تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگین ترین چیزی که روز قیامت در ترازوی اعمال قرار داده می شود صلوات بر محمد و اهل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819077360




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش قدرت خرید کارگران / افزایش دستمزدها هم دردی درمان نکرد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: کارشناسان معتقدند حقوق و دستمزد کارگران را باید در حد تورم افزایش دهند اما این ارقام دردی از کارگران درمان نمی کند.



به گزارش جام جم آنلاین ، لطفعلی بخشی با اشاره به افزایش 14درصدی حقوق کارگران، گفت: طبق قانون حقوق و دستمزد کارگران باید در حد تورم افزایش یابد البته باتوجه به شرایط سخت این قشر، این ارقام دردی از آنها دوا نمی کند. وی در ادامه یادآورشد: اگر حقوق کارگر بیشتر از نرخ تورم باشد قدرت خرید افزایش خواهد داشت و در نتیجه معیشت بهتری برای آن ها رقم می خورد.

بخشی طرف دیگر این امر را کارفرمایان رکود زده دانست و افزود: اینکه رکود حاکم بر اقتصاد کشور افزایش حقوق کارگران برای کارفرمایان را سخت کرده است.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: در طی سالهای اخیر تعدیل نیرو واحدهای تولیدی منجر به بیکار شدن بخشی از جامعه کارگری شده است و این افزایش دستمزدها ممکن است باتوجه به وضع رکود سبب شود تا بنگاههای تولیدی به حالت تعطیل یا نیمه تعطیل درآیند و بازهم بر تعداد بیکاران اضافه شود. افزایش 14درصدی حقوق کارگران کارساز نیست دبیرکل خانه اقتصاد ایران نیز دراین باره گفت: افزایش دستمزد کارگران بر اساس نرخ رشد سالیانه تورم چندان بر معیشت این قشر کار ساز نیست.

مسعود دانشمند افزود: البته این افزایش دستمزد با توجه به شرایط اقتصادی موجب خواهد شد واحدهای تولیدی نتواندجوابگوی هزینه و حقوق کارگران باشند و در نهایت منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی خواهد شد.

وی یادآورشد: بخش های تولیدی باید تقویت شوند تا بتوانند تولید و صادرات بیشتری داشته باشند و در چنین شرایطی است که کارفرما نیز توانایی پرداخت حقوق این قشر را خواهد داشت.

دبیرکل خانه اقتصاد ایران تصریح کرد: تقویت واحدهای تولیدی موجب اشتغال پایدار می شود. افزایش 14درصدی حقوق کارگران ممکن است دردی را دوا نکند یکی دیگر کارشناسان اقتصادی دراین باره گفت: معمولا زمانی که صحبت از افزایش دستمزدها برای کارگران می شود مهمترین پارامتر تصمیم گیری درخصوص معیشت زندگی آنها است.

محمدحسین فاتحی افزود: این افزایش دستمزدها دردی از کارگران درمان نمی کند چراکه سال هاست قدرت خرید کارگران کاهش پیدا کرده است.

جزییات حقوق کارگران در طی سالهای اخیر به شرح زیر است:

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


دوشنبه 2 فروردین 1395 ساعت 10:41





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن