تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815976847




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتراف تلخ رئيس‌جمهور بعد از 32 ماه


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اعتراف تلخ رئيس‌جمهور بعد از 32 ماه
بيش از 32 ماه از عمر دولت يازدهم گذشت و کمتر از 14 ماه مفيد از عمر اين دولت باقي مانده است و همچنان رئيس‌جمهور و وزير محترم راه و شهرسازي به دنبال طرحي قابل اجرا و جايگزين مسکن مهر هستند.
نویسنده : مهران ابراهيميان 

اعتراف تلخ رئيس‌جمهور بعد از 32 ماه
بيش از 32 ماه از عمر دولت يازدهم گذشت و کمتر از 14 ماه مفيد از عمر اين دولت باقي مانده است و همچنان رئيس‌جمهور و وزير محترم راه و شهرسازي به دنبال طرحي قابل اجرا و جايگزين مسکن مهر هستند. آنچنان که در آخرين اظهارات رئيس‌جمهوري بار ديگر با انتقاد از مسکن مهر گفت: «مسكن مهر را با هر مشكلي تكميل خواهيم كرد و با كمك بيشتر به بنياد مسكن براي طرح تغيير در بافت فرسوده اگر طرحي داشته باشيد كه توسط بخش خصوصي قابل اجرا باشد، دولت از آن حمايت خواهد كرد.» وي افزود: «تأمين مسکن درداخل شهر با مسکن مهر در بيابان فرق دارد.»
اگرچه بخشي از اظهارات ايشان احتمالاً ناشي از کم‌اطلاعي درباره مسکن مهر است آنچنان که ساخت مسکن مهر در بسياري از شهر‌ها در نقاط مناسب انجام شده ولي متأسفانه اظهارات رئيس‌جمهوري در ديدار با مديران بنياد مسکن اعتراف تلخي است که نمود آن را مردم طبقه متوسط به پايين با گوشت و پوست خود احساس مي‌کنند و هزينه‌هاي سنگين زندگي نيز هر روز آنها را حتي از داشتن آرزوي سرپناهي شخصي دور مي‌کند. آنچنان که براساس طرح جامع تهيه شده در همين دولت حدود 5/2 ميليون نفر مستأجر کم‌درآمد داريم که بايد به شکلي حمايتي آنها را خانه‌دار کرد.
در واقع اين اعتراف تأسف بار بعد از اين همه مدت از عمر دولت که هنوز رياست جمهوري از سوي وزير استراتژيست خود آخوندي طرحي قابل اجرا نديده است و هنوز هم وقت سخنان خود را به جاي درصد تحقق وعده‌هاي داده شده انتخاباتي‌اش در حوزه مسکن به نقد دولت قبلي تخصيص مي‌دهد و بعد از اين مدت به دنبال «راه صحيح» بسيار سخت است.
ايشان در سخناني انتقادگونه از عملکرد وزير خود و خطاب به مسئولان بنياد مسکن مي‌گويد: «براي حل مسئله مسکن بايد راه صحيح را انتخاب کنيم.»
 اين در حالي است که تقريباً از قبل از تشکيل دولت يازدهم همين حرف‌ها از سوي رئيس‌جمهور محترم و اقتصاددانان اطرافش در حوزه مسکن عنوان شده ودر حواشي آن هرازچندگاهي طرحي کاغذي، ‌رسانه‌اي ولي اجراي آن به فراموشي سپرده شده است؛ طرح هايي که بخشي از آن را مي‌توان به شرح زير برشمرد:‌
1- «کليد روحاني در مسکن» که از سوي نوبخت مطرح شد و روي مسکن استيجاري تأکيد داشت، نوبخت در اين باره گفته بود: «دولت ما در كنار مسكن ‌مهر، برنامه‌اي براي مسكن استيجاري دارد كه به وقت مقتضي، جزئيات آن را اعلام خواهيم كرد.»
2- «صندوق‌هاي پس‌انداز مسكن» و تأسيس «مؤسسات پس‌انداز و تسهيلات مسكن» که از سوي مشاور وزير راه و شهرسازي مطرح شدند. پيشنهاد عبده‌تبريزي با توجه به تخصصش در بازارهاي مالي رسماً وزارت راه و شهرسازي رادر حوزه مسکن تعطيل کرد و پس از آن بود که آخوندي بيشتر تئوريسين اقتصاد کلان شد تا وزير راه و شهرسازي.
3- انتشار پيش‌نويس برنامه‌هاي حمايتي بخش مسكن وزارت راه و شهرسازي براي دوره چهار ساله منتهي به سال 1396 مبتني بر برنامه‌هاي طرح جامع مسكن.
4- طرح بازار ثانويه رهن در همايش اول بسته اول خروج از رکود بايد تقويت شود.
5- ساخت 750 هزار مسکن اجتماعي و طرح مسکن حمايتي
6- صندوق پس انداز جوانان
7- طرح افزايش سقف تسهيلات به 80 و 160 ميليون تومان
8- تقويت بانک مسکن با پيشنهاد سه برابري سرمايه و رساندن سرمايه بانک مسکن به 5 هزار ميليارد تومان.
حال با توجه به اين اعتراف تلخ رئيس‌جمهوربعد از 32 ماه و در فرصت باقي مانده رگ تعصب برنامه‌ريزان دولت يازدهم را براي اجرايي کردن يک طرح نصفه و نيمه‌کارآمد تحريک خواهد کرد يا همچنان رويه بدون برنامه‌اي براي خروج از رکود مسکن به انتظار سرمايه‌گذاران خارجي، انتقاد از مسکن مهر ادامه خواهد يافت!

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن