تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کمترین کفر این است که انسان از برادرش سخنی بشنود و آن را نگه دارد تا او را با آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820406005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امضای سیاه برای مرد خاکستری نفت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: امضای سیاه برای مرد خاکستری نفت
وحید حاجی پور/ بالاخره صادر شد؛حکم هدایت زاده به امضای رکن الدین جوادی رسید و مدیرعامل شرکت ملی نفت  تلخ ترین امضای مدیریتی خود را پای برگه ای بیاندازد که شاید سند مذمتش در سال های آینده شود.آسمان جوادی و هدایت زاده هیچگاه آفتابی نبوده و مدیرعامل شرکت ملی نفت علاقه ای به منش و روش هدایت زاده ندارد ولی با این وجود، بر خلاف میل ظاهری و باطنی اش مجبور به هم زدن ساختار شرکت ملی نفت شد تا یکی از مهم ترین دستورات «بالا» اجرایی شود. سید مجید هدایت زاده معروف به مرد خاکستری فروش نفت حالا همه کاره «امورات بین الملل» نفت شده است. نه پاک نژاد از این موضوع راضی است، نه قمصری و نه امیرحسین زمانی نیا معاون بین الملل وزارت نفت.هدایت زاده حالا همه را با هم دارد. نیکو، امور بین الملل شرکت ملی نفت و صادرات گاز ایران را. حالا همه باید زیر سایه او باشند. زمانی نیا دیگر نمی تواند برای مذاکره نفتی بدون هماهنگی با وی عازم سفرهای خارجی شود، قمصری باید با وی هماهنگ باشد و پاک نژاد نیز از لوزان پشت خط او خواهد ماند تا وی رخصت دهد. اما چه شد که چنین حکم بزرگی با وجود مخالفان بسیار برای وی صادر شد؟

*سید مجید هدایت زادهپرونده جنجالی پروژه کیش و ورود سازمان بازرسی جایی بود که هدایت زاده را کمی به عقب نشینی وادار کرد. حضور معنا دار و پرحاشیه شرکت پرل انرژی – به مدیریت هدایت زاده-  در پروژه کیش، برای بسیاری از مدیران نفتی و غیرنفتی دردسر ساز شد و با ورود سازمان بازرسی به این پرونده، هدایت زاده از فضای نفت دور شد. زنگنه که به نفت آمد حضور وی در جلسات بین المللی و فروش نفت آغاز شد. در ابتدا تنها در جلسات شرکت می کرد اما آهسته آهسته به راهبری جلسات فروش نفت می پرداخت. او علاقه نداشت در روزهای تحریم به فروش نفت بپردازد اما می دانست که سرانجام تحریم ها لغو می شود لذا در نفت حاضری می زد هرچند «بی سمت».برجام که تصویب شد او به یکباره طلب سمت و پست کرد که زنگنه، در ابتدا ریاست هیات مدیره شرکت نیکو را به وی پیشنهاد کرد اما مقبول نیافتاد، مدیرعاملی شرکت نیکو، جایی که سکوی پرتاب وی بود نیز پیشنهاد شد و دست آخر مدیریت امور بین الملل شرکت ملی نفت.پاک نژاد مدیرعامل فعلی شرکت نیکو مخالف سرسخت هدایت زاده برای حضور وی در هیات مدیره شرکت نیکو بود و از همه ظرفیت های خود بهره برد تا هدایت زاده به «خانه» خود در سوئیس باز نگردد. اختلاف کهنه این دو چهره بر کسی پوشیده نیست، اختلافی عمیق تر از چاله جوادی و هدایت زاده.
محسن پاک نژاد مدیرعامل نیکو - عصر نفت
*محسن پاک نژاد مدیرعامل نیکوسایه مرد خاکستری از نیکو که کم شد حرف از امور بین الملل شد؛ جایی که سید محسن قمصری به آرامی و فراست در حال بازاریابی بشکه های نفت ایران بود. زنگنه که دو سال است از افزایش صادرات 500 هزار بشکه ای ایران پس ار لغو تحریم ها سخن می گفت بشدت به دنبال افزایش صادرات نفت بود. فشارهای وی به شرکت ملی نفت برای تحقق خواسته اش و به تبع آن فشار جوادی به امور بین الملل برای افزایش «آنی» صادرات با مخالفت بخش تولید همراه شد تا روندی یک ماهه برای افزایش ظرفیت بالفعل نفت و افزایش صادرات در نظر گرفته شود.قمصری بر خلاف زنگنه اهل اظهار نظرهای جنجالی و بروز رسانی عملکرد خود در رسانه ها نبود و چراغ خاموش به کار خود مشغول بود. یکی از مهم ترین ویژگی های قمصری، محرمانه نگه داشتن فعالیت های امور بین الملل تا رسیدن به امضای قرارداد است، او حتی گزارش دقیقی از فعالیت های مدیریت تحت اداره خود به وزیر نمی دهد تا زمانی که قرارداد امضا شود چرا که می داند با درز کردن اطلاعات مذاکرات، پروسه امضای قرارداد شاهد دست اندازهای سخت خواهد بود.  
سید محسن قمصری مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت - عصر نفت
*سید محسن قمصری مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت همین ویژگی وی و پیگیری های مجدانه وزیر نفت برای افزایش صادرات، وزیر نفت را به فکر برکناری قمصری راهنمایی می کند که با رو شدن قراردادهای جدید صادراتی، از تصمیم برکناری وی صرف نظر می شود. یک ماه پیش از این تصمیم زنگنه شرایط برای حضور هدایت زاده در نفت کاملا مهیا شده بود ولو آنکه وی بازنشسته است و امکان پذیرش سمت دولتی ندارد.نامه هدایت زاده و حکم وی دو ماهی بود که آماده امضا بود اما عنوان این سمت «خالی» مانده بود. محل دقیق ماموریت وی هر هفته تغییر می کرد تا اینکه تصمیم گرفته می شود معاونت بین الملل در شرکت ملی نفت ایجاد شود و هدایت زاده به عنوان معاون بین الملل جوادی فعالیت کند؛ معاونتی که همه را زیر «پرچم» خود وادار به احترام می کند.هدایت زاده مرد پر رمز و راز نفت حالا از امروز بصورت رسمی صاحب دفتر مجلل دروزارت نفت خواهد شد و تیم خود را می چیند. قمصری به احتمال فراوان کنار می رود و پاک نژاد نیز از نیکو راهی یکی از شرکت های زیرمجموعه شرکت ملی نفت می شود. بازی به هم ریخته است و دوستان زنگنه یکی پس از دیگری فدای مرد خاکستری می شوند.حضور امروز مرد خاکستری در شرکت ملی نفت و آنهم در شرایط فعلی نشان بزرگی از زیرکی اوست، او در دوران تحریم، ایران را فراموش کرده بود و درست در روزهای سخت افراد دیگری کشور را نجات دادند ولی امروز که همه چیز روتین است همه راه ها را «ختم شده» به خود می بیند. وزیر نفت با وجود آگاهی از گذشته هدایت زاده و همه حواشی آن روبروی همه ایستاد و او را سکاندار فروش نفت و مسائل بین المللی شرکت نفت کرد. آقای معاون حالا راحت تر می تواند به «سوئیس» سفر کند؛ به لوزان، شهری که شاید شهر نخستش باشد!

*حکم جوادی برای هدایت زادهجوادی شب گذشته برگه ای را امضا کرد که شاید سال ها بعد، مانند «امضای جنجال ساز دیگرش» خاطره بدی از وی در اذهان بسازد. گویا او باید مرد امضاهای دردسر ساز و پرحاشیه باشد...!




تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن