تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803736112




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حرف های زنانه یک کاندیدای اصلاح طلب درباره ورزش بانوان و ورود بانوان به ورزشگاه ها


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: حرف های زنانه یک کاندیدای اصلاح طلب درباره ورزش بانوان و ورود بانوان به ورزشگاه ها
درخشش دختران ایران در المپیک پیش روی ورزش ایران نشان از شعار تبلور اراده یک زن ایرانی دارد.
آفتاب :  روزنامه گل نوشت: سیده فاطمه حسینی، کاندیدای ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان با اشاره به اینکه باید نشاط در فضای عمومی جامعه بسط و تعمیق داده شود، گفت: من از نسلي هستم که دخترانش مدال آوران جهاني براي کشورم هستند و يک دختر از نسل سوم انقلاب پرچمدار تيم قهرمان ايران هميشه سرافراز، در المپيک سال آينده خواهد بود. دختران اين نسل توانستند «اراده يک زن ايراني» را نه فقط در چارچوب هاي کشورم که در جهان به منصه ظهور درآورند.


وی تصریح کرد: هم نسلی‌های من توانستند نشان دهند که ورزش براي زنان فقط در حصار ديوارهاي مدارس مجاز شمرده نمی‌شود بلکه «مدال هاي جهاني» را مي توان در گردن دختران هم ديد. دختراني که از حداقل امکانات و منابع مالي برخوردار بودند اما بيش از حدي که به آنها امکانات داده شد، درخشيدند.


این کاندیدای جوان اصلاح طلب ادامه داد: باعث افتخار است که هم نسل دختراني چون «زهرا نعمتي» هستم که حتي صندلي چرخدار هم مانع از ورودش به المپيک نشد و اراده «زنانه اش» او را تا مرز شکستن رکورد کساني پيش برد که روي دو پايشان، کمان مي کشند. زناني همچون نيلوفر اردلان و الهه احمدي هستم که به عنوان «يک مادر»، قهرمان ورزشي هم هستند. زناني که نشان دادند، وظيفه شان فقط فرزند آوري نيست و مي توان هم کوبانوي خانه بود و هم قهرمان کشور.


وی با اشاره به اینکه دغدغه زنان کشورم را دارم، خاطرنشان کرد: دغدغه زنان ایران فقط ورود به ورزشگاه ها نيست، آنها فضاي «امن» براي حضور در عرصه ورزش مي خواهند. عدم فرهنگسازي لازم براي حضور زنان در مجامع ورزشي و عدم باور به توانمندي آنهاست که نااميدشان کرده و گرنه وقتي با اراده زنان درهاي المپيک گشوده شد، درهاي ديگر را هم مي توان گشود.


حسینی با بیان اینکه فقط بايد همه دست به دست هم دهيم و اول براي اين حضور اعتمادسازي کنيم و بعد فضاسازي، گفت: آن هم به دور از جنجال هاي سياسي و رسانه اي. بايد اول محيطي امن براي زنان فراهم کنيم تا تمامي آنها که به حق نگران حفظ حرمت زنان هستند، اعتمادشان جلب شود. بايد ضمن حفظ رعايت «اصول شرعي»، در چارچوب قانون، زنانمان را در جايگاهي قرار دهيم که لايق آن هستند.


وی افزود: قهرماني ما در عرصه هاي ورزشي از «ورزش هاي تک نفر» همچون کشتي و وزنه برداري به «ورزش هاي تيمي» همچون فوتسال و واليبال رسيده است. اين نشان مي دهد که فرهنگ «کار جمعي» و «عملکرد تيمي» در حال نهادينه شدن است. مردم ما به اين باور رسيده اند که اگر دست به دست هم دهيم مي توانيم به پيشرفت هاي بيشتري دست يابيم.


جوانترین بانوی کاندیدای اصلاح طلبان خواستار آشتی با صندوق‌های رای شد و گفت: پس بيايد حال که در آستانه دو انتخابات بزرگ و اساسي مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري قرار داریم، دلخوري ها را کنار گذاشته و با صندوق هاي راي آَشتي کنيم. بايد همه با هم در اين عرصه حضور داشته باشيم تا نمايندگان واقعي ملت را به مجلس بفرستيم. نمايندگاني که کف آرايشان از سقف آراي ادوار گذشته مجلس بيشتر باشد و مجلسي تشکيل دهيم که واقعا «عصاره فضايل ملت» باشد.


وی تصریح کرد: اميدوارم به عنوان جوانترين بانوي کانديداي اصلاح طلب به مجلس راه يابم تا هم تبعيض در تخصيص امکانات ميان رشته هاي مختلف ورزشي را مرتفع کنم و هم به تبعيض جنسيتي ميان زنان و مردان در عرصه ورزش پايان دهم. ضمن احترام به فوتباليست هاي خوشنام و قهرمان کشور، بايد بگويم که ورزش فقط «فوتبال» و «کشتي» نيست، بايد به ورزشکاران ديگر رشته هاي ورزشي نيز اعتبار بخشيد و امکانات در اختيار آنان قرار داد تا آنها هم بتوانند خودشان را نشان دهند.


این کاندیدای انتخابات مجلس با بیان اینکه پرداخت پاداش و بذل توجه به ورزشکاران بايد به دور از هرگونه تبعيضي باشد، افزود: اميدوارم روزي برسد که مهمترين نگراني در عرصه ورزش موضوع خصوصي سازي استقلال و پرسپوليس و واگذاري اش به چهره اي خوشنام و به دور از رانت نباشد! بلکه در آينده نزديک به جايي برسيم که به جاي ارسال هيات هاي چند ده نفره به المپيک، صدها زن و مرد قهرمان را راهي مسابقات جهاني کنيم و بدرخشيم.


سیده فاطمه حسینی با اشاره به اینکه باید به روزهايي برسیم که ديگر نيمي از زنان کشورمان از فقر حرکتي رنج نبرند، گفت: متاسفم که تا کنون فرهنگسازي لازم براي حضور زنان در عرصه ورزش نشده است. اما اگر بخواهيم اين فرهنگسازي را در خانه ملت دنبال کنيم بايد به زناني راي دهيم که تنها وظيفه يک زن را فرزند آوري ندانند و به توانمندي زنان در تمامي عرصه هاي اجتماعي و سياسي و ورزشي باور داشته باشند.











تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن