تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بسيار راستگو و بسيار نيكوكار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821082156




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خاطرات داریوش ارجمند و شهریار از مشق‌های نوروزی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: خاطرات داریوش ارجمند و شهریار از مشق‌های نوروزی داریوش ارجمند و اردشیر رستمی از هنرمندان کشورمان وقتی از خاطرات تکالیف شب عید در روزگار دانش آموزی شان می گویند، اثری از اضطراب شب سیزدهم و مشق نوشتن های با تعجیل در آنها نمی بینید.
۱۳۹۵ يکشنبه ۸ فروردين ساعت 10:57

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا؛ داریوش ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون خاطراتش از تکالیف تعطیلات نوروزی را اینطور تعریف می کند:
در زمان ما پدر و مادرها به شدت مراقب بودند و کنترلمان می کردند. نه از درس عقب بودیم نه جلوتر، همراه مدرسه پیش می رفتیم. به موقع مشق و درس هایمان را می نوشتیم. آن زمان نه پیک نوروزی وجود داشت نه بازی های کامپیوتری. تفریح ما در کنار خانواده بودن و مدرسه و مشق به عنوان یک وظیفه نگاه می کردیم و تکالیفی که باید می نوشتیم. اصلا حرف این نبود که ما از چیزی خوشمان بیاید یا نیاید. این دل خواستن ها پیامد دوران جدید است. به ما می گفتند اصلا برای چه باید خوشتان بیاید یا نیاید. بچه ها باید درس بخوانند. ما آن روزها خیلی خوب درس می خواندیم.

همه کارهایمان از جمله تفریح و سینما رفتنمان و بازی، همه چیز به موقع بود. این جوری نبود که بچه ها برای درس خواندن شرط گرفتن ماشین 206 بگذارند و رفتن به ویلای عمه جان و ددی جان و مسافرت خارج از کشور بخواهند. این همه فرزندسالاری وجود نداشت. همه چیز متمرکز بر درس خواندن بود. پدر و مادرها ما را کنترل و دوستانمان را شناسایی می کردند. اصلا تمام محله مراقب ما بودند و ما را به حال خودمان رها نمی کردند. این جوری بزرگ شدیم و در گل و خاک به مدرسه رفتیم و برحسب وظیفه درس خواندیم.

اردشیر رستمی کاریکاتوریست و بازیگر که البته خیلی ها او را از بازیگری در نقش استاد شهریار شاعر ایرانی در سریال شهریار می شناسند درباره مشق های شب عید می گوید:

مشق شب عید برای من که شاگرد زرنگی بودم و همیشه معدلم 20 بود، نه تنها سخت نبود و حتی لذت بخش هم بود. یادم می آید فقط یکسال برایم سخت گذشت و آن هم زمان موشکباران بود که به شهرستان رفتیم و نتوانستم به تکالیف ایام عید برسیم. آن سال تقریبا من و دیگر بچه ها هیچ تکلیف عیدی را ننوشته بودیم. کلا در دوره های متفاوت تحصیلم چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب درس خواندن و نوشتن در طول ایام نوروز برایم سخت نبود. پیشنهاد من این است که هرکسی از هرچیزی که می ترسد یا برایش سخت و دشوار است به دل آن قضیه برود و آن را انجام بدهد. رفتن به دل مسائل دشوار است که لحظه های سخت را آسان و شیرین می کند.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن