تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802442012




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افخمی: سینمای كشور جایگاه واقعی روحانیت را به تصویر كشیده است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: افخمی: سینمای كشور جایگاه واقعی روحانیت را به تصویر كشیده است
كارگردان فیلم «فرزند صبح» معتقد است فیلم‌هایی كه جایگاه روحانیت را در سینمای ما زیر سوال برده باشند یا اعتقادات دینی را هدف قرار داده باشند، وجود ندارند.


به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ «بهروز افخمی» كارگردان سینمای ایران در پاسخ به این سوال كه نشان دادن یك روحانی در آثار سینمایی و تلویزیونی چه چالش‌ها و فرصت‌هایی در پی دارد، گفت: هر زمان كه بخواهم روحانی را در آثارم به تصویر بكشم، حتماً از یك روحانی به عنوان مشاور استفاده می‌كنم تا در اینكه چه كارهایی را انجام دهیم و چه كارهایی انجام ندهیم، به ما كمك كند.


وی به فیلم «فرزند صبح» كه در آن امام خمینی(ره) را به تصویر كشیده بود، اشاره كرد و افزود: برای مثال در این فیلم، بازیگر باید عمامه را روی سر خود می پیچید و به همین دلیل به مدت یك ماه با آقای نائیجی كه دستیار من بود و طلبه است و در حال حاضر هم فیلم‌ساز شده است، تمرین كردم تا بتواند این كار را انجام دهد.


افخمی در پاسخ به اینكه آیا مشورت گرفتن از طرف هر طلبه ای و صرفاً كسی كه در حوزه تحصیل كرده، امكان پذیر است، بیان كرد: خیر، باید كسی باشد كه به سینما هم علاقه داشته باشد تا احساس مسئولیت كرده و حساسیت‌های لازم برای فیلم را هم رعایت كند.


وی در مورد لزوم پرداختن به قشر روحانی در فیلم‌ها خاطرنشان كرد: به هر حال روحانیون نیز یكی از گروه ها و تشخص های جامعه مسلمان هستند كه در بین شیعیان اهمیت خاصی دارند. برای مثال وقتی ما لزوم حضور نقش پلیس در سینما را حس می‌كنیم، قشر روحانیون نیز باید در سینما جایی داشته باشند. بنابراین در برخی مواقع لازم است پلیس را نمایش دهیم و در برخی مواقع روحانی را و این بستگی به داستان فیلم دارد.


وی با بیان اینكه در ایران روحانیون در سینما جایگاه ویژه دارند، تأكید كرد: ممكن است نمایش فیلم‌هایی كه در آن ها نقش روحانی وجود دارد، موفقیت كسب نكرده باشند اما فیلم هایی كه روحانیت را زیر سوال ببرند یا اعتقادات دینی را هدف قرار دهند، وجود نداشته است.


افخمی درباره اینكه روحانی نیز مانند بقیه اقشار جامعه فراز و نشیب هایی دارد یا اینكه باید این قشر را معصوم نمایش داد، گفت: به نظر من این موضوع بستگی به برخورد فیلم‌ساز دارد و هیچ حكم كلی نمی‌توان در این مورد صادر كرد. برای مثال فیلم «زیر نور ماه» نشانه هایی از تردید و تزلزل ایمانی را نیز در شخصیت روحانی به نمایش گذاشت اما در نهایت فیلم خوب و صادقانه ای بود. به نظر من روحانی معصوم نیست و قاعدتاً نمی توان آن ها را معصوم نمایش داد؛ چراكه ما غیر از چهارده معصوم (ع)، معصوم نداریم.


مراسم اختتامیه دومین جشنواره روحانی و سینما و معرفی نفرات برتر آن، 27 فروردین از ساعت 15.30 لغایت20 در تالار سوره حوزه هنری برگزار می شود.









۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن