است.
همچنين در طرح خريد مجلات برگشتي، بالغ بر 250 هزار نسخه از نشريات عضو با اعتباري بالغ بر 240 ميليون تومان خريداري و به صورت رايگان در اختيار مراكز عمومي – فرهنگي قرار گرفته است. تا پايان اسفند ماه 105 نشريه در اين طرح ثبت نام كرده اند.
كتابخانه ها، كانون هاي فرهنگي هنري مساجد، پايانه هاي مسافربري ريلي جاده اي، خوابگاههاي دانشجويي، زندان ها و ندامتگاه ها و كانون هاي اصلاح و تربيت، سالن انتظار بيمارستان ها و مراكز درماني، كمپ هاي ترك اعتياد، بهزيستي، خيريه ها و... از جمله مراكزي هستند كه در اولويت دريافت اين بسته هاي فرهنگي رايگان هستند.


منبع: ایرنا


۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن