تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820497681




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کوچ زود هنگام عشایر مراتع کرمانشاه را تهدید می کند


واضح آرشیو وب فارسی:دانا: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: کوچ نشینی یکی از قدیمی ترین شیوه های زندگی انسان است که تاکنون ادامه پیدا کرده و عشایر با ییلاق و قشلاق کردن سنت دیرینه زندگی بشر را نگهداری کرده اند اما گاهی با ورود زود هنگام موجب آسیب زدن به مراتع می شوند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه تحلیلی خبری ریوار ، شیخ ویسی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: در بعضی از مناطق عشایری، مشکل کمبود آب وجود دارد، که این عامل باعث کوچ زود هنگام در عشایر به قشلاق می باشد که انتظار خواهد رفت که انشاالله آب این مناطق عشایر به موقع تامین شود.
وی با اشاره به، دلایل دیگر کوچ زودهنگام، عشایر، این خواهد بود که، در بعضی از استان های ییلاقی به مانند همدان و کردستان، که این نگرانی موجود می باشد که هنوز، مناطق استان وارد فصل بهار و گلدهی نشده اند، که ورود عشایر از استان های دیگر، باعث از بین رفتن مراتع خواهد شد.
همه ساله در فصل بهار 14 ایل و طایفه عشایری، با یک و نیم میلیون راس دام سبک از مناطق ییلاقی استان کرمانشاه، به مناطق قشلاقی و گرمسیری در جنوب استان کوچ خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه، عشایر کرمانشاه در 14 زیست بوم استقرار پیدا می کنند که برای کوچ از 14 مسیر اصلی و 70 مسیر فرعی در اختیار خود به 680 سامانه عرفی تعریف شده مراجعه کرده و استقرار می یابند.
وی خاطر نشان ساخت: بهترین راهکار مراقب از مراتع، این ...
[ مشاهده متن کامل خبر کوچ زود هنگام عشایر مراتع کرمانشاه را تهدید می کند در شبکه اطلاع رسانی دانا ]

چهارشنبه ، ۱۹اسفند۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دانا]
[مشاهده در: www.dana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن