تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804415678




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیدار صالحی با اهالی نشر و کتاب در استان کردستان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: دیدار صالحی با اهالی نشر و کتاب در استان کردستان
سید عباس صالحی، به همراه محمد سلگی؛ مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی و محمودرضا برازش؛ مدیرکل چاپ و نشر روز شنبه (22 فروردین ماه) به کردستان سفر کردند و با فعالان و اهالی نشر در این استان به گفت و گو پرداختند.


به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صالحی و هیات همراه در این سفر یک روزه پس از شرکت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه قرآن و عترت از مرکز نشر و فروش کتاب، کافه کتاب ترنج و کافه کتاب کال در سنندج بازدید کردند.
 
صالحی در بازدید از مرکز نشر و فروش کتاب مستقر در پاساژ عزتی به گفت و گو با کتاب فروشان پرداخت و در جریان دغدغه ها و مشکلات آن ها در حوزه نشر قرار گرفت.
 
صالحی در این دیدار با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی معاونت امور فرهنگی مبنی بر مقابله با دانلودهای غیر مجاز کتاب ها گفت: هماهنگ های خوبی با مرکز رسانه های دیجیتال و قوه قضاییه در رابطه با این موضوع انجام شده است.
 
وی همچنین وعده داد: نگاه ويژه اي به حوزه نشر كردستان داريم و اميدواريم بتوانيم بخش بزرگی از دغدغه هاي فعالان حوزه كتاب در كردستان را برطرف كنيم.
 
صالحی همچنین در دیدار با ناشران و مدیران موسسه های فرهنگی و هنری استان کردستان در سنندج عنوان کرد: برای اینکه صنعت چاپ در کردستان رونق پیدا کند نیاز است پروژه مطالعاتی در رابطه با توسعه این صنعت در استان انجام گیرد تا فرصت ها و نقاط قوت و ضعف آن مشخص شود.
 
صالحی به میزان خرید کتاب ناشران استان توسط وزارت ارشاد اشاره کرد و گفت: در سال 92 هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت ارشاد 2 میلیون و 100 هزار تومان گزارش خرید از ناشران استان را داشتیم که این میزان در سال 94 به 37 میلیون و 450 هزار تومان افزایش داشته است.  
 
وی با اشاره به اینکه عمده خرید کتاب شامل کتاب های چاپ نخست است، اظهارداشت: آمار مذکور نشان می دهد در سال گذشته با  تمامی مشکلات اقتصادی که با آن مواجه بودیم، میزان خرید کتاب از ناشران استان افزایش چشمگیری نسبت به سنوات گذشته داشته است.

سلگی: برنامه ریزی برای تمدید مجوز پروانه های نشر در استان ها
محمد سلگی، مدیرکل دفتر توسعه کتاب وکتابخوانی وزارت ارشاد فرهنگ و ارشاد نیز در دیدار با ناشران و استان کردستان با اشاره به اجرای طرح ارایه توکن به ناشران گفت: این طرح از سال گذشته وارد فاز اجرایی شده است و در سال جدید به تمامی ناشران توکن ارایه می شود. با تحویل توکن ها به ناشران شهرستانی با مشکلاتی در استان ها مواجه نخواهیم شد.
 
وی افزود: با توجه به حجم بالای متقاضیان برای دریافت مجوز نشر کتاب، راه اندازی یک سامانه جامع تحت وب که تمام مراحل فرایند مذکور را به صورت مکانیزه تحت پوشش قرار دهد، ضروری به نظر می رسید. از این رو به دلیل کاهش تردد ناشران چنین سامانه ای طراحی و راه اندازی شد.   
 
سلگی از برنامه ریزی به منظور تمدید مجوز پروانه نشر در استان ها خبر داد و گفت: یکی ازبرنامه های ما در سال جاری این است که از امسال  به بعد، تمدید مجوز پروانه های نشر در استان ها صورت گیرد و با اجرایی کردن این مهم، مشکلات مربوط به تمدید مجوزها هم برطرف می شود.
 
مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی از تفویض صدور مجوز در 5 استان جدید در کشور خبر داد و گفت: 5 استان فارس، همدان، خوزستان، یزد و گیلان از سال گذشته نسبت به صدور مجوز کتاب اقدام می کنند. همچنین در آینده نزدیک مجوز کتاب های نوشته به زبان کردی نیز به استان کردستان تفویض خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: هدف ما از برنامه مذکور افزایش سرعت، دقت و اعتماد در حوزه نشر است زیرا بنا و تلاش دولت یازدهم هم افزایش اعتماد وامید مردم است.
 
برازش: هزینه 70 درصد اعتبارات حوزه چاپ در استان ها
همچنین محمودرضا برازش، مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در دیدار با فعالان نشر استان کردستان با اشاره به اهمیت و جایگاه صنعت چاپ در کشور گفت: صنعت چاپ بیش از صنایع فرهنگی دیگر هم چون سینما و تئاتر و غیره گردش مالی دارد.

وی خاطرنشان کرد: استان کردستان پتانسیل فعالیت اقتصاد و فرهنگی و ظرفیت ایجاد انواع صنعت چاپ را دارد.  
 
وی اظهارداشت: حدود 70،80 درصد اعتبارات حوزه چاپ را برای استان های مختلف کشور در طول سال گذشته هزینه و نزدیک 20 کارشناس این حوزه را هم به نمایشگاه های خارجی اعزام کرده ایم.






۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن