تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت مؤمن بهتر از عمل او، و نيت كافر بدتر از عمل اوست و هر كس مطابق نيت خود عمل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820088576




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ولايت‌پذيري شاخصه برجسته حاج احمدآقا بود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ولايت‌پذيري شاخصه برجسته حاج احمدآقا بود
26 اسفند، سالروز فراق جانسوز بزرگمردي است که تاريخ، چنان‌که بايد او را نشناخت و با گوهر وجودي‌اش، آشنا نگشت...


26 اسفند، سالروز فراق جانسوز بزرگمردي است که تاريخ، چنان‌که بايد او را نشناخت و با گوهر وجودي‌اش، آشنا نگشت؛ حاج سيداحمد خميني(ره). آن فرزند مبارزه، ايثار و گذشت در راه اسلام عزيز که سراسر عمر شريفش را وقف اسلام و انقلاب کرد، ابرمردي که در کوران حوادث قبل و بعد از انقلاب اسلامي‌مان، چون کوهي استوار در کنار مراد خويش ايستاد تا با سينه‌اي به عظمت دريا، رازدار و امين خميني کبير باشد.
بي‌شک، نام بلند احمد خميني که لحظه‌اي از ياد محرومان و مستضعفان غافل نبود و به اسلام و امام و انقلاب عشق مي‌ورزيد، بر پيشاني تاريخ انقلاب خواهد درخشيد و همواره در صدر فهرست پرچمداران امام خميني(ره)، در تاريخ مبارزات آزادي‌خواهان خواهد ماند.
حاج سيداحمد خميني در 24 اسفند سال 1324، در خانه دانش و فضيلت در شهر مقدس قم ديده به جهان گشود. امام خميني(ره)، از همان کودکي درباره‌ تربيت و تحصيل او دقت مي‌کرد. حاج احمد آقا، فرزند شخصيتي بود که نهضت اسلامي با هدايت و رهبري او شکل‌ گرفته بود. پرورش در کنار چنان بزرگمردي، در خاندان قيام و مبارزه، خواه‌ناخواه او را درگير مسائل مبارزاتي مي‌کرد. او با پيروي از رهبرش در دوران اختناق ستمشاهي و مراقبت‌ها و کنترل‌هاي ساواک، با فداکاري و حمايت نيروهاي انقلابي، توانست کانون قيام 15 خرداد را در سال‌هاي تبعيد امام خميني(ره) برپا نگه دارد. او پس از شهادت برادر بزرگوارش، آيت‌الله سيدمصطفي خميني، مسئوليت اصلي ارتباط امام امت با ياران انقلاب را برعهده داشت. او همچنين به امر امام خميني(ره)، حمايت از مبارزان و رسيدگي به وضع خانواده‌هاي زندانيان و تبعيدشدگان سياسي را عهده‌دار بود.
حاج سيداحمد خميني با طلوع خورشيد انقلاب اسلامي در بهمن 1357، همچون سال‌هاي گذشته در خدمت پدر به‌عنوان همراه، مشاور امين، يار و فدايي امام، لحظه‌اي آرام نبود. در طول 11 سال رهبري حضرت امام خميني، او به شکل ناشناس به‌ سراسر ايران سفر مي‌کرد و به امام گزارش مي‌داد.
حاج سيداحمد خميني، پس از پيروزي انقلاب شکوهمند اسلامي، زمينه‌هاي لازم را براي ارتباط‌هاي گسترده امام با مردم و مسئولان که روزانه در نوبت‌هاي متوالي به ديدار امام مي‌شتافتند، فراهم کرد. او نخستين کسي بود که با عشق و اعتقادي وصف‌ناپذير، رهنمودهاي رهبر کبير انقلاب را به مراکز گوناگون منتقل مي‌کرد و در پيگيري و انجام آنها لحظه‌اي آرامش نداشت.
در دوران دفاع مقدس، هر جا امام خميني(ره) بود، در کنار او چهره مصمم و خستگي‌ناپذير مشاور کاردان و امينش، احمدآقا نيز حضور داشت.
نقش حاج احمدآقا در مسائل کلي نظام، در دوران دفاع مقدس به جهت اطلاع و انتقال آنها به امام و ابلاغ پيام‌هاي ايشان محدود نبود، بلکه او به‌لحاظ تجربه و تيزهوشي که داشت، به‌عنوان مشاور فرمانده کل قوا و مسئولان بلندپايه نظام در تصميم‌گيري‌هاي مهم آن دوران پرمخاطره حضور داشت.
  
پس از ارتحال امام خميني(ره)‌
حاج احمد آقا خميني را بايد پس از امام شناخت؛ زماني که پرتو نور خورشيد امام رخت بربست و احمد آقا چون ماه پشت ابر، چنان‌که بود، نمايان شد. در آن زمان، جهانيان ديدند که چگونه در برابر مقام ولايت، زانوي ادب بر زمين نهاد و با همه اعتقاد و ايمان، از ولايت فقيه پيروي کرد و همه فتنه‌ها و هراس‌ها را فرو نشاند.  ايمان و اعتقاد حاج احمد‌آقا به ولايت‌فقيه، شاخص و جالب توجه بود. در زمان حيات امام خميني(ره)، او خود را در برابر ايشان، خدمتگزاري کوچک مي‌دانست و با عشق و ارادت، انجام وظيفه مي‌کرد.
 پس از رحلت امام خميني(ره) نيز تمام همت خود را صرف کرد و در کنار رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي و همگام با مسئولان نظام مقدس جمهوري اسلامي، در پيشبرد اهداف انقلاب و پاسداري از دستاوردهاي نظام جمهوري ‌اسلامي کوشيد.
سيد احمد خميني در اظهارنظرهايي در سال 1369 با نام بردن از معظم له به‌عنوان شاگرد امام خميني و بيان اينکه هيچ‌کس حق شکستن حريم رهبري را ندارد، حرمت رهبري نظام اسلامي را از اصول خدشه‌ناپذير انقلاب اسلامي‌دانست و از همه خواست كه به دستورهاي رهبري عمل کنند.
صبحگاه روز 21 اسفند 1373، خبر بستري شدن يادگار امام در تهران و سپس در ايران پيچيد و ساعاتي بعد با پخش خبر به‌طور رسمي از صداي جمهوري اسلامي ايران، غوغايي برپا شد. عارضه قلبي که در خواب براي حاج احمدآقا رخ داده بود، سبب سکته مغزي او شد. سرانجام پس از پنج روز تلاش بي‌وقفه تيم پزشکي، نتيجه مطلوبي به‌دست نيامد. احمد خميني، نداي حق را در شامگاه 25 اسفند 1373 لبيک گفت.  





تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن