تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت ها فاسد باشد، بركت از ميان مى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804012060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

می‌خواهم ایرانی‌ها مرا بشنوند


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱




1460289322469_7575.jpg

گلفام خیام و مونا مطبوع‌ریاحی مخاطبان را به شنیدن یک موسیقی شامل آهنگسازی و بداهه‌نوازی دعوت می‌کنند. به گزارش خبرنگار سرویس موسیقی ایسنا، گلفام خیام (دختر مسعود خیام) که در کنسرواتوار لوزان سوییس در رشته‌ی نوازندگی گیتار تحصیل کرده است، سال ۱۳۸۴ برای ادامه‌ی تحصیل به آمریکا رفت و مدرک فوق لیسانس نوازندگی گیتار را از کالج کنسرواتوار سینسیناتی با راهنمایی پروفسور «کلر کالاهان» گرفت و به تدریس تخصصی ساز گیتار در این دانشگاه پرداخت. پس از آن، در کنسرواتوار ژنو به کار با «بوشان بوگدانویچ» ادامه داد و اکنون هم در سوییس است. قرار است این هنرمند 15 و 16 اردیبهشت‌ماه امسال با همراهی مونا مطبوع‌ریاحی (نوازنده‌ی کلارینت) دوئت «نقش» را در تالار رودکی اجرا کند که شامل بهره‌گیری از گنجینه‌ی موسیقی اقوام ایران و ادغام آن با عناصر موسیقی معاصر خواهد بود. خیام درباره‌ی اجرایش اظهار کرد: اجرای پیش رو شامل دونوازی گیتار و کلارینت است. قرار است در این اجرا دو ساز کلاسیک که معمولا نگاه متفاوتی نسبت به آن‌ها وجود دارد، رنگ‌های متفاوتی را ارائه دهند و تکنیک‌های متفاوتی را با همراهی مونا مطبوع‌ریاحی روی این سازها اجرا کنیم. محتوای شنیداری این موسیقی یک گرته‌برداری شخصی از موسیقی اقوام ایران است. مثلا از تنبورنوازی کردستان، تحریر‌های آوازی موسیقی ایرانی و ... برداشت شده است. این گیتاریست ادامه داد: هدف من و مونا مطبوع‌ریاحی که در این اجرا کلارینت می‌نوازد، این بوده که فضایی مانند یک گفت‌وگو میان شرق و غرب ایجاد کنیم، اما این موضوع به‌قدری نامحسوس است که مخاطب نمی‌تواند تشخیص دهد، کدام بخش از موسیقی شرقی، کدام بخش غربی و کدام بخش‌اش معاصر است. در واقع موسیقی ما آنقدر غنی است که این موضوع را نشان دهد. فکر می‌کنم، بهتر است که موسیقی ما اول شنیده و بعد درباره آن صحبت شود. وی در پاسخ به این پرسش که بداهه‌نوازی چقدر در این اجرا نقش دارد، گفت: بداهه‌نوازی در اجرای ما جایگاه دارد. بخشی از این کنسرت به قطعات آهنگسازی توسط من و مونا مطبوع‌ریاحی اختصاص دارد و بخش دیگر هم در فضایی کاملا بداهه انجام می‌شود. او در ادامه‌ی سخنانش بیان کرد: نام این کنسرت «نقش» است که محتوای شنیداری آلبوم‌مان را با همین نام دربرمی‌گیرد. این اثر در ایران از سوی نشر «هرمس» منتشر خواهد شد، اما پس از اجرای تهران ما به اروپا خواهیم رفت و پس از اجرای این رپرتوار، نشر «ام سی ان» که آلبوم ما را ضبط کرده است‌، از این اثر رونمایی خواهد کرد. گلفام خیام که تحصیلات خود را در اروپا گذرانده و اجراهایی را نیز در خارج از ایران داشته است، در ارزیابی خود از مخاطب شرقی و غربی موسیقی کلاسیک اظهار کرد: براساس تجربه‌ام و رپرتوآری مشخص را که در ایران و خارج از ایران روی صحنه بردم، باید بگویم واکنش مخاطب ایرانی برایم غیرمنتظره و جالب بوده است؛ مخاطبان ایرانی با اجرای ما ارتباط برقرار کردند و هر کسی برداشت و دید خودش را از آن کار داشت. وی افزود: استقبال مخاطب خارج از ایران هم از این اجراها قابل توجه بود. وقتی ناشر خارجی کار ما را شنید، گفت که این موسیقی باطراوت است و از این کار به وجد آمده بود. در واقع، اثر مورد قبول هر دو طرف قرار گرفت. من و مونا مطبوع‌ریاحی قصد داریم به وسیله‌ی موسیقی بی‌کلام پیام خود را به هر مخاطبی ارائه دهیم. خیام معتقد است: مخاطب ایرانی را نباید دست کم گرفت. آن‌ها موسیقی را خوب می‌فهمند و ارتباط می‌گیرند. فقط باید در ایران دسترسی به موسیقی راحت باشد. مثلا روند صدور مجوزها کوتاه‌تر و تعداد سالن‌ها را بیشتر کنند. نه این‌که برای هنرمند دست‌انداز ایجاد شود. او درباره‌ی انگیزه‌اش از برگزاری اجراهای کلاسیک در ایران نیز گفت: یکی از اهداف همیشگی و دغدغه‌ام این است که اول ایرانی‌ها من را بشنوند. تمام تلاشم را می‌کنم و امیدوارم این دست‌اندازها کمتر و اوضاع بهتر شود. هرچند در این سال‌ها و از زمانی که من موسیقی را شروع کردم، شرایط بهتر و بهتر شده است. انتهای پیام
کد خبرنگار:







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن