تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816877843




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اول تابستان قیمت سیمان سفت می شود!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اول تابستان قیمت سیمان سفت می شود!
در حالی از سال گذشته تاکنون انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان درصدد افزایش 17 درصدی قیمت این کالا بودند که هر بار به دلایل مختلف این افزایش قیمت به تاخیر افتاده است.
کد خبر: ۵۷۸۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵ - 04 April 2016



در حالی از سال گذشته تاکنون انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان درصدد افزایش 17 درصدی قیمت این کالا بودند که هر بار به دلایل مختلف این افزایش قیمت به تاخیر افتاده است.
به گزارش بولتن نیوز ، صنعت سیمان به رسم هر ساله در ماه‌های ابتدایی سال قیمت این کالا را با چند درصد افزایش اعلام می‌کند. این در حالی است که سال 94 به دلیل رکود اقتصادی و قیمت‌شکنی واحدهای سیمانی این افزایش قیمت اعمال نشد. چرا که قرار بود قیمت سیمان بین 17 تا 25 درصد افزایش یابد اما در آخر افزایش 17 درصدی مورد موافقت قرار گرفت.
 اما سال گذشته افزایش 17 درصدی قیمت سیمان در حالی از سوی انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان پس از بخشنامه مهم جهانگیری مطرح شد که بر اساس ضوابطی که در باب کنترل قیمت‌ها به آنها اشاره شده، باید هرگونه تغییر قیمت به همراه دلایل توجیه‌کننده برای بررسی به کارگروه تخصصی تنظیم بازار شرح داده شود. از این رو بود که تمامی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی همچنین مراجع قیمت‌گذاری از افزایش قیمت‌ها بدون هماهنگی با دولت منع شدند.
 
 بالاخره پس از نامه‌نگاری‌های انجمن صنفی سیمان با وزارت صنعت بالاخره قیمت سیمان آزاد و شمول قیمت‌گذاری آن برعهده انجمن صنفی شد. در صورتی که حتی مقرر شد این افزایش قیمت با نظارت سازمان حمایت اعمال شود. با اینکه از ابتدای سال 94 قرار بود قیمت سیمان با توجه به افزایش دستمزد، انرژی و هزینه‌های تولید 17 درصد گران شود اما این افزایش قیمت به تاخیر افتاده و تولیدکنندگان سیمان همچنان محصولات‌شان را با تخفیف‌هایی بسیاری روانه بازار می‌کردند. در حالی که برخی معتقد بودند این افزایش قیمت علاوه بر بازار داخلی، صادرات را نیز می‌توانست رونق بخشد.
 حتی این موضوع باعث شد واحدهای سیمانی در سال گذشته بدون هیچ‌گونه افزایش قیمتی، تولیدات خود را با تخفیف‌های بسیاری روانه بازار کنند. سیمانی‌ها امیدوار بودند تا در اردیبهشت‌ماه سال جدید افزایش 17 درصدی قیمت سیمان را اعمال کنند، اما بر اساس گزارش‌های رسیده و اعلام دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان قرار است به منظور رفع این مشکلات، قیمت سیمان از 15 تیرماه بین 15 تا 17 درصد افزایش یابد.
 آن طور که عبدالرضا شیخان به ایسنا خبر داده، قرار است به منظور حمایت از واحد‌های تولیدی در سال 1395 افزایش قیمتی در حدود 15 تا 17 درصد برای سیمان اعمال شود.
 او گفته است: البته شاید بتوانیم واحد‌های تولیدی را راضی کنیم که افزایش قیمت برابر نرخ تورم اعلامی باشد که به دنبال این بودیم که افزایش قیمت را از ابتدای اردیبهشت‌ماه اعمال کنیم اما جمع‌بندی‌ها براین اساس بود که افزایش قیمت‌ها پس از ماه مبارک رمضان یعنی از 15 تیرماه اعمال شود.
 دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان این‌که برنامه‌ریزی صنعت سیمان برای سال 1395 از بهمن‌ماه سال گذشته انجام شده گفته است: طرح متعادل‌سازی عرضه و تقاضا در این صنعت از سال گذشته اجرا شد و در بهمن‌ماه و اسفندماه پیشرفت خوبی را داشت. از سوی دیگر تخفیف‌ها را نیز کاهش دادیم و سیمان شرایط بهتری پیدا کرد و با توجه به این‌که استنباط ما این است که در سال جاری اتفاقی در حوزه مسکن و پروژه‌های عمرانی نمی‌افتد، این طرح تا سه ماهه سوم امسال به قوت خود باقی است.
 شیخان همچنین با اشاره به برنامه توسعه صادرات سیمان در سال جاری ادامه داده است: به شدت به دنبال این موضوع هستیم که بازار عراق را از دست ندهیم و جلساتی را نیز در انتهای سال گذشته با سازمان توسعه تجارت داشتیم و به دنبال این هستیم که بتوانیم تعرفه‌های واردات سیمان به عراق را به تعرفه‌های قبلی برگردانیم.
 دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان همچنین خواستار این شده که در صورت امکان دو سال تنفس برای پرداخت بدهی‌های بانکی و مبالغ گاز و برق دریافت کنند و این موضوع را در دید و بازدید‌های نوروزی با مسوولان پیگیری می‌کنند.






















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن