تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799113827




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غلامحسین نامی: حذف نقاشی عملی ضد هنری و بدخواهانه است/اگر این اتفاق شومی كه دارد می‌افتد را نادیده بگیریم و سكوت كنیم به قهقرای تاریخ فرو خواهیم رفت


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: غلامحسین نامی: حذف نقاشی عملی ضد هنری و بدخواهانه است/اگر این اتفاق شومی كه دارد می‌افتد را نادیده بگیریم و سكوت كنیم به قهقرای تاریخ فرو خواهیم رفت
غلامحسین نامی هنرمند مطرح عرصه تجسمی طی سخنانی به اخبار مرتبط با حذف رشته نقاشی از هنرستان ها واكنش نشان داد.
آفتاب :  غلامحسین نامی نقاش و مدرس شناخته شده، شب گذشته طی گفت و گوی تلفنی با خبرنگار هنرآنلاین به  اخبار روزهای گذشته مبنی بر حذف رشته نقاشی از هنرستان ها واكنش نشان داد. حاصل این گفت و گو متنی از اظهارات این هنرمند است كه در ادامه می خوانید.


غلامحسین نامی: پیش از هر چیز باید بگویم بسیار بسیار متاسفم از اینكه چنین تصمیمی در وزارتی با عنوان آموزش و پرورش اتفاق می افتد؛ چرا كه وقتی به این عنوان دقت می كنیم در می‌یابیم  آموزش و پرورش دو مقوله بسیار اساسی حیات انسانی است و در حالی كه آموزش و پرورش  قرار است انسان را به تعالی برساند شاهدیم برنامه ریزان ناآگاه و بی‌خردی پیدا می‌شوند كه تصمیم می‌گیرند یك رشته هنری مادر را از هنرستان‌هایی كه اسم هنر بر روی آن‌ها است حذف كنند؛ حالا تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.


هر چیز تعریفی دارد و به روزرسانی هم تعریف خودش را دارد. چطور ممكن است جریان بسیار روشن و مقتدر هنر نقاشی در سطح جامعه را نابود كنیم و اسم آن را به روز رسانی بگذاریم؛ به روزرسانی چه چیزی!؟


خودتان می دانید كه من سال های زیادی را با انرژی جوانی به تدریس در هنرستان‌ها گذرانده‌ام و با فضایی  كه در ساختار كلی آموزشی هنرستان جاری بوده و هست آشنایی كامل دارم. همه ما اذعان داریم كه تاریخ 60 ساله هنرستان‌های ما چه جایگاهی در تاریخ هنر معاصر ایران دارد. بیشترین هنرمندان پیشرو و ارزشمند هنر معاصر ما فارغ‌التحصیلان این هنرستان‌ها هستند و بهترین استادان هنرهای تجسمی این مملكت در این هنرستان‌ها تدریس كرده‌اند و اكنون می‌بینیم چنین نهادی مورد هجمه قرار گرفته است. بسیار متاسفم  كه از عملكرد بعضی برنامه‌ریزان به این نتیجه رسیده‌ام كه متاسفانه در این دوره دلواپسانی هستند كه با نقشه‌های شوم و ویرانگر و با نقشه‌های ضد هنری كمر به نابودی مظاهر و نمادهای جنبش نقاشی معاصر ایران بسته‌اند. این عمل چیزی جز بدخواهی و یك عمل ضد هنری  نمی‌تواند باشد.


به عنوان یك هنرمند و به عنوان كسی كه عمرش را در آموزش نقاشی در این مملكت گذرانده به هنرمندان و استادان مملكت هشدار می‌دهم اگر این اتفاق شومی كه دارد می‌افتد را نادیده بگیریم و سكوت كنیم به قهقرای تاریخ فرو خواهیم رفت؛ كافی است برای لحظه‌ای جای خالی این هنرستان‌ها و به خصوص هنرستان‌های وزارت ارشاد را در تاریخ هنر معاصر را تصور كنیم.


من این به روزرسانی كه برنامه‌ریزان چنین تصمیمی ادعایش را دارند خنده‌دار و مضحك می‌بینم. كافی است رشته‌ای تحت عنوان فتوگرافیك را كه به جای گرافیك جایگزین كرده‌اند در نظر بگیریم كه بدانیم تا چه اندازه ناآگاهانه و غیر تخصصی با این موضوع برخورد كرده‌اند و نشان داده‌اند كه حتی الفبای گرافیك را نمی‌شناسند. آیا آن كسی كه این چنین برنامه‌ریزی می‌كند اصلا می داند گرافیك چیست؟ فتوگرافیك یك بخش یا یك درس از اصول و مبانی آموزش گرافیك است و نمی‌تواند به عنوان یك رشته قلمداد شود. كسی كه اصول گرافیك را یاد نگرفته هرگز نمی‌تواند از عكاسی در گرافیك درست استفاده كند. آیا تمام اینها نشان‌دهنده چیزی به جز غیرتخصصی بودن این كمیته است؟


یك برنامه‌ریز هنری وزارت آموزش و پرورش چقدر باید دور از مسائل جامعه‌اش باشد كه نبیند این هیجان و این انفجار  پیشرفت و موفقیت‌های نقاشی را در جامعه امروز ما و انعكاسش را در جامعه جهانی؛ چه در آكشن‌های بین‌المللی و حراج‌ها و چه در موزه‌های سراسر دنیا كه هنرمندان جوان ما را كشف می‌كنند و ارزش می‌گذارند. ناكارآمدی در آینده شغلی؟ عجب. خیلی مضحك و خنده دار است استدلال‌های تصمیم گیران برای این تغییرات نابخردانه.  


در پایان لازم می دانم تاكید كنم، دوستانی كه فكر می‌كنند این سیل ویرانگر به در خانه آن‌ها نخواهد رسید بسیار اشتباه می كنند. این سیل راه افتاده و اگر جلویش را نگیریم همه را در كام خود خواهد كشید.
منبع: هنرآنلاین




تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن