تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ذكر زبان حمد و ثناء، ذكر نفس سختكوشى و تحمل رنج، ذكر روح بيم و اميد، ذكر دل صدق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815339266




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چالشي به نام تأييد صلاحيت‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: چالشي به نام تأييد صلاحيت‌ها
دور جديد اختلاف وزارت ورزش و فدراسيون فوتبال كليد خورد، اين بار موضوع جدل، تأييد صلاحيت‌هاي نامزدهاي انتخابات فدراسيون فوتبال است...
نویسنده : سعيد احمديان 
دور جديد اختلاف وزارت ورزش و فدراسيون فوتبال كليد خورد، اين بار موضوع جدل، تأييد صلاحيت‌هاي نامزدهاي انتخابات فدراسيون فوتبال است. فدراسيون مي‌گويد كه يك كميته سه نفره تأييد صلاحيت‌ها را بر عهده دارد و آن سو وزارت ورزشي‌ها مدعي هستند كه اين موضوع در وزارت بررسي مي‌شود و فدراسيون در اين زمينه اختياري ندارد.


اگر تا ديروز بحث تأييد صلاحيت‌ها بحث داغ انتخابات مجلس و خبرگان بود و اصلاح‌طلبان و اصولگرايان را روبه‌روي هم قرار داده بود، حالا امروز اين موضوع جنجالي به حوزه ورزش و فوتبال هم كشيده شده واين بار در ورزش، مديران فدراسيون فوتبال و وزارت ورزش مقابل هم ايستاده‌اند. به همين خاطر هم انگار قرار نيست، دود سفيد بين وزارت ورزش و فدراسيون فوتبال بلند شود، آن هم براي زماني حتي كوتاه. همين است كه هر چند روز يكبار اختلاف آنها آشكار مي‌شود، يك روز بر سر كرش دعوا است و يك روز بر سر اينكه بعد از به پايان رسيدن دوره رياست فدراسيون، كفاشيان تا انتخابات رئيس باقي بماند يا يك سرپرست سر كار بيايد. حالا هم موضوع اختلاف تازه وزارت ورزش و فدراسيون بر سر مرجع تأييد صلاحيت كننده نامزدهاي انتخابات فدراسيون است، اختلافي كه دو طرف حق را به خودشان مي‌دهند و ادعاي طرف ديگر را رد مي‌كنند.


اختلاف جديد پس از انتشار اطلاعيه رسمي فدراسيون فوتبال درباره مجمع انتخاباتي فدراسيون آغاز شد. بعد از انتشار اين اطلاعيه بود كه خبر از تشكيل يك كميته سه يا چهار نفره در فدراسيون فوتبال براي تأييد صلاحيت نامزدهاي انتخابات فدراسيون فوتبال كه قرار است ارديبهشت 95 برگزار شود، روي خروجي خبرگزاري‌ها آمد. در اين خبر آمده بود قرار است كارگروهي سه نفره براي بررسي وضعيت صلاحيت نامزدهاي انتخابات رياست فدراسيون فو‌تبا‌ل تشكيل شود تا در اين رابطه تصميم‌گيري كند. سوابق فو‌تبا‌لي، مدرك تحصيلي و شرايط سني بخشي از شرايط كلي احراز صلاحيت نامزدهاي انتخاباتي است. عليرضا اسدي به عنوان دبير كل فدراسيون، امير فرشاد سپهر به عنوان مسئول حقوقي فدراسيون فو‌تبا‌ل و سيدعبدي افتخاري مدير كل بر‌نامه‌ريزي و نظارت وزارت ورزش و جوانان سه نفر عضو كميته‌ بررسي صلاحيت نامزدهاي انتخاباتي رياست فدراسيون فو‌تبا‌ل هستند. البته در صورتي كه اسدي نامزد حضور در انتخابات شود، دبيركل موقت جايگزين او در كميته تأييد صلاحيت‌ها خواهد شد.


اين خبر واكنش مديركل حراست وزارت ورزش را در پي داشت كه معتقد بود فدراسيون در تأييد صلاحيت‌ها نقشي ندارد. رضا حسني‌خو روز شنبه درباره تشكيل كميته تأييد صلاحيت نامزدهاي انتخابات رياست فدراسيون فوتبال و اعضاي احتمالي اين كميته به خبرگزاري ايسنا گفت: «نمي‌دانم اين اخبار چگونه و توسط چه كساني و با چه هدفي توليد و منتشر مي‌شود. همواره در موضوع احراز صلاحيت كانديداهاي انتخابات فدراسيون‌ها روال عادي طي شده و حتماً اين بار نيز اين روند طي خواهد شد. سال‌هاي سال است كه در مجموعه وزارت ورزش و سازمان تربيت بدني سابق كانديداهاي انتخاباتي فدراسيون‌هاي مختلف از جمله فدراسيون فوتبال پس از تأييد صلاحيت با استعلام از نهادهاي نظارتي مربوط و حراست مجوز ورود به انتخابات را دريافت مي‌كردند. اين روال اكنون نيز جاري خواهد بود و اين رويه هيچ تغييري نكرده است.» حسني‌خو تأكيد كرد: «در موضوع انتخابات فدراسيون فوتبال نيز همين روند طي خواهد شد و نامزدها پس از طي مراحل اداري و تكميل مدارك در فدراسيون فوتبال، تأييد يا عدم احراز صلاحيت آنها از سوي مراجع ذي‌صلاح اطلاعاتي و نظارتي، استعلام خواهد شد. از برخي اخبار منتشره در حوزه انتخابات فدراسيون فوتبال در عجبم. اينكه گفته شده كميته‌ تأييد صلاحيت قرار است تشكيل شود نيز از همين عجايب است. تأييد صلاحيت همواره بر عهده نهادهاي نظارتي بوده و هيچ كس ديگري در آن اعمال نظر نكرده و نمي‌كند.»


پس از واكنش وزارت ورزش، فدراسيون فوتبال از موضعش عقب‌نشيني نكرد و ديروز يكي از اعضاي هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال بار ديگر بر بررسي صلاحيت‌هاي نامزدهاي انتخابات در فدراسيون فوتبال تأكيد كرد. در همين رابطه شهرام دبيري به خبرگزاري مهر گفت: «طبق اساسنامه فدراسيون فوتبال و همچنين مصوبه هيئت رئيسه، احراز صلاحيت‌ها بايد در كميته سه يا چهارنفره صورت بگيرد. اين موضوع هم دراساسنامه ذكر شده و هم در هيئت رئيسه درباره آن صحبت شد و براي همين فقط كميته سه نفره مي‌تواند درباره آن تصميم بگيرد.»
    
چالش‌هاي وزارت ورزش و فدراسيون فوتبال در حالي تمامي ندارد كه به نظر مي‌رسد اين اختلاف‌ها تا ارديبهشت سال آينده كه قرار است انتخابات برگزار شود ادامه داشته باشد، به خصوص اينكه وزارت ورزشي‌ها به هيچ عنوان حاضربه ادامه حضور كفاشيان در رياست فدراسيون فوتبال نيستند. به همين خاطر هم به نظر مي‌رسد تا موعد برگزاري مجمع انتخاباتي فدراسيون، خبري از آتش بس نباشد و هر چند وقت يك بار اين اختلاف خودش را در قالب جديدي بروز دهد، مانند امروز كه بر سر ماجراي تأييد صلاحيت‌ها بار ديگر اين اختلافات به اوج رسيده است.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن