تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه دیدید که بنده ای گناهان مردمان را جستجو می کند و گناهان خویش را فراموش کرده...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820425372




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتراف رسانه‌های عرب پس از یک‌هفته؛ تهران برنده نهایی اجلاس دوحه است


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: اعتراف رسانه‌های عرب پس از یک‌هفته؛ تهران برنده نهایی اجلاس دوحه است
هفته گذشته 16 کشور نفت‌خیز جهان در دوحه جمع شدند تا طرح فریز نفتی را اجرا کنند اما بعد از دو روز جلسه نتوانستند به نتیجه مشخصی در خصوص این طرح برسند. اکنون با گذشت یک هفته از این اجلاس، رسانه‌های جهان به بررسی نتایج آن پرداختند و سعی در پیش‌بینی اوضاع آینده منطقه خاورمیانه دارند.
آفتاب :  بسیم لاله- رسانه‌های روسی برنده نهایی اجلاس دوحه را ایران می‌دانند که توانست در جنگ لفظی که در 2 سال اخیر بین این کشور و عربستان رخ داده بار دیگر قدرت خود را به رخ عربستان بکشد. خبرگزاری روس الیوم که مطالب خود را به زبان عربی منتشر می‌کند طی گزارشی به بررسی این نشست پرداخته است.


به گزارش آفتاب، این خبرگزاری نوشته است که جهان انتظار داشت هفته گذشته کشورهایی که 45 درصد تولید نفت جهان را در اختیار دارند با وجود کاهش شدید قیمت‌ها به یک توافق برسند اما اینگونه نشد و جهان به این نتیجه رسید که حتی با نفت 30 دلاری هم این کشورها حاضر نیستند با یکدیگر کنار بیایند.


وزیر انرژی روسیه پس از پایان این اجلاس گفت: ما نتوانستیم به آن انتظاری که از این اجلاس داشتیم برسیم؛ ما می‌خواستیم به همراه کشورهای عضو سازمان اوپک با یک اقدام مشترک از سقوط بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کنیم اما نتوانستیم به یک دستورالعمل مشخص برسیم و من از این بابت متاسف هستم.


الکساندر نواک ادامه داد: ما قبل از شروع اجلاس با رایزنی‌هایی که به صورت جداگانه با کشورها داشتیم امیدوار بودیم که به یک توافق کامل برسیم اما در اجلاس این کشورهای عضو اوپک بودند که نشان دادند هیچ‌گونه هماهنگی بین خود ندارند و برای آنها این وضعیت بازار مهم نیست‌. برهمین اساس ما اعلام کردیم تا وقتی که اعضای این سازمان با یکدیگر به تفاهم نرسند دیگر در اجلاس مشترک با اعضای این سازمان شرکت نخواهیم کرد.


اظهارات وزیر انرژی روسیه در حالیست که رسانه‌های عربی وابسته به عربستان قبل از آغاز اجلاس، خبر از توافق عربستان و روسیه در زمینه اجرای این طرح داده بودند و پس از شکست اجلاس سعی کردند ایران را مقصر اصلی عدم توافق معرفی کنند در حالی‌ که اظهارات نواک نشان‌دهنده این است که بین اعضای حاضر در دوحه نیز هیچ اتفاق‌نظری وجود نداشته است.


همچنین پایگاه خبری العرب که در انگلستان مستقر است با اشاره به اتفاقات بعد از این اجلاس، ایران را برنده بزرگ می‌داند.


این پایگاه خبری با اشاره به ایجاد خط اعتباری روسیه برای ایران می‌افزاید: در حالی‌که همگان گمان می‌کردند روسیه و عربستان از قبل بر سر طرح فریز نفتی توافق کرده‌اند و عربستان هم می‌تواند ائتلاف عربی را به‌راحتی به قبول این طرح وادار کند اما نتیجه چیز دیگری بود و همین امر سبب شد که روسیه‌ای که با وجود تحریم‌های غرب و کاهش قیمت نفت به شدت تحت فشار است را عصبانی کند و برای نشان دادن خشم خود به عربستان، یک خط اعتباری 5 میلیارد دلاری برای ایران باز کند ضمن آنکه با تحویل اس 300 به ایران نشان دهد که می‌تواند به‌راحتی کفه ترازو قدرت در خاورمیانه را به نفع هر طرفی که بخواهد سنگین کند.


از سوی دیگر، تهران نیز کاملاً حساب‌شده پیش می‌رود و با اصرار بر مواضع قبلی خود که خواهان رسیدن به ظرفیت قبلی خود یعنی 4 میلیون بشکه در روز است از حضور در اجلاس سر باز می‌زند. تهران پیش‌بینی عدم توافق در دوحه را کرده بود و بر همین اساس با عدم حضور در این اجلاس و راهبری از دور توانست خود را از هرگونه اتهام تفرقه‌انگیزانه دور کند و اکنون با سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلاری که هند در بخش انرژی این کشور انجام خواهد داد و اعتبار 5 میلیارد دلاری روسیه و در اختیار گرفتن اس 300، در منطقه قدرت‌نمایی کند.




تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن