تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه منافق اين است كه بدى اش ناراحتش نمى كند و خوبى اش او را خوشحال نمى سازد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803261031




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از دعوت ایران به معتبرترین فستیوال تئاتر تا تأخیر در اجراهای نوروزی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: از دعوت ایران به معتبرترین فستیوال تئاتر تا تأخیر در اجراهای نوروزی
برای اولین بار طی ۶۹ دوره گذشته برگزاری فستیوال تئاتر آوینیون فرانسه، یک تئاتر ایرانی برای حضور در بخش اصلی فستیوال دعوت شد.


به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرخط مهمترین خبرهای تئاتر ایران در نخستین هفته از سال 95 را در ادامه میخوانید.


خبرهایی از گوشه و کنار تئاتر


برای اولین بار طی ۶۹ دوره گذشته برگزاری فستیوال تئاتر آوینیون فرانسه، یک تئاتر ایرانی از سوی برگزار کنندگان این فستیوال معتبر بین‌المللی، برای حضور در بخش اصلی فستیوال دعوت شد. برگزار کنندگان این فستیوال، در هفتادمین دوره فستیوال تئاتر آوینیون از نمایش «شنیدن» به نویسندگی و کارگردانی امیررضا کوهستانی دعوت به عمل آوردند تا در بخش اصلی این رویداد مهم تئاتر جهان به صحنه برود. پیش از این هنرمندان شناخته شده تئاتر ایران نظیر آتیلا پسیانی، سیامک احصایی، کیومرث مرادی و رضا حداد و ... در بخش جنبی فستیوال تئاتر آوینیون آثار خود را به صحنه برده بودند ولی این برای اولین بار در تاریخ تئاتر ایران و همچنین فستیوال آوینیون است که یک اثر ایرانی برای اجرا در بخش اصلی فستیوال انتخاب و دعوت می‌شود.


«شنیدن» تا کنون در فستیوال‌ها و همچنین کشورهای مختلفی همچون سوئیس، هلند، آلمان، فرانسه و نروژ به صحنه رفته است.


با توجه به فرارسیدن سال نو و نوروز باستانی، موسسه فرهنگی هنری آرام آرت و گروه نمایشی "ما"، با هدف پروژه بازسازی نمایش عروسکی، 《شب‌های خیمه شب‌بازی》 را به کارگردانی محمد عاقبتی در دالاس روی صحنه برد.محمد عاقبتی کارگردان تئاتر مدتی است به دلیل ادامه تحصیل به نیویورک سفر کرده است اما فعالیت‌های او با گروه نمایشی "ما" همچنان ادامه دارد.


رحمت امینی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به فعالیت های این مرکز در سال ۹۴، فعال کردن مجدد دفتر تئاتر بچه‌های مساجد را از جمله برنامه‌های سال ۹۵ حوزه هنری عنوان کرد.


همزمانی پنجاهمین سالگرد تأسیس تماشاخانه سنگلج با افتتاحیه سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر فجر اتفاقی خوب برای سنگلج رقم زد چرا که باعث شد شهرداری نگاه دیگری به این سالن داشته باشد و شرایط بازسازی زیربنایی و مرمت این مکان را فراهم کند به همین منظور از 20 اسفند به مدت ده روز مرحله اول بازسازی آغاز شد و  این فرایند بدون تعطیلی در سال 95 ادامه خواهد داشت.


تاخیر در اجراهای نوروزی


با آغاز نوروز طبق برنامه ریزی های انجام شده دور تازه ای از نمایش های به روی صحنه سالن های دولتی و تماشاخانه های خصوصی رفتند وخواهند رفت اما در این میان تغییراتی در زمان اجرای آن ها رخ داده است.


نمایش «پیام‌آوران نوروزی» به کارگردانی جواد انصافی که قرار بود از سوم فروردین‌ به صحنه رود بنا بر وقوع برخی مسائل به تعویق افتاده است و از روز جمعه، ششم فروردین‌ماه در ساعت 20 در سالن اصلی برج آزادی به روی صحنه می‌رود.این اثر حاصل پژوهش 5 ساله‌ی جواد انصافی است و احمد آهسته، محمدرضا قربانی، حمید رئوف، رضا معراجی، امیر محمد انصافی، امیر حسین انصافی، رامین عبداللهی، حسن مصطفی پوردر آن به ایفای نقش می‌پردازند.


ناصر آویژه کارگردان تئاتر که قرار بود از دوم فروردین ماه در مجموعه برج آزادی با نمایش «مش مش قلی‌خان» میزبان کودکان و علاقمندان باشد، تا اطلاع ثانوی به صحنه نمی‌رود.











۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن