تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820292947




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمایشگاه نوروزی شاهرود گشایش یافت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: با حضور استاندار سمنان؛ نمایشگاه نوروزی شاهرود گشایش یافت این نمایشگاه در میان استقبال بی نظیر مردم و غرفه داران و با حضور استاندار سمنان، مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و مسئولان شهرستان آغاز به كار كرد.
۱۳۹۵ جمعه ۶ فروردين ساعت 08:57

خبرگزاری پانا+ نمايشگاه نوروزي شاهرود گشايش يافت

به گزارش پانا از سمنان، معاون استاندار سمنان در این آیین با بیان اینكه در سال گذشته بیش از ۴۵ هزار نفر از نمایشگاه سوغات و صنایع دستی بازدید كردند، گفت: بیش از هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محصولات به فروش رسید.
سید محمد رضا هاشمی با اشاره به استقبال خوب متقاضیان غرفه برای نمایشگاه امسال خاطر نشان كرد: نمایشگاه نوروز ۹۵ به صورت متمركز در این محل برپاست و مسافران و زائران حرم مطهر رضوی(ع) علاوه بر استراحت در این مكان می توانند از غرفه های مختلف آن نیز بازدید كنند و با توانایی های این منطقه بیشتر آشنا شوند.
این نمایشگاه دارای ۵۵ غرفه است و بخش های مختلفی چون فروش محصولات كشاورزی و سوغات، انواع صنایع دستی، عكاسی و فروش اغذیه است. همچنین ارگان های مختلفی چون بهزیستی، هلال احمر، تعاون روستایی و فنی حرفه ای دارای نمایندگانی در این نمایشگاه هستند.
سیاه چادرهای طایفه چوداری عشایر رضاآباد خارتوران نیز با ارائه آش محلی، نان و چای پذیرای مسافران هستند.
برپایی سفره هفت سین، شتر سواری، اجرای آیین های نمایشی و موسیقی محلی و برنامه های شاد و متنوع از دیگر برنامه های جانبی این نمایشگاه است.
همچنین با دستور استاندار سمنان مانور هماهنگ دستگاه های اجرایی ستاد نوروز در سطح شهر آغاز شد.
آیین گشایش نمایشگاه نوروزی شاهرود با وجود سرمای بسیار زیاد هوا با استقبال بی نظیری مواجه شد كه نشان دهنده ظرفیت و توانایی بالای این شهرستان برای ارائه صنایع دستی و سوغات به هموطنان است و می تواند تأثیر بسیاری در افزایش ماندگاری مسافران، ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مردم داشته باشد.
نمد مالی در روستای ابرسج، بافت گلیم، جاجیم و چوقا كه نوعی پارچه پشمی است در شهر مُجن، منبت چوب، ساخت سازهای سنتی، گلیم بافی، تراش سنگ های قیمتی، هنر ساخت سرامیك در شاهرود و ابرسج، سفالگری شاهرود، تابلو فرش، معرق كاشی، خراطی چوب كه از فنون قدیمی شاهرود محسوب می شود و رودوزی های سنتی از جمله رشته های فعال در این عرصه شناخته می شود.
همچنین صنعت سرامیك سازی این شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.
از دیگرصنایع دستی شاهرود می توان به دست بافته های سنتی شهركلاته خیج، جاجیم پر نقش و نگار منطقه كالپوش، جاروبافی زنان روستای طرود و سوزن دوزی زنان منطقه كویری خارتوران اشاره نمود.
از مهم ترین سوغات شاهرود می توان از قیسی، برگه و انگور نام برد كه به خاطر كیفیت و تنوع مورد توجه مسافران قرار می گیرد.




خبرنگار : فاطمه زهرا تجلی









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن