تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819926687




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحلیل فضای پساانتخابات درکرمانشاه/مطالبه معیشت وپیشرفت ازمجلس دهم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر بررسی می کند؛
تحلیل فضای پساانتخابات درکرمانشاه/مطالبه معیشت وپیشرفت ازمجلس دهم

انتخابات


شناسهٔ خبر: 3568115 - دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
استانها > کرمانشاه

کرمانشاه- انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در کرمانشاه در حالی به پایان رسید که مردم با انتخاب خود اولویت معیشت، امنیت و پیشرفت را برای کرمانشاه ترسیم کردند. خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: علی‌رغم عملکرد کند ستاد انتخابات استان کرمانشاه در اعلام رسمی حتی نتایج اولیه شمارش آرا، چه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و چه در انتخابات خبرگان رهبری، اما به‌هرحال خبرگزاری مهر در کنار یکی از رسانه‌های محلی  استان کرمانشاه در پاسخ به خواست افکار عمومی اخبار  دقیق اخذشده از منابع موثق را به اطلاع عمومی رساندند. مطابق با آخرین نتایج شمارش آراء در استان کرمانشاه؛ در حوزه شهرستان کرمانشاه عبدالرضا مصری با ۱۴۳ هزار و ۹۲۸ رای و سید قاسم جاسمی با ۱۰۶ هزار و ۴۵۴ رای رأی برنده قطعی انتخابات شدند. در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه برای کسب کرسی سوم رقابت بین حیدری طیب ۷۵۳۲۲ و احمد صفری با ۵۳۸۳۸ رای به دور دوم کشیده شد. در حوزه انتخابیه اسلام‌آباد غرب و دالاهو حشمت‌الله فلاحت پیشه با کسب ۵۳ هزار و ۳۶۹ رای نماینده مردم این شهرستان‌ها در خانه ملت شد. در حوزه انتخابیه قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب فرهاد تجری با کسب ۳۰ هزار و ۷۳۱ رای به‌عنوان نماینده مردم این حوزه انتخابیه راهی مجلس شد. شهاب نادری با کسب ۳۲ هزار و ۵۱۴ رأی به‌عنوان منتخب مردم در حوزه پاوه و اورامانات کرسی مجلس را از آن خود کرد. در حوزه انتخابیه صحنه، هرسین و کنگاور حسن سلیمانی با کسب ۴۸ هزار و ۸۹۱ رأی پیروز قاطع این حوزه انتخابیه شد. حجت‌الاسلام سید جواد حسینی کیا با ۱۰۵۴۳ رأی و محمد عمادی رستگار با ۵۵۸۵ رأی در حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی به مرحله دوم راه یافتند. با توجه به نتایج به‌دست‌آمده و با توجه به اینکه در حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی هر دو کاندیدای راه‌یافته به مرحله بعد اصولگرا هستند، حداقل ۷ نفر از ۸ نماینده مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس دهم اصولگرا خواهند بود. گرچه با توجه به تعلل ستاد انتخابات استان کرمانشاه در اعلام رسمی نتایج و جمع‌بندی تعداد آرا مأخوذه به‌صورت دقیق نمی‌توان میزان مشارکت مردمی در انتخابات را تا این لحظه اعلام کرد اما در یک ارزیابی کلی می‌توان اذعان کرد که بیش از ۶۵ درصد واجدین شرایط رأی استان کرمانشاه در انتخابات شرکت کرده‌اند. مردم کرمانشاه در انتخابات دور گذشته مجلس شورای اسلامی نیز مشارکت ۶۷ درصدی را رقم‌زده بودند. اولویت آینده مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس با توجه به پیروزی قاطع اصولگرایان چه کاندیداهای معرفی‌شده در لیست ائتلاف اصولگرایان و چه کاندیداهای اصولگرایی که بیرون از ظرفیت لیست پیروز شده‌اند شاید بتوان اولویت‌های موردنظر مجمع نمایندگان آینده را ارزیابی و مطالبه کرد. اصولگرایان در انتخابات با شعار محوری معیشت و ارتقاء و بهبود وضعیت اقتصادی به میدان آمدند نمایندگان پیروز در کرمانشاه نیز به‌تبع گرایش سیاسی خود پیرو این شعار بودند و رسانه‌ها و افکار عمومی باگذشت زمان می‌توانند پیشبرد این شاخص را از آن‌ها مطالبه کنند. استان کرمانشاه   تعداد واجدین رأی دادن: ۱.۵۰۷.۵۹۵ درصد مشارکت: ۶۰ تعداد رأی دهندگان:
  ۹۰۲.۶۱۲   گروه پیروز: اصولگرایان   ردیف حوزه انتخابیه نماینده منتخب تعداد آراء گرایش راه یافتگان به دور دوم   ۱ اسلام آباد غرب و دالاهو حشمت الله فلاحت پیشه ۵۳.۳۶۹ اصولگرا   ۲ پاوه و اورامانات شهاب نادری ۳۲.۵۱۴ اصولگرا   ۳ سنقرو کلیایی سید جواد حسینی کیا محمد عمادی رستگار   اصولگرا اصولگرا   ۴ کرمانشاه عبدالرضا مصری ۱۴۳.۹۲۸ اصولگرا   سید قاسم جاسمی ۱۰۶.۴۵۴ اصولگرا   سعید حیدری طیب  احمدی صفری   مستقل مستقل   ۵ صحنه، هرسین و کنگاور حسن سلیمانی ۴۸.۸۹۱ اصولگرا   ۶ قصرشیرین، سرپلذهاب و گیلانغرب فرهاد تجری ۳۰.۷۳۱ اصولگرا     نمایندگان پیروز در این انتخابات همچنین به‌صورت مشترک از پیشرفت و امنیت سخن گفته‌اند. مقوله‌هایی که شاید برای استان محروم و مرزی کرمانشاه دو بعد حیاتی رشد و توسعه تلقی شود. در مقابل رأی اعتمادی که افکار عمومی در استان کرمانشاه به نمایندگان اصولگرا داده است آن‌ها نیز باید در مقاطع زمانی مشخص پارامترهای عملکردی خود را به مردم گزارش دهند. نمایندگانی که مردم دوباره به آن‌ها اعتماد کردند بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه بودند کاندیداهایی که مردم برای چندمین بار آن‌ها را به‌عنوان نماینده خود راهی خانه ملت کردند. افرادی که شاخص‌ترین آن‌ها شاید عبدالرضا مصری باشد. مصری که سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس، وزیر رفاه و تأمین اجتماعی و سفیر ایران در ونزوئلا نیز بوده است. این دومین بار پیاپی است که بارأی قابل‌توجه ۱۴۰ هزارنفری (مشابه انتخابات مجلس نهم) از مردم نشان اعتماد می‌گیرد. عبدالرضا مصری شاید تنها کاندیدایی بود که در این انتخابات کمتر به تبلیغات روتین میدانی روی آورد و بر عملکرد گذشته خود تأکید داشت. او قبل از رفتن به وزارت رفاه و تأمین اجتماعی دولت نهم نیز نماینده مردم کرمانشاه در مجلس بوده است. از اتفاق‌های دیگر انتخابات مجلس دهم در کرمانشاه روی آوردن مردم برخی حوزه‌های انتخابیه به نمایندگان اسبق خود در ادوار قبل‌تر مجلس بوده است. مردم شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب و دالاهو و همچنین مردم حوزه انتخابیه قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب به ترتیب بارأی دادن به آقایان حشمت‌الله فلاحت پیشه و فرهاد تجری، نمایندگان خود در مجلس هشتم را برای مجلس دهم نیز برگزیدند. همچنین مردم حوزه انتخابیه صحنه، هرسین و کنگاور حسن سلیمانی نماینده خود در مجلس‌های ششم و هفتم را به مجلس دهم نیز فرستادند. کاندیداهای مجلس خبرگان از اعتدال و لیست جامعتین نتایج انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان کرمانشاه اما ترکیبی از پیروزی لیست اعتدال و لیست جامعتین بود حضرات آیات نریمانی با گرایش اعتدالی و محمدی عراقی از لیست جامعتین به ترتیب با ۳۸۴ هزار و ۷۸۸ رأی و  ۲۷۰ هزار و ۹۰۴ رای رأی بیش‌ترین آرا را کسب کردند. همچنین آیت‌الله مستشاری با ۲۷۵۳۲۲ رأی و آیت‌الله ممدوحی با ۲۵۰۳۸۲ رأی به‌عنوان نفرات سوم و چهارم این دوره از انتخابات مجلس خبرگان مشخص شدند. به گزارش خبرنگار مهر، فارغ از همه بررسی‌ها و تحلیل‌های سیاسی بر انتخابات مجلسین شورای اسلامی و خبرگان رهبری آنچه نمود و بروز مشخص‌تری داشت صفوف طولانی رأی‌دهندگانی بود که با نظام جمهوری اسلامی تجدید پیمان کردند. مردمی که نشان دادند آرا خود را به‌عنوان برگه‌های تعیین خط‌مشی و مسیر آینده کشور به صندوق‌های آرایی می‌اندازند که به آن اعتماد دارند؛ و البته هماهنگی و همکاری خوب دستگاه‌های نظارتی و اجرایی انتخابات نیز با پشتوانه همین اعتماد و آگاهی مردمی درمجموع عملکرد قابل قبولی داشتند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن