تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 دی 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او (ع) نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

استند تسلیت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1846603503




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ملودرام هرگز نمی‌میرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


ملودرام هرگز نمی‌میرد فرهنگ > سینما - ایسنا نوشت: فریدون جیرانی تاکید کرد: توجه من به سینمای ملودرام به معنای مخالفت با کیارستمی یا سهراب شهیدثالث و فیلمسازانی در این ژانر نیست.

  این فیلمساز روز دوشنبه 6 اردیبهشت ماه کارگاه آموزشی خود را درباره سیر تحول سینمای ملودرام به عنوان یکی از مجموعه کارگاه‌های آموزشی جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار کرد. در این کارگاه که با عنوان کارگاه دالفنون برگزار شد، یکی از هنرجویان درباره مخالفت جیرانی با سینمای کیارستمی پرسشی را مطرح کرد که در پاسخ به او جیرانی گفت: مخالف سینمای کیارستمی یا سهراب شهید ثالث نیستم و هرگز این سینما را نادیده نمی‌گیرم چون نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. ضمن اینکه کیارستمی در سینمای ایران جریان سازی کرده است، همچنان که اصغر فرهادی به عنوان نسل جدید این فیلمسازان، هنرمند بسیار شاخص سینمای ایران است. این کارگردان ادامه داد: از آنجا که مباحث زیادی درباره سینمای کیارستمی یا سهراب شهیدثالث و ... مطرح شده است‌، علاقه مند بودم کارگاه خود را درباره نوع دیگری از سینما برپا کنم. وی در پاسخ به یکی دیگر از هنرجویان که معتقد بود سینمای ملودرام در دنیا از بین رفته است‌، تاکید کرد: هنوز در آمریکا هم ملودرام حرف اصلی را می‌زند چون این ژانر هرگز نمی‌میرد مثلا فیلم‌های «درباره الی» یا «جدایی نادر از سیمین» هم ملودرام هستند. کارگردان فیلم‌های «قرمز» و «سالاد فصل» خاطر نشان کرد: آنقدر علیه ملودرام حرف زده‌ایم و به آن فحش داده‌ایم که نتوانستیم بفهمیم ملودرام اصلا ژانر بدی نیست. وی در این کارگاه با تشریح روند تحول فیلم‌های ملودرام در سینمای ایران یادآور شد: ملودرام‌های اخلاقی پایه ژانر ملودرام در ایران است که متاثر از ملودرام‌های موزیکال مصری هستند. جیرانی افزود: ملودرام‌های اجتماعی ما با ملودرام‌های اخلاقی شروع می‌شوند اما در ادامه به معجونی می رسیم که من ملودرام هستم و نه کمدی و نتیجه آن فیلمی مانند «گنج قارون» است که هم ملودرام است وهم کمدی. به اعتقاد او؛ شکل گیری فیلمی مانند «گنج قارون» در دهه 40 محصول فضای بسته آن دوران است که باعث می‌شود ملودرام‌های تلخ و اخلاقی به ملودرامی که در بردارنده دو سینمای کمدی و ملودرام باشند تبدیل شود. جیرانی اضافه کرد: ملودرامی مانند «گنج قارون» تلاش می‌کند، طبقه پولدار و فقیر را در کنار هم قرار بدهند و این فیلم نیز مانند تمام ملودارم‌های دهه 40 پایانی خوش دارد و با تفاهم طبقاتی به پایان می‌رسد. او با اشاره به اینکه همین نوع ملودرام‌ها در سینمای ترکیه و مصر هم شکل گرفته‌اند متذکر شد: البته فضای سیاسی و اجتماعی آنان قدری با ما متفاوت است اما در این دو سینما هم همین ملودرام‌ها را می‌بینیم. جیرانی بحث خود را با طرح پرسشی درباره ضرورت ساخت «قیصر» در سال 48 و تفاوت قهرمان این فیلم با کاراکتر علی بی غم در فیلم «گنج قارون» ادامه داد و یادآور شد: قیصر از دل شرایط ملتهب اجتماعی بیرون آمده است. وی ادامه داد: ملودرام اخلاقی دهه 30 به ملودرام سازشکارانه دهه 40 و بعدا به ملودرام تلخ «قیصر» که از دل شرایط جدید بیرون می‌آید‌، تبدیل شده است. جیرانی اضافه کرد: حرف قیصر غیرت ومردانگی است که این وجه در سنت وجود دارد اما عدالت خواهی در سنت وجود ندارد و قیصر هم می‌کوشد مانند دکتر شریعتی عدالت خواهی و سنت را با هم بی‌آمیزد. به گزارش ایسنا‌،در بخش پایانی این کارگاه که در کاخ جشنواره(پردیس سینمایی چهارسو) برگزار شد، یک فیلم کوتاه به نمایش درآمد و جیرانی توضیحاتی را درباره تحول تکنیک در سینمای ایران ارائه کرد. 245

کلید واژه ها: فریدون جیرانی - سینمای ایران -




دوشنبه 6 اردیبهشت 1395 - 13:27:42





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن