تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):هر كس برادر (دينى) خود را پنهانى نصيحت كند، او را آراسته و اگر آشكارا نصيحتش نماي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805369266




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دفاع پليس از طرح پولي شدن بزرگراه‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دفاع پليس از طرح پولي شدن بزرگراه‌ها
با تصويب بودجه شهرداري تهران در شوراي حل اختلاف، طرح دريافت عوارض از برخي تونل‌ها و بزرگراه‌ها‌ي پايتخت كه با مخالفت‌هاي زيادي روبه‌رو شده به عنوان يكي از منابع درآمد پايدار شهري در كميسيون‌هاي شورا در حال بررسي است.
نویسنده : بيژن يانچشمه 


با تصويب بودجه شهرداري تهران در شوراي حل اختلاف، طرح دريافت عوارض از برخي تونل‌ها و بزرگراه‌ها‌ي پايتخت كه با مخالفت‌هاي زيادي روبه‌رو شده به عنوان يكي از منابع درآمد پايدار شهري در كميسيون‌هاي شورا در حال بررسي است. در اين زمينه حتي پليس هم در صف طرفداران طرح پولي شدن تردد در بزرگراه‌ها قرار گرفته است تا شهرداري بتواند از كف برخي خيابان‌ها پول جمع كند!
باز هم سال جديد آغاز شد و طرح‌هاي متروكه در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت، اين بار طرح دريافت عوارض از برخي معابر شهري در حال صدر‌نشين شدن در خبر‌هاي شهري شده است، طرحي كه سال گذشته به دليل شرايط ترافيكي پايتخت با موافقان و مخالفان بسياري همراه بود، عده‌اي اين طرح را با تو‌جه به کلاف در هم تنيده آمد و شد شهري ناكارآمد دانسته و آن را رد كردند و در مقابل برخي با استقبال از اين طرح اجراي آن را به نوعي تحقق عدالت اجتماعي در استفاده از امكانات شهري عنوان كردند تا بتوان با درآمد حاصله برخي هزينه‌هاي نگهداشت شهر را جبران كرد. در خصوص روند رسيدگي به طرح كه در صحن شورا رأي لازم را نياورد سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران گفت: پولي شدن بعضي از بزرگراه‌هاي پايتخت در شوراي اسلامي شهر تهران در حال بررسي است.
رضا تقي‌پور درباره پولي شدن بعضي بزرگراه‌هاي تهران اظهار داشت: شوراي شهر هنوز مصوبه‌اي در خصوص پولي شدن بعضي از بزرگراه‌هاي تهران نداشته است.
 به گفته وي، طرح اخذ عوارض تردد در بعضي بزرگراه‌هاي تهران براي تأمين منابع مالي ايجاد بزرگراه‌هاي جديد و اقدامات عمراني در كميسيون‌هاي شورا در حال بررسي است و با اجراي اين طرح بخش خصوصي نيز مي‌تواند مشاركت بيشتري در اقدامات عمراني سطح شهر تهران داشته باشد و اين طرح را مي‌توان در جهت جذب مشاركت‌ها نيز عنوان كرد.
 
رانندگان هزینه رانندگی بپردازند!
با اين حال رئيس پليس راهور تهران بزرگ معتقد است رانندگان بايد هزينه رانندگي در كلانشهري همچون شهر تهران را پرداخت كنند و ايجاد تسهيلات ترافيكي به معناي رايگان كردن عبور و مرور نيست.
سردار سيد تيمور حسيني در پاسخ به پرسش خبرنگار اين خبرگزاري در خصوص احتمال اخذ عوارض تردد از خودروها براي عبور از برخي پل‌ها و بزرگراه‌هاي پايتخت، به دنبال خواست شهرداري تهران و شوراي اسلامي شهر تهران در سال 95 اظهار داشت: اگر ما تصور كنيم كه ايجاد تسهيلات ترافيكي به معناي رايگان كردن عبور و مرور است قطعاً اين تصور درست نيست و بايد در اين مورد بازنگري كنيم.
رئيس پليس راهور تهران بزرگ افزود: مي‌بايست به اين موضوع توجه داشت كه رانندگان بايد هزينه رانندگي در كلانشهري همچون شهر تهران را پرداخت كنند و در مقابل، خدمات ترافيكي مطلوب‌تري را دريافت كنند.  وي عنوان كرد: البته در صورت فراهم شدن ساز و كار مطلوب براي اخذ عوارض تردد در برخي معابر، اخذ عوارض مي‌تواند مورد بحث و بررسي قرار گيرد.    اواخر سال 93، اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران به يك فوريت لايحه‌اي رأي دادند كه بر اساس آن رانندگان تهراني مي‌بايست براي عبور از برخي معابر شهري همچون تونل توحيد، تونل رسالت، تونل نيايش و پل صدر، عوارض 300 توماني پرداخت كنند. كه اين طرح سرانجام با بالا گرفتن بحث‌ها رد شد. اما پس از مسكوت شدن موضوع، معاون حمل و نقل و كنترل ترافيك شهر تهران بيان کرد با توجه به تكاليف برنامه پنج ساله، دريافت عوارض از معابر خاص شهري الزامي است و بايد اجرايي شود.
سيد‌جعفر تشكري‌هاشمي گفت: زيرساخت‌هاي اجرايي اين طرح كاملاً فراهم است و امكانات و تجهيزات موجود از جمله دوربين‌هاي پلاك خوان، قابليت استفاده‌هاي متعدد و متنوع ترافيكي را دارند و تونل‌ها و پل‌هاي تهران هم به منظور كنترل ترافيك عبوري به اين دوربين‌ها مجهز هستند.  وي با تأكيد بر اينكه در پس گرفتن اين لايحه از شوراي شهر، تجديد‌نظر در جزئيات آن با ملاحظه اوضاع اقتصادي كشور و احوال معيشتي شهروندان مورد توجه قرار خواهد گرفت، خاطرنشان كرد: مهم‌ترين ملاحظه براي مديريت شهري، مردم و توجه به مسائل و مشكلات آنها از طريق انجام خدمت بيشتر و ايجاد زحمت كمتر براي شهروندان است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن