تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805357579




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجازات تكميلي در انتظار رانندگان مست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مجازات تكميلي در انتظار رانندگان مست
پليس در جرائم مشهود مكلف به اقدام است. دادستاني تهران به پليس اذن داده با رانندگي در حال مستي، كشف حجاب بانوان در اتومبيل و رانندگي غيرمتعارف برخورد كند.
عباس جعفري‌دولت‌آبادي، دادستان عمومي و انقلاب تهران در جلسه‌اي با حضور فرمانده و معاونان پليس راهور، معاونان دادستان و سرپرستان نواحي و سرپرستان دواير نظارت زندان دادسراي عمومي تهران، دادستان‌‌هاي شهرستان‌ها و رؤساي دادگاه‌هاي عمومي بخش استان تهران گفت: پليس در جرائم مشهود مكلف به اقدام است و صرفاً در جرائم غيرمشهود بايد طبق دستور قضايي اقدام كند.
وي با تأكيد بر اينكه يكي از وظايف پليس، انجام وظيفه ذاتي خود است، تأكيد كرد: شرب خمر از گناهان كبيره است و اخباري كه از نواحي دادسراي ارشاد و راهور داريم، نشان مي‌دهد كه در اين بخش بايد كار بيشتري انجام شود كه از دو جنبه‌ آموزش مردمي و برخورد با جرم برخوردار باشد.

دولت‌آبادي با تأكيد بر اينكه تصادفات از مسائل مهم است كه كنترل آن، انعكاس تلاش‌هاي پليس و دادسرا در پيشگيري از اين حوادث را در پي دارد و با اعلام اينكه يكي از اقدامات دادستاني تهران طي چند سال اخير، رصد اخبار تصادفات و انعكاس برخي از اين موارد به مقامات مربوط بوده است، به برخي از اين آمارها اشاره كرد.

دادستان تهران گفت: همكاري و هماهنگي پليس و دادستان‌ها در مقابله با حوادث رانندگي از اين جهت كه از علل عمده مرگ و مير در كشور است، ضروري است.

جعفري با اعلام اينكه دادستاني تهران طي مجوزي به پليس اذن داده است كه در سه مورد شامل رانندگي در حال مستي، كشف حجاب توسط بانوان در اتومبيل و رانندگي غيرمتعارف مانند ويراژ دادن، خودرو را متوقف كند و اقدامات لازم را جهت انعكاس مراتب به مقام قضايي به عمل آورد، اعلام كرد: در اين موارد پليس مكلف است طبق دستور صادره اقدام كند.

دادستان تهران با مهجور خواندن موضوع تصادفات در سيستم قضايي، اين جلسه را سرآغاز توجه دادسراي تهران به اين موضوع دانست و از سرپرستان نواحي و دادستان‌هاي شهرستان‌هاي تهران خواست با تشكيل چنين جلساتي با پليس ناحيه و حوزه قضايي خود، سعي در پيشگيري از وقوع حوادث رانندگي نمايند.

وي حضور قضات محاكم در چنين جلساتي را ضروري خواند و با اعلام اين ضرورت كه پليس راهور لازم است آمار حوادث رانندگي را به طور ماهانه براي دادستان ارسال كند، چنين اقدامي را زمينه‌ بررسي ميزان اختلاف آمار قضايي و آمار پليسي خواند.

دولت‌آبادي راهكار ديگر براي بهبود عملكرد پليس و دستگاه قضايي پيرامون حوادث رانندگي را آموزش و همايش تخصصي خواند و ضمن اينكه رسيدگي تخصصي به پرونده‌هاي قضايي مربوطه را ضروري به شمار آورد، گفت: به عنوان نمونه، دادسراي راهور رسيدگي به پرونده‌هاي تصادفات در غرب تهران را بر عهده دارد و چنانچه زمينه‌هاي لازم فراهم شود، در شرق تهران نيز ناحيه‌اي از دادسرا براي رسيدگي به اين امر اختصاص خواهد يافت.

وي از جمله مزاياي تمركز پرونده‌هاي تصادفات در يك يا چند ناحيه از دادسرا را، ايجاد رويه قضايي واحد دانست.

دولت‌آبادي از قضات محاكم خواست براي رانندگان متخلف به ويژه كساني كه در حال مستي يا با استفاده از مواد روانگردان موجب فوت يا ايراد صدمه بدني به ديگري شده‌اند، مجازات بازدارنده و همچنين مجازات تكميلي در نظر بگيرند.

وي، به معاونان دادسرا و دادستان شهرستان‌ها تأكيد كرد كه مطالبه‌ مجازات تكميلي در كيفرخواست براي چنين مواردي ضروري است.





تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن