تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 16 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809657466




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنگنه: ارزش تولید محصولات پتروشیمی در 19 سال گذشته 19 برابر شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: زنگنه: ارزش تولید محصولات پتروشیمی در 19 سال گذشته 19 برابر شد اقتصاد > انرژی - ایرنا نوشت: وزیر نفت از رشد 19 برابری ارزش تولید محصولات پتروشیمی از سال 1376 تاکنون و افزایش 25 درصدی ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،‌ «بیژن زنگنه» عصر چهارشنبه در آیین گشایش دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست گفت: با بهره برداری از واحدهای جدید، ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی كشور تا پایان امسال 20 تا 25 درصد افزایش می یابد. به گفته وی، توسعه اصلی صنعت پتروشیمی در دولت اصلاحات انجام شد. زنگنه گفت: ارزش تولید محصولات پتروشیمی در سال 1376 مبلغ یك میلیارد دلار بود كه اكنون به 20 میلیارد دلار در سال رسیده است. وزیر نفت افزود: تا سال 1400 ارزش تولید محصولات پتروشیمی به 40 میلیارد دلار در سال می رسد.
وی تحقق این هدف را نیازمند 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری دانست و اضافه كرد: برای افزایش ظرفیت تولید باید خوراك واحدهای پتروشیمی با قیمت مناسب تامین شود. زنگنه به راه اندازی طرح های جدید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال اشاره كرد و گفت: واحد جدید پتروشیمی مرودشت، پتروشیمی كاوه، پتروشیمی مروارید، فاز دوم پتروشیمی كاویان، واحدهای پروپیلن پتروشیمی های كردستان، مهاباد و لرستان، پتروشیمی تخت جمشید و واحد پلی استایرن پتروشیمی انتخاب تا پایان امسال به بهره برداری می رسد. وی اضافه كرد: با راه اندازی این طرح ها پیش بینی می شود ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی كشور 20 تا 25 درصد افزایش یابد. وزیر نفت اضافه كرد: با آغاز تولید اتان در فازهای 15، 16 و 17 پارس جنوبی بیش از یك میلیون تن تا پایان امسال به ظرفیت تولید اتان كشور افزوده می شود. وی افزود: 6 قطب جدید در كشور برای تولید پروپیلن ایجاد می شود كه در واحدهای پایین دستی كاربرد دارد.
زنگنه به واگذاری طرح های تازه به بخش خصوصی و شبه دولتی اشاره كرد و گفت: برخی طرح ها مانند پالایشگاه های بیدبلند، ان.جی.ال3100، ان.جی.ال3200 و ان.جی.ال3700 كه خوراك برای واحدهای پایین دستی پتروشیمی را تولید می كنند، واگذار می شود. وی ادامه داد: از نظر تامین خوراك گاز برای واحدهای پتروشیمی و تولید اتان و گاز مایع (ال.پی.جی) كه در صنعت پتروشیمی كاربرد دارد مشكلی نداریم. زنگنه بر نیاز صنعت پتروشیمی به سرمایه تاكید كرد و گفت: منابع داخلی و خارجی گسترده ای برای توسعه این صنعت نیاز است و براین اساس منابع خارجی به شیوه فاینانس و سرمایه گذاری مستقیم باید جذب شوند.
وزیر نفت از شركت های خارجی برای سرمایه گذاری در واحدهای میان دستی و پایین دستی صنعت پتروشیمی دعوت به همكاری كرد. وی ادامه داد: شركت ملی صنایع پتروشیمی در شیوه تازه ایفای وظایف خود، به وظیفه رگولاتوری (تنظیم بخشی) می پردازد و تلاش می كند واحدهای پتروشیمی با یكدیگر هماهنگ شوند و اقدام های مخرب علیه یكدیگر انجام ندهند. زنگنه ادامه داد: برنامه دیگر ما تقویت و بزرگ كردن بازیگران ایرانی صنعت پتروشیمی است؛ زیرا در عرصه بین الملل بازیگران بزرگ صنعت پتروشیمی در حال شكل گیری اند و ما نیز باید تلاش كنیم بویژه در عرصه بازاریابی این شیوه را دنبال كنیم. وی اضافه كرد: یكی از بهترین برنامه ها برای اقتصاد مقاومتی كاهش خام فروشی و توسعه واحدهای پایین دستی و پتروشیمی است. ظرفیت كنونی تولید محصولات پتروشیمی كشور بیش از 60 میلیون تن در سال است. دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست عصر امروز با حضور معاون اول رئیس جمهوری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به كار كرد. در این دوره از نمایشگاه بین المللی ایران پلاس 400 شركت داخلی و 500 شركت از 25 كشور دیگر حضور دارند. آلمان، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، استرالیا، آفریقای جنوبی، بلاروس، روسیه، تركیه، ارمنستان، چین، هند و عراق در این نمایشگاه بین المللی شركت كرده اند. 22339  

کلید واژه ها: پتروشیمی - بیژن نامدار زنگنه -




چهارشنبه 25 فروردین 1395 - 18:05:45





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن