تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، بى شرم، كودن، چاپلوس و بدبخت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819760029




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رويايي كه يك شبه بر باد مي‌رود


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: رويايي كه يك شبه بر باد مي‌رود
وسوسه معامله گنج‌هاي تاريخي، جدا از خسارات مالي كه براي مالباختگان به همراه دارد، در برخي موارد حتي ممكن است به ضرر جاني براي آنها نيز تبديل شود.
هموطن آنلاين- حسن جراحي*:روياي يك شبه پول‌دار شدن و رسيدن به ثروت بادآورده سودايي است كه از بدو شكل‌گيري جوامع انساني با بشر همراه بوده و رسيدن به آن آرزويي است كه بسياري از انسان‌ها در سر مي‌پرورانند. اين آرزو كه هميشه با بخش عظيمي از جامعه به‌ويژه جوانان همراه بوده است طي سال‌هاي اخير دستاويزي شده تا بسياري از كلاهبرداران و سودجويان با سوءاستفاده از آن نقشه‌هاي شوم خود را عملي كرده و با دادن وعده‌هاي فريبنده دست به كلاهبرداري كلان در سراسر كشور بزنند. پرونده‌هاي زيادي كه در حال حاضر در دادسراها و دادگاه‌ها در حال رسيدگي است، نشان مي‌دهد شگردي كه طي اين سال‌ها با استفاده از آن كلاهبرداري‌هاي هنگفتي در سطح كشور صورت گرفته‌اند، فروش سكه‌هاي طلاي تقلبي به جاي سكه‌هاي قديمي يا معامله اشياء عتيقه قلابي از سوي كلاهبرداران است.
بررسي‌ اين پرونده‌ها حاكي از آن است كه بيشتر مالباختگان در اين كلاهبرداري‌ها افرادي هستند كه در وسوسه يك شبه پولدار شدن و رسيدن به سود‌هاي بادآورده فريب افراد سودجويي را خورده‌اند كه با معرفي خود به عنوان حفاران ميراث فرهنگي ادعا مي‌كنند گنج‌هاي زير خاكي و سكه‌هاي طلاي قديمي را به قيمتي ناچيز به فروش مي‌رسانند.
افراد ساده‌دل نيز با اين اميد كه در اين معامله سياه سود سرشاري نصيبشان خواهد شد و با فروش اين گنج‌ مي‌توانند پول هنگفتي به جيب بزنند، قدم در دامي مي‌‌گذارند كه تبهكاران براي آنها پهن كرده‌‌اند، اما پس از پرداخت مبالغ ميليوني به كلاهبرداران، آنچه نصيبشان مي‌شود چيزي نيست جز سكه‌هاي تقلبي يا اشيا قلابي كه شباهت زيادي به اشياء اصيل و تاريخي دارند، اما به يك پول سياه هم نمي‌ارزند.
وسوسه معامله گنج‌هاي تاريخي، جدا از خسارات مالي كه براي مالباختگان به همراه دارد، در برخي موارد حتي ممكن است به ضرر جاني براي آنها نيز تبديل شود. پرونده باندي كه به بهانه فروش گنج‌هاي زير خاكي طعمه‌هاي خود را به شهرهاي شمالي كشور كشانده و سپس با تهديد اسلحه و ضرب و شتم آنها، پول‌هايشان را به سرقت مي‌بردند، نشان مي‌دهد تبهكاران براي رسيدن به اهداف خود از هيچ اقدامي واهمه ندارند و به تنها چيزي كه فكر مي‌كنند، تصاحب پول‌هاي طعمه‌هايشان است.
علاوه بر معامله گنج‌هاي تاريخي تقلبي، شگرد ديگري كه كلاهبرداران با استفاده از آن، وسوسه يك شبه پولدار شدن را به جان طعمه‌هايشان انداخته و از اين طريق نقشه‌هاي خود را عملي مي‌كنند، انتشار آگهي‌هاي تبليغاتي در خصوص برگزاري مسابقه‌هاي مختلف با جوايز رويايي است. در اين شگرد افراد سودجو با وعده اهداي جوايز گران‌قيمت به برندگان، با تمامي شركت‌‌كنندگان در مسابقه تماس گرفته و با اين ادعا كه آنها برنده جايزه ويژه شده‌اند، از تمامي آنها مي‌خواهند مبلغي را براي انجام مراحل دريافت جايزه به شماره حسابي كه از قبل اعلام كرده بودند واريز كنند.
به اين ترتيب مالباختگان با اين تصور كه به زودي صاحب جايزه رويايي خواهند شد مبلغ درخواستي را به حساب كلاهبرداران واريز مي‌كنند، اما پس از گذشت مدتي متوجه مي‌شوند جايزه گرانقيمت ترفندي براي فريب آنها بوده و از برگزار‌كنندگان مسابقه اثري نيست.
همه اين موارد نشان مي‌دهند كه مقصر اصلي در اين پرونده‌ها كسي نيست جز همان مالباختگاني كه در وسوسه رسيدن به ثروت‌ بادآورده، قدم در دامي مي‌گذراند كه افراد سودجو براي آنها پهن كرده‌اند، حال آنكه با كمي تحقيق و بررسي در خصوص اين وعده‌ها به راحتي مي‌توان پي به پوشالي بودن آنها برد.
 پنجشنبه 23 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 323]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن