تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820407479




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحریم‌ها هیچ تاثیری بر صادرات خرمای ایران نداشت/ آغاز ماه رمضان تاثیری در قیمت خرما ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: محمد علی صمیمی درباره مقاصد صادراتی خرمای ایران گفت: خرمای ایران به تعداد زیادی از کشورهای منطقه صادر شده و مشتریان خود را دارد اما متاسفانه آماری دقیقی در این زمینه در اختیار انجمن خرمای ایران نبوده و باید به آمارهای سازمان گمرک مراجعه کرد.

به گزارش پایگاه خبری تراز ، محمدعلی صمیمی عضو انجمن ملی خرمای ایران درباره نوع و تعداد فرآورده های صادراتی خرمای ایران به خبرنگار تراز گفت: به جرات می توان گفت محدودیتی در نوع فرآورده های خرمایی وجود نداشته و بر اساس ذائقه و میزان خریدار هر محصولی تنوع در فرآورده های آن وجود دارد. وی درباره مقاصد صادراتی خرمای ایران افزود: خرمای ایران به تعداد زیادی از کشورهای منطقه صادر شده و مشتریان خود را دارد اما متاسفانه آماری دقیقی در این زمینه در اختیار انجمن خرمای ایران نبوده و باید به آمارهای سازمان گمرک مراجعه کرد.
صمیمی در ادامه درباره افزایش قیمت خرما به دلیل افزایش تقاضای خرما به دلیل نزدیک شدن به ماه رمضان خاطرنشان کرد: حجم خرمای موجود در کشور به اندازه ای است که تغییرات فصلی و مناسبتی تغییری در قیمت این محصول ایجاد نکند.وی با اشاره به تولید سالیانه یک میلیون تن خرما در کشور تصریح کرد: طبق آمار حدود 85 درصد از کل تولید خرمای ایران در داخل کشور مصرف شده و حدود 15 درصد آن یعنی 150 هزار تن به خارج از کشور صادر می شود.
عضو انجمن ملی خرمای ایران با رد وجود ضعف در بسته های ایرانی به تراز گفت: ممکن است صادرکننده ای ترجیح دهد خرمای ایران را به صورت فله ای خریداری کرده و در کشور ثانی بسته بندی کند اما این موضوع کلیت نداشته و در داخل کشور نیز واحدهایی با بسته بندی های با کیفیت وجود دارد.وی ادامه داد: برخی از مشتریان به دنبال خرما با قیمت پایین تر هستند که عموما خرماهایی با کیفیت پایین تر و به صورت فله ای خریداری می کنند.
صمیمی درباره قیمت انواع خرماهای موجود در بازار ایران اظهار داشت: بسته به کیفیت خرماهای موجود قیمت این محصول نیز متفاوت بوده و خرمای مضافتی از 7 هزار تومان تا 22 هزار وجود دارد.وی با بی اثر دانستن کاهش قدرت خرید مردم بر میزان مصرف خرما خاطرنشان کرد: از آنجا که خرما یک خوراکی لوکس محسوب نمی شود سهم خرما در سبد غذایی خانوار در سال های گذشته کاهشی نداشته و کسانیکه جزء مصرف کنندگان خرما محسوب می شوند همچنان از این محصول در سبد غذایی خود استفاده می کنند.  
عضو انجمن ملی خرمای ایران در خاتمه درباره تاثیر تحریم ها بر صادرات خرمای ایران به تراز گفت: چون مقصد اصلی خرمای ایران کشورهای حوزه خلیج فارس بوده و صادرات چندانی به اروپا و امریکا نداریم این تحریم ها نیز تاثیر چندانی بر صادرات ما نداشته است.









زمانبندی انتشار: 31 فروردين 1395 - 08:37





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن