تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798940402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازپرداخت بدهي هند به ايران از طريق ۳ بانك


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بازپرداخت بدهي هند به ايران از طريق ۳ بانك
رئيس كل بانك مركزي ايران در جلسه صبح ديروز خود با وزير نفت و گاز هند، با اشاره به روابط تاريخي خوب و گسترده بين دو كشور اظهار داشت: با عزم مسئولان ايران و هند و شرايط مساعد پسابرجام، سعي در ارتقاي روابط و گسترش فعاليت‌هاي اقتصادي داريم، خوشبختانه زمينه‌هاي همكاري اقتصادي بين دو كشور بسيار وسيع است و تاكنون بخش كوچكي از اين ظرفيت‌ها استفاده شده است.
به گزارش روابط عمومي بانك مركزي، ولي‌الله سيف پيش‌نياز هرگونه فعاليت اقتصادي بين كشورها را برقراري روابط بانكي دانست و گفت: قبل از تحريم، روابط بانكي مناسبي بين ايران و هند وجود داشت و با توجه به فضاي مثبت ايجاد شده مي‌توان اين روابط را تقويت كرد.
وي افزود: بانك‌هاي هندي مي‌توانند نقش بانك‌هاي اروپايي را براي تسويه حساب بين دو كشور برعهده گيرند و با سرعت عمل بيشتري، خدمات بانكي با استانداردهاي بانك‌هاي اروپايي را به ما ارائه دهند.
رئيس‌كل بانك‌ مركزي در اين جلسه از وزير نفت و گاز هند خواست، پرداخت‌هاي اين كشور مستقيماً به حساب‌هاي معرفي شده توسط ايران و با ارز يورو انجام شود.
سيف در مورد تأسيس شعب بانك‌هاي دو كشور اظهار كرد: كشور هند هرچه سريع‌تر به درخواست تأسيس شعب بانك‌هاي ايراني در آن كشور رسيدگي كند و اطمينان مي‌دهيم ايران نيز متقابلاً براي تأسيس شعب بانك‌هاي هندي، اقدام لازم را انجام دهد.
رئيس كل بانك مركزي همچنين از وزير نفت و گاز هند خواست دولت اين كشور به صورت رسمي، رفع تحريم‌ عليه بانك‌هاي ايران را به شبكه بانكي اعلام كند، چرا كه تحقق اهداف تجاري و اقتصادي دو كشور به تسهيل در روابط بانكي نياز دارد. در اين خصوص توافق برجام و قطعنامه شوراي امنيت نيز به صورت شفاف دامنه مجاز فعاليت‌هاي بانكي را اعلام كرده است و بانك‌هاي هندي بر اين اساس مي‌توانند روابط خود را با بانك‌هاي ايران آغاز كنند.  وي با اشاره به استفاده از ظرفيت‌هاي اتحاديه ACU براي تسويه بين كشورهاي منطقه افزود: اتحاديه ACU مي‌تواند در تسويه حساب‌ها نه تنها ميان دو كشور، بلكه ميان تمام كشورهاي عضو، ياري‌رسان باشد و بايد توجه بيشتري به اين اتحاديه شود.
 تمايل هندي‌ها براي سرمايه‌گذاري در پروژه گازي ايران
وزير نفت و گاز هند به طرف ايراني اطمينان داد كشورش متعهد به پرداخت تمام بدهي خود به ايران است و گفت: در اين خصوص قبلاً توافق‌هايي حاصل شده و دو طرف پذيرفتند كه دلار امريكا به عنوان مبناي محاسبه قرار گيرد؛ پرداخت بدهي نيز به محض اينكه حساب‌ها و جزييات آن اعلام شود، صورت مي‌گيرد.
درامندرا پرادان، در اين ديدار در خصوص روابط بين دو كشور گفت: روابط تمدن بزرگ ايران و هند محدود به چند سال گذشته نيست و كشور ايران در هند و حتي در مناطق روستايي، كاملاً شناخته شده است. در شرايط كنوني و با توجه به برداشته شدن تحريم‌ها، فضاي جديدي براي آغاز گفت‌وگو و همكاري بين دو كشور ايجاد شده است.
وزير نفت و گاز هند از تمايل به سرمايه‌گذاري اين كشور در پروژه‌هاي ايران از جمله توسعه پروژه گازي «فرزاد ب» در بندر چابهار خبر داد و گفت: كشور هند همچنين علاقه‌مند است در خصوص انرژي، پتروشيمي و آلومينيوم ايران سرمايه‌گذاري و با شركت‌هاي خصوصي در ايران فعاليت كند.
اين مقام هندي، روابط بانكي بين دو كشور را شاهرگ‌هاي ارتباطي خواند و افزود: روابط بانكي بايد تقويت شود، به همين منظور در حال حاضر سه بانك ايراني درخواست تأسيس شعبه در هند دارند؛ همچنين يك بانك هندي نيز قصد دارد نسبت به تأسيس شعبه در ايران اقدام كند؛ در اين خصوص وزارت اقتصادي هند همكاري لازم را انجام مي‌دهد.
وزير نفت و گاز كشور هند تصريح كرد: بدهي هند به ايران را به زودي از طريق سه بانك معرفي شده از سوي ايران پرداخت مي‌كنيم؛ پرداخت بدهي به محض اعلام حساب‌ها و جزييات آن انجام خواهد شد.





تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن