تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819803663




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قورباغه و هفت سین!؟


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: قورباغه و هفت سین!؟


عاملی که باعث شده رسم هفت سین، زیبا به ما سپرده شود، اصرار نیاکانمان بر رعایت اصول آن بوده و حتی ماهی قرمز هم با تبصره راه به آن باز کرده است، اما اگر ما فقط به بهانه تنوع طلبی، امروز لاکپشت و مار واردش کنیم، فردا قورباغه هم مدعی سفره هفت سین می شود. ابداع و ترویج آئین های زیبا و الهام بخش، برای مردمان با ذوق این سرزمین کهنسال کار دشواری نیست و بی تردید، مهمان کردن ماهی قرمز به سفره عید هم، با هر سابقه و تاریخچه ای، برخواسته از ذوق زیبا پسند ایرانیان و امیدواری آنها به زیستنی گرم، پرجنب و جوش و پاک و آرام بوده است. فلسفه و پشتوانه حضور ماهی قرمز در میان قشنگ ترین نماد فرهنگی ما و همراهی این موجود در زیباترین روزهای سال، هرچه که باشد، بی تردید مار و لاکپشت و سمندر و حلزون را شامل نمی شود. حتی ماهی های گوشتخوار و جنگجویی که با بسته بندی های تایلندی و چینی وارد تنگ های بلورین هفت سین می شوند هم، با فرهنگ عید و نوروز ما سنخیت ندارد و اگر این پدیده های نامانوسی که پشتوانه اش، فقط و فقط میل به سودجویی برخی کاسبکارها و بهانه ی تنوع طلبی برخی مشتریان است، ادامه یابد، بزودی زالو و قورباغه هم جایی برای خود در این بازار باز می کنند و مدعی نشستن بر سفره هفت سین می شوند. حتی اگر هشدارهای محیط زیستی و بهداشتی هم نباشد، ما موظفیم میراث زیبای نیاکانمان را، اگر زیباتر نمی کنیم، زشت و پلشت تحویل فرزندانمان ندهیم.
ماهی قرمز
* پس نباید لاک پشت برکه ای که گونه ای بومی و در خطر انقراض است را بفروشیم و بخریم و یک هفته بعد، لاشه اش را در کیسه زباله بیاندازیم. مار و مارماهی که هیچ! * نباید ماهی های گوشتخوار و تهاجمی و وارداتی را در تنگ بلورین انداخته و وارد فضای آرامش بخش سفره هفت سین کنیم. * به توصیه اهالی حفاظت از محیط زیست، ماهی قرمز بعد از نوروز، اگر نمرده بود، در رودخانه ها و دریاچه های پشت سدها رها نکنیم و آنها را در استخر پارک ها و یا اماکنی که برای این کار در نظر گرفته شده است رها کنیم. * بر اساس اعلام اداره حفاظت از محیط زیست، برای برخورد با فروشندگان مار و لاکپشت و سمندر، با شماره تلفن 1540 تماس بگیرید. برای فروش لاک پشت 200 هزار تومان، سمندر 300 هزار تومان و مارها 200 هزار تومان جریمه در نظر گرفته شده است.
لاکپشت کوچک
 


شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن