تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1836438189
دوری از روحیه انقلابی گری، علت اصلی انحراف جامعه نبوی بود/دشمن از روحیه انقلابی مردم ایران می ترسد
واضح آرشیو وب فارسی:دزفول امروز: پژوهشگر تاریخ اسلام در دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: دشمن با روحیه انقلابی مشکل دارد و انقلابیونی مثل زبیر که بر روی علی شمشیر کشیدند، مشکل نفسانی و تابع هوای نفس بودند.به گزارش دزفول امروز،همایش انقلاب اسلامی، از عصر نبوی تا عصر خمینی با حضور رجبی دوانی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در دانشکده الهیات برگزار شد. در این همایش محمد حسین رجبی دوانی انقلاب در ادبیات به معنای تحول عمیق است و انقلاب ها اگر فقط در بخش سیاسی رخ دهد انقلاب کاملی نیست، انقلاب های کامل انقلاب های هستند که موجب تحول هم در بخش سیاسی و هم فرهنگی و هم اجتماعی و اقتصادی می شود و انقلابی که پیامبر اکرم (ص) در عصر خود به پا کرد یک انقلاب همه جانبه بود. وی افزود: در زمان پیامبر (ص) مسائل سیاسی و اقتصادی و اجتماعی آشفتگی های عجیبی پیدا کرده بود و هم ادیان الهی و هم ادیان باطل به بن بست رسیده بودند و تمدن های شکوفایی مثل ایران ساسانی و تمدن ورم دچار انسداد شده بودند. این تحلیل گر مسائل دینی اظهار داشت: دین یهود به دلیل اختلاف های شدیدی که داشتند و درگیری های که با مسیحیان داشتند موقعیت نامناسبی داشتند چرا که مسیحیان معتقد بودند این یهودی های بودند که مسیح را کشتند. وی ادامه داد: همین وضعیت نامناسب قوم یهود سبب شده بود بخشی از یهودی ها برای کسب امنیت و همچنین برای اینکه بتوانند آخرین منجی را از نزدیک ببینند به جزیره العرب آمده و در آنجا ساکن شده بودند. رجبی دوانی گفت: دین مسیحیت هم اوضاع نا به سامانی داشت و دچار فرقه گری ها و انشعابات شدیدی شده بود و در روم غربی که دولت روم مضمحل شده بود، فرقه گرایی شدید شده بود و کاتولیک آنجا حکم رانی می کرد و در روم شرقی نیز ارتدوکسی حاکم بود. وی افزود: ارتدوکسی به لحاظ دینی تعصب های شدیدی داشتند و پیروان فرقه های دیگر را به شدت اذیت می کردند و نوعی خفقان شدید در روم شرقی برپا کرده بودند. این پژوهشگر دینی با اشاره به وضعیت تمدن ایران باستان عنوان کرد: در ایران مذهب رسمی زردشت بود که زردشت به مرور از آموزه های خود فاصله گرفته بود و وارد دربار شده بود و به یک دین توجیه گر حکومت تنزل پیدا کرده بود و اقدامات ظالمانه شاهان را توجیه می کرد. وی افزود: به این سبب زردشت بین مردم جایگاه خاصی نداشت و این بی دینی سبب شده بود که فرقه های بین مردم ایجاد شود و مردم به مانی ها و مزدکی ها روی بیاورند. رجبی دوانی در تشریح وضعیت فرهنگی و اعتقادی مردم دوران پیامبر به بت پرستی اشاره کرد و گفت: بت پرستی بین مردم جزیره العرب گسترش شدیدی یافته بود و این بت پرستی باعث شده بود بسیاری از ارزش های دینی از بین برود و یا تغییر شدید پیدا کند. وی افزود: این وضعیت متأسفانه سبب شده بود فقر، فساد و فحشا بیش از بیش در جزیره العرب زیاد شود و جامعه سراسر جهالت و فساد مطلق بود. این پژوهشگر گفت: البته در تمدن روم و ایران هم این فقر و فساد حاکم بود و در ایران که ساسانی های که به دادگری معروف هستند به شدت دنبال جامعه طبقاتی بودند و مردم پایین نوکر و برده طبقات بالا بودند و مردم طبقات بالا حق تحصیل و اشتغال نداشتند. وی تصریح کرد: در این جامعه به بن بست رسیده و رو به انحطاط، انقلاب جهانی پیامبر خاتم آغاز شد و در همه عرصه های تاریخی و سیاسی و فرهنگی و اقتصادی حرفی نو برای مردم آورد و حکومت ولایی و نظام ولایی را پایه گزاری کرد. رجبی دوانی درباره نظام ولایی پیامبر گفت: در آن دوران در حجاز حکومت طایفه ای و شیخی حاکم بود و در یونان هم کنسول ها حکومت می کردند و نظام ولایی شیوه جدید و محکمی بود. وی اضافه کرد: البته باید در نظر داشته باشیم ولایت در حکومت ختم نمی شود و بلکه تنها یکی از شئون ولایت حکومت داری است و ولایت هم مرجع دین مردم و هم محور وحدت و هم ولایت بحث عدالت و قضاوت را هم شامل می شود. این پژوهشگر عرصه تاریخ اسلام گفت: اسلام در همه عرصه ها شروع به تغییر و تحول کرد و مقیاس های انسانی و اخلاقی را جایگزین شیوه های ظالمانه کرد و در باب اقتصاد دو فرع اصلی دین یعنی خمس و زکات اقتصادی است و یا باب معاملات یک بخش مهم در احکام است. وی افزود: دین مبین اسلام در عرصه اجتماعی هم ارزش های جدیدی مثل ایثار، ایمان، اخلاق و اخوت را تعریف کرد و فرهنگی انسانی را برای همه جهان به ارمغان آورد و به همین سبب بود در هر کجا شمیم اسلام می رسید سریع مردم با جان و دل مورد پذیرش قرار می دادند. رجبی دوانی گفت: دین و مأموریت دین اسلام جهانی و ابدی است و مختص یک عصر و یک دوره خاص نیست و باید ادامه پیدا کند چرا که دنبال رشد جامعه بشری است. وی با اشاره به آیه سوره ۵۵ مائده بیان داشت: در این آیه قران کریم به زیبایی به تداوم و نقشه راه تداوم اسلام اشاره می کند و تاکید می کند در وهله اول ولایت مختص خداوند یکتا است و اینکه انقلاب نبوی با ولایت پذیری تداوم پیدا می کند. این تحلیل گر مسائل دینی ادامه داد: بعد از رحلت پیامبر ارزش های دینی مورد تاراج و تغییر قرار پیدا کرد؛ چرا که عده ای معتقد بودند انقلاب بعد پیامبر دیگر تمام شده است و دین پیامبر از حالت انقلابی خارج شد و این زمینه نفوذ ضد انقلاب ها و انحطاط دین را فراهم کرد. وی با اشاره به انقلاب اسلامی ایران گفت: بعد از انقلاب اسلامی هم عده ای حتی در همان دروان امام خمینی (ره) و به ویژه در دوره بازرگان مدام به مردم گفتند دیگر بس است انقلاب دیگر تمام شده است در حالی که امام مدام تاکید داشت انقلاب تازه شروع شده است. رجبی دوانی با اشاره به تغییر ارزش های دینی در جامعه نبوی اظهار داشت: بعد از پیامبر ارزش های چون شهادت، جهاد و اخوت معنی دیگری پیدا کرد و خلیفه دوم برای اینکه مردم را به جهاد تشویق کند به آنها وعده سرزمین خوش آب و هوای ایران و کنج ایران را وعده می داد و حتی برای اینکه مردم به سمت نماز نروند و در جهاد شرکت کنند کلمه حی علی خیر العمل را از اذان حذف کرد. وی گفت: این قلب ارزش ها در زمان خلیفه سوم به اوج رسید و جامعه نبوی که ضد اشرافی گری بود دچار اشرافی گری و جامعه طبقاتی شد. این پژوهشگر گفت: امام علی (ع) در دوره ای به خلافت رسید که انقلاب پیامبر تمام و همه ارزش ها عوض شده بود و نفوذی ها و ضد انقلابی های چون معاویه وارد اسلام شده بودند و معاویه فاسد ادعای جامعه را از خلافت به سمت سلطنت سوق می داد. وی افزود: در این جامعه رو به انحطاط اگر خون امام حسین (ع) ریخته نمی شد و آن عاشورا ایجاد نمی شد الآن دیگر نامی از اسلام باقی نمانده بود و در عاشورا در حقیقت اسلام پیروز شد و اگر مردم بصیر بودند و انقلابی شاید هیچ گاه عاشورا ایجاد نمی شد ولی انقلاب به حدی منحرف شده بود که تنها را حفظ اسلام شهادت امام حسین بود رجبی دوانی تصریح کرد: برای اینکه ولایت تحقق پیدا کند دو شرط لازم است: ۱- رهبر الهی که یا معصوم و یا نایب آن باشد و ۲- قابلیت مردم: مردمی که جایگاه و اهمیت رهبری و ولایت را بدانند از رهبری حمایت و تبعیت می کنند. وی افزود: لازمه پذیرش ولایت اطاعت مردم است و اگر اطاعت نشود ولایت امکان پذیر نیست و بعد پیامبر دیدیم این قابلیت مردمی ایجاد نشد. این پژوهشگر با اشاره به حکومت آل بویه و صفویه اظهار کرد: این دو حکومت نقش مهمی در احیای شیعه داشتند و در دوران آل بویه عزاداری امام حسین (ع) و راهپیمایی اربعین احیا شد و در زمان صفوی هم که برای اولین بار مذهب شیعه، مذهب رسمی کشور شد. وی با اشاره به دوران قبل از انقلاب در ایران گفت: ایران هم روبه تباهی بود و تعداد مشروب فروشی ها از مساجد بیشتر بود و در شرق که کمونیست ها حاکم بودند و کاملاً ملحد و بی دین بودند و در غرب نیز که ادعای مسیحی بودن می کردند سرمایه حکومت می کرد و خدا وجود نداشت. رجبی دوانی بیان کرد: امام خمینی (ره) انقلابی در همه بخش ها انجام داد و هم سیاسی و هم فرهنگی و هم اجتماعی بود و یک حرکت گسترده جهانی بود که معادلات شرق و غرب را به هم ریخت. وی با اشاره به خباثت های دشمن علیه انقلاب گفت: دشمن از روحیه انقلابی مردم ایران می ترسند و برای همین بود که در اول انقلاب جنگ تحمیلی را به کشور تحمیل کرد و کشور را عقب انداخت. این پژوهشگر اظهار داشت: وظیفه همگانی ما حفظ انقلاب و روحیه انقلابی است و انتخابات یکی از عرصه های است که به انقلاب اعتبار می بخشد و همه باید حضور داشته باشیم و هر چیزی که این انقلاب را محکم کند انجامش تکلیف شرعی است. رجبی دوانی در پاسخ به سؤال دانشجویان درباره اینکه چرا عده ای در حکومت اختلاس می کنند عنوان کرد: این مسئله در زمان پیامبر هم بود و یا در دوره خلافت امام علی خاوری ها داشتیم که اختلاس کردند و به کانادا آن موقع فرار کرد و حاکم ری اختلاس کرده و به پیش معاویه رفته بود. وی گفت: قوه قضاییه باید با مفسدین برخورد جدی کند و مقام معظم رهبری ۱۰ سال پیش نسبت به این مسئله دستورالعمل صادر کردند. این پژوهشگر همچنین در پاسخ بهاینکه چرا برخی انقلابی ها عوض می شوند گفت: طلحه و زبیر از اصحاب پیامبر بودند و زبیر کسی بود که همیشه خانه امام علی بود و وقتی به خانه حضرت زهرا حمله شد دفاع کرد و از جمله کسانی بود که پیکر دختر پیامبر را تشیع کرد ولی چون یک ضعف شخصی داشتند مقابل علی ایستاد.
سه شنبه ، ۴اسفند۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: دزفول امروز]
[مشاهده در: www.deztoday.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]
صفحات پیشنهادی
دوری از روحیه انقلابی گری، علت اصلی انحراف جامعه نبوی بود
پژوهشگر تاریخ اسلام در دانشگاه شهید چمران اهواز گفت دشمن با روحیه انقلابی مشکل دارد و انقلابیونی مثل زبیر که بر روی علی شمشیر کشیدند مشکل نفسانی و تابع هوای نفس بودند پیوند کوتاه این مطلب http ahvaznovin ir p 117234به گزارش اهواز نوین همایش انقلاب اسلامی از عصر نبوی تاهدف دشمن از نفوذ خالی کردن نظام از روحیه دینی و انقلابی است
معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه هدف دشمن از نفوذ خالی کردن نظام از روحیه دینی و انقلابی است شناسهٔ خبر 3560142 - پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲ ۴۱ سیاست > امنیتی و دفاعی سردار سنایی راد با بیان اینکه در مقطع کنونی نفوذ تهدید اصلی متوجه انقلاب به شمار می رود گفت دشمنان از طهدف دشمن از نفوذ، خالی کردن نظام از روحیه دینی و انقلابی است/ انتخابات سنجه اقتدار کشور است
معاون سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه هدف دشمن از نفوذ خالی کردن نظام از روحیه دینی و انقلابی است گفت دشمن تلاش می کند در انتخابات پیش رو با حمایت از غربگرایان به مراکز تصمیم گیر و تصمیم ساز نظام نفوذ کند به گزارش سراج24 سردار رسول سنایی راد معاون سیاسی نماینده وهدف دشمن از نفوذ تضعیف روحیه انقلابی است
سردار سنایی راد با بیان اینکه در مقطع کنونی نفوذ تهدید اصلی متوجه انقلاب به شمار می رود گفت دشمنان از طریق نفوذ در صدد تحت سلطه در آوردن ملت ایران هستند به گزارش جهان به نقل از سپاه نیوز سردار سرتیپ دوم پاسدار رسول سنایی راد معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه در آیین اختتامیسردار سناییراد: هدف دشمن از نفوذ، خالی کردن نظام از روحیه دینی و انقلابی است/انتخابات سنجه اقتدار کشور است
سردار سناییراد هدف دشمن از نفوذ خالی کردن نظام از روحیه دینی و انقلابی است انتخابات سنجه اقتدار کشور استمعاون سیاسی نماینده ولیفقیه در سپاه با بیان اینکه هدف دشمن از نفوذ خالی کردن نظام از روحیه دینی و انقلابی است گفت دشمن تلاش میکند در انتخابات پیشرو با حمایت از غربگرایاروحیه انقلابی ملت ایران اجازه نفوذ آمریکا را نمی دهد
معاونت عملیات سازمان بسیج کشور گفت روحیه انقلابی ملت ایران اجازه نفوذ آمریکا را نمی دهد و تهدید ترور و تحریم نمی تواند این روحیه انقلابی را خدشه دار نماید به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از بازتاب بروجرد سردار نصرت اله سیف در رزمایش بیت المقدس بروجرد افزود درعضو ائتلاف اصولگرایان مجلس: روحیه انقلابی به اقتصاد وارد نشده است
عضو ائتلاف اصولگرایان مجلس دهم با بیان اینکه جوانان انقلابی مجلسی می خواهند که هیئت عالی واگذاری نباشد گفت با تمام پیشرفت های کشور هنوز روحیه انقلابی وارد بخش اقتصادی نشده است به گزارش تسنیم مهرداد بذرپاش عضو ائتلاف اصولگرایان مجلس دهم در همایش جوانان فاطمی که عصر امروز در مجنماینده اصلح باید روحیه انقلابی داشته باشد و کشور را به بیگانه نفروشد
حجت الاسلام علوی اصل تاکید کرد نماینده مناسب باید نسبت به فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی وفادار باشد چرا که نماینده ای که به فرهنگ اجنبی تمایل داشته باشد به درد مجلس نمی خورد و همچنین نماینده باید درد کشیده باشد تا از درد مناطق محرومی چون لالی اندیکا و دیگر شهرها را شناخته و پیگیرنماینده اصلح باید روحیه انقلابی داشته باشد وکشور را به بیگانه نفروشد/نماینده ای که به فرهنگ اجنبی تمایل داشته
حجت الاسلام علوی اصل تاکید کرد نماینده مناسب باید نسبت به فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی وفادار باشد چرا که نماینده ای که به فرهنگ اجنبی تمایل داشته باشد به درد مجلس نمی خورد و همچنین نماینده باید درد کشیده باشد تا از درد مناطق محرومی چون لالی اندیکا و دیگر شهرها را شناخته و پیگیرهدف آمریکایی ها از مذاکرات تقلیل روحیه انقلابی گری مردم و ایجاد روحیه سازش پذیری با غرب بود
مسئول سازمان بسیج دانشجویی گفت آمریکایها با برجام به دنبال دو هدف عمده بودند هدف اول و راهبردی آنها این بود که با مذاکره و کش دادن عمدی آن به مدت ۲سال و نیم آن به اختلاف درون حاکمیتی دامن بزنند یعنی مخالفت نظام با مذاکره و اصرار دولت به انجام آن به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری د-
گوناگون
پربازدیدترینها