تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820092763




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت همکاری دولت با مراکز پژوهشی برای ارتقای رتبه فضای کسب و کار


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ضرورت همکاری دولت با مراکز پژوهشی برای ارتقای رتبه فضای کسب و کار
ارتقای رتبه فضای کسب و کارمنوط به مساعدت دولت و هماهنگی ویژه بین مراکز آموزشی و پژوهشی از سوئی با چرخه تولید و خدمات از سوی دیگر است.


رضا ماكولاتی، كارشناس اقتصادي حوزه كسب و كار در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وظایف كارآفريني در شرایط پسا تحريم و حضور سرمایه گذاران خارجی گفت: امروزه ، در شرایطی زندگی می کنیم که تعبییر  دهکده جهانی  برای آن به کار برده می شود و افراد می توانند افکار و ایده ها و خواسته های خود را در کمترین زمان ممکن ، به سمع و نظر دیگران در اقصی نقاط جهان برسانند.


 وی تصریح کرد: باید برای رسیدن به نقطه مطلوب با هوشیاری بتوانیم توانمندی های داخلی و همچنین سرمایه گذاران خارجی را به سمتی هدایت کنیم که مزیت های نسبی داخلی یعنی نیروی انسانی آموزش دیده بتواند در چرخه تولید با آخرین آموزه های تکنولوژیک ، کار آزموده شود. 


کارشناس اقتصادی اظهارداشت: باید حلقه های مفقوده هر چرخه را در داخل ، با جذب سرمایه خارجی و تکنولوژی آنان و نیروی انسانی داخلی به کالای واسطه ای تبدیل نمود تا علاوه بر صرفه اقتصادی برای آن محصول چرخه تولیدات داخلی تکمیل و به سمت یک مجموعه نسبتا کامل با قدرت انطباق سریع با تغییرات تکنولوژیک روز ، حرکت كنيم. 


اين کارآفرین ارتقای رتبه فضای کسب و کار را منوط به مساعدت دولت و هماهنگی ویژه بین مراکز آموزشی و پژوهشی از سوئی با چرخه تولید و خدمات از سوی دیگر دانست و گفت:با جلب و جذب سرمایه و هم راستا كردن آن با نیروی انسانی می توان براي ورود به بازار های جهانی و ایجاد زمینه های کسب و کار در داخل اميدوار شد .


 ماكولاتی تاكيد كرد: در صورت نقص قوانین ، اصلاح و به روز رسانی ضوابط و مقررات درهمه زمينه هااز ضروریات و الزامات دستیابی به شرایط نسبتا مطلوب برای ایجاد بازار کسب و کار موفق است.


 ارتقاي عملكرد سازماني با تركيب دانش وتجربه 


همچنين محمدرضا پرنو، كارشناس حوزه بازرگانی درباره خصوصيات مدير شايسته ، نقش دائمي آموزش ويادگيری در جهت تقويت و بهبود شرايط رابسيار با اهميت دانسته و برقراری ارتباط موثر را مهم ترين فاكتور آموزش عنوان كرد و گفت: مديرمسلط به ارتباط پويا می تواند به آسانی با ساير مدیران و مجموعه ها ارتباط برقرار كند. 


وی در پاسخ به سوالي مبنی بر اينكه اگر مديران در شرايط پسابرجام آموزش های لازم را نديده باشند، هنگام برخورد با سرمايه گذاران و مديران خارجی چه پيش می آيد؟ اظهارداشت: مديران بخش خصوصی با فراگيری تكنيك های كسب و كار، پيام اصلی را به طرف مقابل به خوبی منتقل كرده و ميزان خطاهای خود در سرمايه گذاری های بزرگ و گشايش فاينانس ها را در شرايط پسا تحريم به حداقل می رسانند. 


پرنو گام دوم موفقيت را يادگيری تكنيك های DBA برشمرد و تاكيد كرد: در این مرحله مديران توانايی شناخت نوع شخصيت افراد را كسب می كنند و از همين مسير ورود كرده و در انتها به نتيجه مطلوب می رسند.





۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن