تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820383555




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد نوید راه‌اندازی اورژانس هوایی گیلان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
نوید راه‌اندازی اورژانس هوایی گیلان
نخستین بالگرد جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران بر بام بیمارستان بین‌المللی قائم (عج) رشت فرود آمد که نویددهنده تحقق اورژانس هوایی گیلان است.

خبرگزاری فارس: نوید راه‌اندازی اورژانس هوایی گیلان



به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صبح امروز با فرود آزمایشی نخستین بالگرد هلال احمر بر فراز سایت بالگرد بیمارستان بین‌المللی قائم (عج) این شهر، اورژانس هوایی گیلان به منظور امدادرسانی به موقع در حال تحقق یافتن است.

مدیرعامل بیمارستان بین‌المللی قائم (عج) رشت با اشاره به راه‌اندازی اورژانس هوایی تصریح کرد: با فرود آزمایشی و حمل مجروح توسط بالگرد هلال احمر، انتقال مجروحان به اتاق عمل بیمارستان بین‌المللی قائم (عج) در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

علیرضا کریم‌زادحق، ادامه داد: فرود بالگرد امداد هوایی این نوید را به مردم گیلان می‌دهد که به‌زودی شاهد راه‌اندازی اورژانس هوایی و Air Taxi در این استان باشند.

وی تراکم جمعیت بالای گیلان و حجم گسترده شهرها، جاده‌ها و گردشگری بودن منطقه را یکی از دلایل افزایش آمار تصادفات جاده‌ای بسیار بالا در این استان دانست.

مدیرعامل بیمارستان بین‌المللی قائم (عج) رشت ادامه داد: به دلیل ترافیک جاده‌ای به‌ویژه در ایام نوروز و تابستان هنگام وقوع حوادث جاده‌ای جابه‌جایی زمینی مصدومان بسیار با تأخیر صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اغلب امکانات تخصصی و درمانی در مرکز استان متمرکز است، گفت: در تمام دنیا نیز به همین نحو است.

کریم‌زاد‌حق ادامه داد: برای انتقال بیماران بدحال از اقصی نقاط گیلان از گردنه حیران تا حوزه استان مازندران می‌توان مصدومان و حتی بیماران قلبی که نیاز به فوریت‌های درمانی دارند را سریعاً به مراکز دارای بخش‌های ICU و CCU از طریق بالگرد منتقل کرد.

وی ساخت و تجهیز سایت فرود بالگرد با توجه به امکانات بالقوه در بیمارستان بین‌المللی قائم (عج) مانند تخت‌های کافی بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ICU)، اتاق‌های عمل مجهز، سی‌تی‌اسکن 16 اسلایت و ... است.

این مسئول با تصریح بر اینکه تمام خدمات اورژانسی به بیماران تصادفی و اورژانس‌های قلبی در بیمارستان مذکور ارائه می‌شود، یادآور شد: امیدواریم بتوانیم با کمک مسئولان آرزوی داشتن اورژانس هوایی را عملیاتی کنیم.

مدیرعامل بیمارستان بین‌المللی قائم (عج) متذکر شد: از مسئولان استان به‌ویژه استاندار گیلان، مسئولان ستاد بحران، مسئولان اورژانس استان، مسئولان دانشگاه و وزارت بهداشت و درمان می‌خواهیم ما را در راه‌اندازی اورژانس هوایی کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: در بیمارستان بین‌المللی قائم (عج) آمادگی اجاره و حتی خرید اقساطی بالگرد را برای راه‌اندازی اورژانس هوایی که نیاز مبرم گیلان است، داریم.



94/12/03 - 09:50





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن