تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819246919




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پس از اکران مستند گروه «جاده ابریشم» در جشنواره برلین آلبوم جدید کیهان کلهر و یویوما منتشر می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: پس از اکران مستند گروه «جاده ابریشم» در جشنواره برلین
آلبوم جدید کیهان کلهر و یویوما منتشر می‌شود
آلبوم جدید گروه جاده ابریشیم با حضور کیهان کلهر 22 آوریل برابر با سوم اردیبهشت ماه منتشر خواهد شد.

خبرگزاری فارس: آلبوم جدید کیهان کلهر و یویوما منتشر می‌شود



به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، پیش‌فروش آلبوم جدید گروه جاده ابریشیم با حضور کیهان کلهر در سایت‌های آمازون و آیتونز آغاز شده و این آلبوم در روز 22 آوریل برابر با سوم اردیبهشت ماه منتشر خواهد شد. پروژه موسیقی راه ابریشم اولین‌بار توسط یویوما یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین ویولنسل نوازهای قرن معاصر پیشنهاد شد. اصلی‌ترین و مهم‌ترین هدف این طرح تبادل فرهنگی میان کشورهای صاحب تمدن حاشیه جاده ابریشم و کشورهای اروپایی، از طریق برگزاری کنسرت، فستیوال، نمایشگاه، مسترکلاس، ضبط، انتشار و به وجود آوردن آثار جدید موسیقایی بود.

پس از شکل‌گیری هسته اولیه اهداف اجرایی موسیقی در پروژه جاده ابریشم به سه شاخه اصلی تقسیم شد: ۱ـ تولید کارهای جدید موسیقایی توسط آهنگسازان جاده ابریشم ۲ـ تمرکز بر قطعات سنتی و بومی هر منطقه و کشور ۳ـ آهنگسازی توسط موسیقیدانان مغرب زمین با الهام از فرهنگ و تمدن کشورهای حاشیه جاده ابریشم. در حال حاضر این گروه دیگر تنها یک گروه نیست، بلکه به یک سازمان تبدیل شده که اعضای آن در مجامع بین‌المللی سخنرانی می‌کنند، کارگاه و تور کنسرت برگزار می‌کنند و در مدارس و دانشگاه‌ها کنسرت‌های پژوهشی همراه با سخنرانی ترتیب می‌دهند.

کیهان کلهر نوازنده مطرح «کمانچه» یکی از آهنگسازان پروژه جاده ابریشم است. او برای شناساندن موسیقی ایرانی به غیر ایرانی‌ها تلاش بسیاری کرده‌، همکاری وی با هنرمندان هندی از جمله «شجاعت حسین خان» (غزل) و یا با کوارتت کرونوس (Kronos Quartet) (جاده ابریشم)، یویوما و ارکستر فیلارمونیک نیویورک وی را به هنرمندی جهانی تبدیل کرده‌است و شنوندگان زیادی در بین غیرایرانی‌ها دارد.آخرین کار منتشر شده از کلهر در ایران آلبوم موسیقی لایه‌های تاریکی است که با همراه کوارتت بروکلین رایدر ضبط شده است. همچنین چندی پیش فیلم «موسیقی غریبه‌ها: یویوما و گروه جاده ابریشم» به عنوان یکی از سه فیلم ویژه در شصت و ششمین جشنواره فیلم برلین در سالن فردریش که بزرگ‌ترین سینمای جشنواره برلین است، اکران شد. کیهان کلهر، کنان آزمه و کریستینا پاتو سه نفر از اعضای گروه «جاده ابریشم» در اکران ویژه این فیلم که مستندی درباره گروه است در محل اکران حضور یافتند. در این مستند گروه جاده ابریشم، نویل کارگردان این اثر با ترکیبی از عکس و مصاحبه و فیلم‌های آرشیو سفری را با این گروه آغاز می‌کند و از عشق و استعداد و از خودگذشتگی گروه تصویر می‌کشد.

 بر اساس این گزارش، آلبوم جدید گروه جاده ابریشیم با حضور کیهان کلهر 22 آوریل برابر با سوم اردیبهشت ماه منتشر خواهد شد.

94/12/05 - 12:09





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن