تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814868945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش:چه کسی جانشین بلاتر می شود؟


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: گزارش:چه کسی جانشین بلاتر می شود؟
امروز،‌انتخابات فیفا برگزار خواهد شد و کاندید‌ها در رقابتی حساس باید برای حضور روی صندلی ریاست با هم رقابت کنند.

به گزارش "ورزش سه"،‌جیانی اینفانتینو و شیخ سلمان،‌دو کاندیدی هستند که انتظار می‌رود رای بیشتری نسبت به دیگر رقبا داشته باشند ولی 3 کاندید دیگر نیز برای جانشینی بلاتر در رقابت هستند. جروم شامپاین،‌توکیو سکسوال و شاهزاده علی بن حسین،‌ 3 رقیب دیگر هستند. در زیر، به بررسی هر 5 کاندید پرداخته ایم.








جیانی اینفانتینو


پس از محرومیت میشل پلاتینی به خاطر فساد مالی،‌جیانی اینفانتینو،دبیر کل یوفا از سوی این کنفدراسیون به عنوان کاندیدای اصلی شرکت کرد و به نظر حمایت فدراسیون‌های یوفا را خواهد داشت. اینفانتینو از سال 2000 در یوفا کار می‌کند و در روز پایانی ثبت نام،‌برای رقابت شرکت کرد. او در حال حاضر حمایت اروپا و تیم‌های بزرگ آمریکای جنوبی را دارد ولی برای اینکه بتواند در انتخابات اول شود،‌به دیگر رای ها هم نیاز خواهد داشت.



حامیان: یوفا، کنفدراسیون آمریکای جنوبی،‌سورینام،‌سودان جنوبی،‌تریندیداد و توباگو، اتحادیه فوتبال آمریکای مرکزی








شیخ سلمان بن ابراهیم

رئیس فدراسیون آسیا،‌ تا به اینجا برای انتخاب به عنوان رئیس فیفا،‌خودش هزینه های تبلیغاتی را متحمل شده و همچنین قول داده در صورت انتخاب به عنوان رئیس فیفا، حقوقی دریافت نکند. او که پسر عموی پادشاه بحرین است،‌متهم به نقض حقوق بشر در تظاهرات‌های سال 2011 بحرین است. در تظاهرات آزادی خواهانه مردم بحرین در سال 2011،‌تعدادی از ورزشکاران ملی این کشور دستیگر شدند که نام شیخ سلمان حول این پرونده مطرح شد. او همچنین از سوی پرنس علی بن حسین  به عنوان "دروغ گوی کثیف" خطاب شده و این در حالیست که پیشتر،‌شاهزاده اردنی  حامی اصلی شیخ سلمان بود.

حامیان: کنفدراسیون آسیا،‌فدراسیون آفریقا،‌بعضی کشورهای کنفدراسیون یوفا







شاهزاده علی بن حسین

شاهزاده اردنی  از سال 2011، نایب رئیس فیفا برای آسیا بود و در انتخابات سال 2015 نیز رقیب بلاتر بود. در حالی که انتخابات به دور بعدی کشیده شد،‌پرنس علی از انتخابات کنار کشید و پیروزی را به بلاتر هدیه کرد،‌هر چند که چند روز بعد،‌با فشارهای بسیاری که به بلاتر آورده شد،‌او از سمت خود کنار رفت.
او همچنین رئیس فدراسیون اردن بوده و کارهای بزرگی در فیفا انجام داده است. او موفق شد استفاده بانوان مسلمان از حجاب در فوتبال را قانونی کند تا تیم‌های کشورهای اسلامی، مشکلی برای حضور در مسابقات جهانی نداشته باشند.

حامیان: لیبی، عراق‌‌، فلسطین،‌مصر، مالت و همچنین چند کشور از حوزه کنفدراسیون آسیا








جروم شامپاین

مشاور سابق بلاتر،‌ در انتخابات سال 2015 نیز شرکت کرد ولی نتوانست حمایت حداقل 5 عضو فیفا را جلب کرده و قانونا از انتخابات کنار گذاشته شد. در طول حضور 11 ساله اش در فیفا،‌او مدیر روابط بین الملل فیفا بود تا اینکه سال 2010 از کمیته قانون گذاری فوتبال کنار کشید. او هرگونه ارتباطی بین خود و بلاتر را در کرده و وعده داده که استانداردهای جدیدی در "شفافیت و اصول اخلاقی" در فیفا تعیین خواهد کرد.

حامیان: گفته می‌شود که حداقل 8 عضو فیفا که نامی از آنها مطرح نشده حامی او هستند. همچنین پله،‌اسطوره فوتبال نیز از حامیان اصلی اوست.








توکیو سکسوال

سکسوال 62 ساله از مبارزین ضد آپارتاید بود که 13 سال را در زندان‌های روبن ایسلند،‌در کنار نلسون ماندلا سپری کرد. او نقش کلیدی در انتخاب آفریقای جنوبی به عنوان میزبان سال 2010 داشت ولی اتهام رشوه 10 میلیون دلاری برای بردن رای از سوی اف بی آی علیه او مطرح شده است. او در کودکی عاشق کاراته بوده ،چندین کمپین ضد نژادپرستی تاسیس کرده و شخصیت مهمی در رسانه‌های آفریقای جنوبی  پس از حضور در چندین سریال تلویزیونی محسوب میش‌شود.
حامیان: لسوتو، موزامبیک،‌آفریقای جنوبی،‌سوازیلند،‌زیمبابوه.



12:10  1394/12/07





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن