تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات قدرت، انصاف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820402208




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قاتل دانشمندان هسته ای ، طراح استاکس نت و مخالف اقدام نظامی


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



قاتل دانشمندان هسته ای ، طراح استاکس نت و مخالف اقدام نظامی
روز نو : روزنامه "نیویورک تایمز" با انتشار گزارشی تحت عنوان "رییس سازمان جاسوسی ای که نشان داد حملات سایبری بهترین سلاح برای مقابله اسرائیل با ایران هستند می نویسد:"کمی بیش از سه سال پس از آن که داگان مجبور به پایان دادن ریاست خود بر دستگاه امنیتی اسرائیل، موساد شد او در یک جلسه بحث درباره خاورمیانه نشان داد که مخالف ایده "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل برای حمله نظامی علیه تسایسات هسته ای وحود داشت. او برای نشان دادن اهمیت تصمیم خود برای مقابله با ایده نتانیاهو در دانشگاه هاروارد در بهار سال 2014 میلادی گفت:هیچ کس توان متوقف کردن او را نداشت". او در آن جلسه استدلال کرد که به نتانیاهو گفته بود که از نظر کارشناسان امنیتی و نظامی حمله به ایران گزینه ای غلط و راه حلی غیر واقعی خواهد بود که موفقیت آن کم است. او به نتانیاهو گفته بود که نتیجه چنین حمله ای برای اسرائیل فاجعه بار است و ایران تنها به صورت موقت پیشرفت برنامه هسته ای اش متوقف خواهد شد اما پس از چند سال می تواند به برنامه خود بازگشته و آن را ادامه دهد". 







به گزارش خرداد، این روزنامه اشاره می کند که به هیچ وجه نمی توان رییس پیشین "کوتاه قد و کله طاس" موساد را فردی باورمند به استفاده از شیوه های نرم در تمام عمر حرفه ای اش قلمداد کرد. این نشریه می نویسد:"او بی شک قادر به استفاده خارق العاده از خشونت بود. در طول زندگی حرفه ای نظامی خود او مسئول جوخه مرگ در نهادهای مسئول ترور شد. این نهاد مسئولیت ترور شبه نظامیان فلسطینی را برعهده داشتند. آریل شارون نخست وزیر پیشین اسرائیل که مربی او نیز بود یک بار گفته بود که تخصص داگان جدا کردن سر یک عرب از بدن اوست".  


نیویورک تایمز این موضوع را با ترور دانشمندان ایرانی به دستور داگان ارتباط می دهد و در این باره می گوید:"پس از آن بود که بسیاری گفتند این دستور داگان بوده است که در خیابان های پر از ترافیک و شلوغ تهران که رانندگی نیز دشوار است یک موتورسیکلت سوار بمبی چسبنده را به درب ماشین دانشمندی هسته ای بچسباند و او را ترور کند. داگان اما هرگز مسئولیت این حملات را نپذیرفت". 


روزنامه نیویورک تایمز در ادامه اشاره می کند که این داگان بود که پیچییده ترین برنامه حمله سایبری مشترک امریکا و اسرائیل را با هدف خرابکاری درسانتریفیوژها و برنامه هسته ای ایران سازماندهی کرد. این روزنامه می نویسد:"داگان هکر رایانه ای نبود اما به خوبی می دانست که فناوری به او اجازه می دهد که کار را برای یشرفت برنامه هسته ای دشوار کند. 


این روزنامه اشاره می کند که داگان در طول برگزاری کنفرانس مذکور به خبرنگار نیویورک تایمز گفته بود که در کتاب و گزارش های منتشر شده درباره حمله استاکس نت علیه تاسیسات هسته ای ایران بخش مهمی از داستان گفته نشده است. او باور داشت که اعتبار بیش از اندازه ای به امریکایی ها برای طراحی این حمله داده شده است در حالی او معتقد بود این موساد و واحد موسوم به 8200 بوده اند که اطلاعات نظامی اصلی را در اختیار امریکایی ها گذاشته اند. 


این روزنامه اشاره می کند که داگان از اقداماتش علیه ایران دو هدف اصلی داشت و در این باره می نویسد:"نخست آن که به احتمال زیاد به دلیل رقابت با نتانیاهو به دنباتل بازگرداندن شهرت از دست رفته خود پس از عوامل شرم آور و همراه با شکست موساد در امارات و هتلی در دبی بود که انتشار یک نوار ویدئویی سبب شد تا عامل موساد گیر بیفتد او مسئول کشتن یک مقام ارشد حماس در آن شهر بود. حملات سایبری کند کردن برنامه هسته ای ایران در نتیجه میراث مهم او برای عمر کاری اش بود. از سوی دیگر به نظر می رسد که دلیل دیگر آن سیاسی بود مسئله ای که خود کمتر به آن علاقه داشت. هدف او مهار کردن نتانیاهو و ایهود باراک وزیر دفاع وقت اسرائیل بود که خواستار بمباران تاسیسات هسته ای ایران توسط اسرائیل بودند. او نیز مانند مقام های امریکایی معتقد بود این اقدام پیامدهای مخربی به همراه خواهد داشت. 


سایت تحلیلی "المانیتور" نیز با انتشار گزارشی اشاره می کند که داگان یک "قاتل" بود و در این باره می نویسد:"او یکی از معدود افرادی بود که همزمان بر کار خود کنترل داشت و با فقدان کامل ترس برنامه هایش را عملیاتی می کرد. او از سن جوانی چگونگی کارهای عجیب با چاقو را فراگرفته بود. او می دانست که چگونه باید انسان ها را کشت. او مهارت هایش را در اواخر دهه 70 میلادی گسترش داد به طوری که آریل شارون نخست وزیر پیشین اسرائیل او را به ایجاد یک واحد کماندویی فراخواند که هدفش ترور هسته ای شبه نظامیان فسلطینی در نوار غزه بود. او توانست اقداماتش را با موفقیت انجام دهد و غزه بار دیگر آرام شد. او پس از پایان خدمت نظامی مدتی را در سیاست سپری کرد و در سال 2009 میلادی به مقام بالایی در حزب لیکود رسید و آن حزب با شکست ایهود باراک بار دیگر به قدرت بازگشت. او پاداش همکاری اش با شارون را گرفت و به ریاست موساد رسید. او به یکی از بزرگترین رهبران موساد تبدیل شد. او فهمید که می تواند با جنگ سایبری و جنگ های اطلاعاتی به نبرد با دشمن پرداخت. او هشت سال بر دستگاه امنیتی اسرائیل ریاست کرد. علاوه بر تاسیسات هسته ای ایران گفته شده بود که ماموران موساد تحت ریاست او به رایانه های شخصی روسای پروژه هسته ای سوریه نیز نفوذ کرده بودند. منابع اطلاعاتی اسرائیلی می گویند که برای ترور شهید عماد مغنیه مغز متفکر حزب الله نیز یک سال زمان صرف شده بود و در سال 2008 میلادی داگان دستور ترور او را در دمشق در یکی از پیچیده ترین عملیات برگرفته از نوع عملیات فیلم های جیمزباند صادر کرد". 


این سایت در ادامه می نویسد که حمله استاکس نت تلاشی از سوی داگان بود تا به باراک و نتانیاهو نشان دهد که اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران چاره ساز نیست و در این باره می نویسد:"او در کنار "گابی اشکنازی" و "یووال دیسکین" رییس شین بت این موضوع را به نتانیاهو و یارانش نشان داد که می توان با اقدامات سایبری نیز اهداف اسرائیل را پیش برد. او پس از بازنشستگی تلاش کرد تا به نیروی سیاسی رقیب دولت نتانیاهو تبدیل شده و او را کنار بزند اما بیماری سرطان اجازه این کار را به او نداد". 




تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن