تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا توكل كند، خداوند هزينه او را كفايت مى كند و از جايى كه گمان نمى برد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804144177




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تئاتر شهر به لرزه افتاد/ ایران عضو رسمی اتحادیه جهانی تئاتر شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تئاتر شهر به لرزه افتاد/ ایران عضو رسمی اتحادیه جهانی تئاتر شد
بخشی از پیشانی سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر با وزنی حدود ۱۰ تن، به دلیل فرسودگی شنبه 25 مهر فرو ریخت.

تئاتر شهر به لرزه افتاد/ ایران عضو رسمی اتحادیه جهانی تئاتر شد
به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛نخستین ماه از سومین فصل سال 94 با اتفاقات بسیاری همراه بود، افت و خیز های مهرماه سال گذشته گاهی برای اهای تئاتر ایران خوشایند و گاهی روزگار و کامشان را تلخ کرد در ادامه سر خط مهمترین اخبار مهر 94 را می خوانید.


ایران عضو رسمی اتحادیه جهانی تئاتر


در کنفرانس  امسال اتحادیه جهانی مدارس تئاتر که در چین برگزار می‌شود، به اتفاق آرای اعضا دانشگاه تهران عضو رسمی این اتحادیه شد. عضویت کشورها دارای شرایطی از جمله کیفیت تئاتر و امکانات مشارکت دربرنامه‌های جاری است. اعضا با آگاهی از قابلیت‌های ایران با پیشنهاد عضویت در این نهاد موافقت کردند تا از این پس ارتباط بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران با سایرکشورهای عضو تقویت ‌شود و همچنین امکان حضور تئاتر دانشگاهی ایران دربرنامه‌های آموزشی و پژوهشی وفستیوال‌های معتبر مرتبط با این نهادها تسهیل ‌شود.
 
مهر ماه بر تئاترشهر چه گذشت؟


سال 94 حاشیه های بازسای مجموعه تئاتر شهر به خصوص در نیمه دوم سال رنگ دیگری به دنیای تئاتر زد مهر ماه بود که  سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت ارشاد درباره ادامه بازسازی مجموعه تئاتر شهر اعلام کرد که قرارداد با مشاور برای انجام برآورد کلی منعقد شده و بعد از ۲ ماه، مناقصه برای ادامه بازسازی برگزار خواهد شد. مسئول پروژه بازسازی مجموعه تئاتر شهر درباره وضعیت مالی و بودجه مورد نیاز برای ادامه بازسازی، گفت فعلا مشکلی که داریم، مشکل مالی است که البته برای برگزاری مناقصه، اعتبار لازم را داریم ولی پرداخت نشده است اما بازسازی سالن قشقایی و سایه به هر نحو انجام خواهد شد.
در چنین شرایطی بخشی از پیشانی سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر با وزنی حدود ۱۰ تن، به دلیل فرسودگی شنبه 25 مهر فرو ریخت و در پی آن مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد دلیل ریزش پیشانی سالن اصلی تئاتر شهر را رعایت نکردن نکات ایمنی برای نصب دکور یک نمایش اعلام کرد.
گروه نمایش ترور از نیمه  دوم آبان ماه در تئاتر شهرقرار بود به روی صحنه برود اما با اتفاقات پیش آمده میترا حجار طی نامه ای به حمیدرضا نعیمی، سرپرست گروه تئاتر شایا از همکاری با این گروه کناره گیری کرد. حجار در نامه خود دلیل کناره گیری اش را ادامه کار گروه تئاتر شایا در تئاتر شهر عنوان و اعلام کرده است که در صورت تغییر سالن اجرا به همکاری خود با گروه ادامه خواهد داد. میترا حجار در نمایش «ترور» قرار بود در نقش قطام ایفای نقش کند. داستان این نمایشنامه درباره ترور امام علی(ع) به دست ابن ملجم مرادی است که در میانه راه بین کشتن و نکشتن دچار تردید می‌شود.
 
واکنش تئاتر به فاجعه منا
در شرایطی که ایران داغدار شهدای فاجعه ی منا بود دبیرخانه پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت و هنرمندان حاضر در این جشنواره با انتشار بیانیه‌ای آمادگی خود را برای خلق اثر با موضوع فاجعه «منا» اعلام کردند همچنین در پی ابعاد گسترش فاجعه انسانی در منا، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فراخوانی را منتشر کرد و از مدیران کل وزارت ارشاد در سراسر کشور خواست برنامه‌های هنری در این زمینه اجرا کنند.
 
همای سینما و تئاتر پر کشید


هما روستا بازیگر سینما و تئاتر پس از مدتها دست و پنجه نرم کردن با سرطان همزمان با روز تولدش در حالی که بخاطر درمان بیماری اش دور از وطن بود به دیار باقی شتافت و چند روز بعد در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.


 جریانی حمایتی از تئاتر کودک و نوجوان


مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی ، حرکتی را در حمایت از تئاتر کودک و نوجوان و در سطح کشور آغاز کرده که از اهداف اصلی آن استفاده‌ کودکان و نوجوانان سراسر کشور از نمایش‌های حرفه‌ای است. به همین منظور اعزام گروه‌های حرفه‌ای نمایش کودک و نوجوان به استان‌های متقاضی برای اجرا در سالن‌های حرفه‌ای تئاتر همزمان با هفته‌ ملی کودک آغاز شد.
 
افتتاح تماشاخانه هایی در تهران


با توجه به نیاز مبرم جامعه تئاتر به سالن های «بلک باکس»، تماشاخانه «سرو» با ظرفیت ۱۶۰ تماشاگر در دستور کار پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت جهت احداث قرار گرفت همچنین استودیو نمایش «روایت» نیز در حاشیه فضای باز ساختمان بنیاد فرهنگی روایت در مجاورت تماشاخانه سرو با ظرفیت ۶۰ تماشاگر آماده بهره برداری است.
تماشاخانه عمارت مسعودیه ۲۱ مهرماه با حضور هنرمندان تئاتر و سینما در بنای تاریخی عمارت مسعودیه افتتاح شد.
 
واکنش به یک نمایشنامه خوانی


در آستانه اجرای نمایشنامه خوانی «روز واقعه » توسط محمد رحمانیان ،کارگردان «روز واقعه» به صحبت‌های محمد رحمانیان مبنی بر اینکه وی در ساخت فیلم برخی اسامی متن بهرام بیضایی را تغییر داده و تنها بخشی از متن را تصویر کرده است، واکنش نشان داد وگفت به نظر من آقای رحمانیان یا این جمله را با سهل ­انگاری محض گفته ­اند، یا قصدشان مزاح بوده و یا اینکه خدای نکرده نعوذبالله نیت سویی از ابراز آن داشته­ اند؛ که انشاءالله به خاطر فریب مسئولین برای دریافت مجوز نمایشنامه­ خوانی نبوده است.
 
 
حاشیه های «اپرای عاشورا»  


در پی اجرای «اپرای عاشورا» ، بهروز غریب‌پور با اعلام اینکه از اجرای «اپرای عاشورا» در تالار وحدت بی‌اطلاع بوده است، معتقد است: در نظر نگرفتن نام من به عنوان بانی، ‌پژوهشگر و کارگردان «اپرای عاشورا» یک حرکت غیرحرفه‌ای و پایمال کردن حق یک مولف بوده است.
مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران به انتقاد بهروزغریب‌پور درباره‌ی نادیده گرفته شدن نام و اقداماتش در راستای اجرای «اپرای عاشورا» به‌عنوان خالق اثر پاسخ داد.


عزل و نصب ماه
اعضای هیات مدیره جدید انجمن عکاسان خانه تئاتر ایران با رای اعضای این انجمن انتخاب شدند و فعالیت خود را برای دو سال آینده آغاز کردند.
 
جشنواره های تئاتر در مهر ماه


بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان که مقدمات خود را از مدتها پیش فراهم کرده بود با برگزاری مراسم بزرگداشت «مرضیه برومند» که به بانوی خاطره‌های ایران شهرت دارد،با  معرفی برترین ها در همدان به کار خود پایان داد.
بیست و چهارمین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه جمعه ۱۷ مهرماه با تجلیل از كریم اكبری مباركه و حسین فدایی حسین دو هنرمند پیشكسوت تئاتر كشور و معرفی برگزیدگان به كار خود پایان می دهد.
پنجمین جشنواره سراسری تئاتر ایثار ضمن تجلیل از همسر یک شهید که بازیگر تئاتر بود، و معرفی آثار برگزیده این دوره از جشنواره به کار خود پایان داد.







۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن