تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819077467




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقاضای سرمایه‌گذاری در 100 ناحیه صنعتی صفر است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تقاضای سرمایه‌گذاری در 100 ناحیه صنعتی صفر است
معاون وزير صنعت از احياي ۹ هزار واحد صنعتي در سال‌جاري خبر داد و گفت: 100 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد که هیچ تقاضایی برای سرمایه‌گذاری در آنها وجود ندارد.


به گزارش «جوان»، علي يزداني گفت: صندوق ضمانت سرمايه‌گذاري صنايع کوچک به عنوان ظرفيت مهمي براي کمک به واحدهاي توليدي مي‌تواند بازوي توانمندي براي فعال کردن واحدهاي توليدي راکد و نيمه‌فعال به شمار رود.
وي از بسيج تمامي امکانات و بخش‌هاي سازمان متبوعش براي اقدام و عمل به سياست‌هاي ابلاغي اقتصادي مقاومتي خبر داد و افزود: با عنايت به نامگذاري سال از سوي رهبر معظم انقلاب، تأکيد رئيس‌جمهور و وزير صنعت، ‌معدن و تجارت و همچنين برنامه‌هاي ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي، ‌ستادي نيز در سازمان صنايع کوچک تشکيل شده و سعي مي‌شود با بهره‌مندي از همه ساز و کارهاي موجود در اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي عملکرد خوبي در اين زمينه داشته باشيم. يزداني عنوان کرد: امسال و در تداوم شعارهاي سال وظيفه سنگيني برعهده سه قوه، رسانه‌ها و آحاد جامعه گذاشته شده و وظيفه دولت سنگين‌تر شده و لازم است همه با تعامل و همراهي در راستاي دستورات رهبر معظم انقلاب اقدام کنيم. وي با تأکيد بر عمل به فرمايشات رهبر معظم انقلاب در سخنراني آغاز سال ۱۳۹۵، اظهار داشت: ايشان فرمودند: «الان چندين هزار کارگاه و کارخانه متوسط و کوچک در کشور هست، ‌اگر چنانچه اين آماري که به من داده‌اند و بنده گفتم که ۶۰ درصد از اينها الان دچار بيکاري و تعطيلي هستند درست باشد خسارت است، آن چيزي که در متن جامعه اشتغال ايجاد مي‌کند، تحرک ايجاد مي‌کند و طبقات پايين را بهره‌مند مي‌کند، همين صنايع کوچک و متوسط است؛ اينها را تقويت کنند و پيش ببرند»، اين فرموده مقام معظم رهبري بايد مورد توجه ويژه قرار گيرد.
مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرک‌هاي صنعتي ايران اضافه کرد: در اين راستا برنامه‌اي در وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوين و سازمان صنايع کوچک نيز وظايفي برعهده گرفته که به تبع آن کارگروه استاني ايجاد رونق در بنگاه‌هاي کوچک پيش‌بيني شده است.
يزداني ادامه داد: تمامي اطلاعات مورد نياز واحدهاي مستقر در شهرک‌هاي صنعتي جمع‌آوري شده است تا بتوانيم تصميم‌گيري مناسبي در قبال مشکلات موجود داشته باشيم. وي با اشاره به برنامه‌هاي پيش‌روي اين سازمان افزود: ارائه آموزش به واحدهاي صنعتي جزو برنامه‌هاي مهم امسال بوده و برنامه‌ريزي شده است تا پايان سال ۱۰۰ هزار نفر در حوزه صنايع کوچک دوره‌هاي آموزشي متعددي را در سراسر کشور بگذرانند. مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرک‌هاي صنعتي ايران، توسعه خوشه‌هاي صنعتي، ‌تقويت صندوق حمايت از صنايع کوچک، کمک به رونق بخشيدن به توليد در شهرک‌هاي صنعتي و راغب کردن صاحبان زمين‌هاي راکد موجود در شهرک‌هاي صنعتي براي سرمايه‌گذاري را از ديگر برنامه‌هاي سال‌جاري سازمان متبوعش عنوان کرد.
يزداني با بيان اينکه احياي ۹ هزار واحد صنعتي در سال‌جاري در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: توجه به نوع توليد، بازار محصولات، ‌ميزان اشتغال و بازارهاي هدف از جمله مواردي است که در احياي اين واحدها مدنظر قرار خواهد گرفت. مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرک‌هاي صنعتي ايران با بيان اينکه ۱۰۰ شهرک و ناحيه صنعتي در کشور وجود دارد که هيچ تقاضايي براي سرمايه‌گذاري در آنها وجود ندارد، افزود: شهرک‌هايي وجود دارد که زمين واگذار شده ولي هنوز پروانه بهره‌برداري در آنها صادر نشده است. شهرک‌هايي وجود دارد که زير ۱۰ واحد در آنها به بهره‌برداري رسيده، لذا سعي خواهد شد تا از اين پس مطالعات دقيقي در ايجاد شهرک‌هاي صنعتي به عمل آيد تا چنين مسائلي پيش نيايد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن