تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804305465




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت جهاد کشاورزی: قاچاق است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: وزارت جهاد کشاورزی: قاچاق است
واردات ميوه‌هاي نوبرانه خارجي در حالي افزايش يافته كه فعالان بازار بر واردات قانوني آن تأكيد دارند، اما...
نویسنده : بهناز قاسمی 
واردات ميوه‌هاي نوبرانه خارجي در حالي افزايش يافته كه فعالان بازار بر واردات قانوني آن تأكيد دارند، اما وزارت جهادكشاورزي و ستاد مبارزه با قاچاق كالا هيچ واكنشي به واردات و توزيع آن نشان نمي‌دهند، به طوري كه قاچاقچيان ميوه‌هاي خارجي با خيالي آسوده علاوه بر واردات ميوه‌هاي زمستاني، ميوه‌هاي نوبرانه بهار را نيز وارد و دوشنبه شب در ميدان ميوه و تره بار تهران در امنيت كامل توزيع كردند.
واردات ميوه از سال ۹۰ ممنوع است و با توجه به ظرفيتي كه توليد داخل دارد، اين ممنوعيت همچنان ادامه دارد. براساس ماده ۱۶ قانون افزايش بهره‌وري بخش كشاورزي و منابع طبيعي واردات تمام اقلام ميوه به استثناي موز، آناناس، انبه، نارگيل و پاپايا(خربزه درختي) به كشور ممنوع است و وزارت جهادكشاورزي همواره بر اجراي صحيح اين قانون تأكيد دارد.  ابوالقاسم حسن‌پور، مديركل دفتر ميوه‌هاي گرمسيري و نيمه گرمسيري وزارت جهادكشاورزي در ارتباط با ورود ميوه‌هاي مختلف به كشور مي‌گويد: اين اقدام قاچاق است و رسمي نيست، علاوه بر اين برخورد با اين مسئله بر عهده ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز است.  وي با اشاره به اينكه واردات ميوه طبق قانون برنامه پنجم توسعه حتماً بايد از مسير وزارت جهاد كشاورزي صورت بگيرد، بدين معنا كه سازمان حفظ نباتات بر اين واردات نظارت داشته باشد، مي‌گويد: اگر اين واردات از مسيرهاي غير مجاز انجام شود، امكان نظارت بر آن وجود ندارد و اين به معناي آن است كه ما با دست خودمان، توليدات كشورمان را تخريب مي‌كنيم.
 در اين خصوص مجتبي شادلو رئيس اتحاديه باغداران، در گفت‌وگو با مهر از واردات قانوني ميوه‌هاي نوبرانه بهاري خبر داده و مي‌گويد: شب گذشته ۱۰ نوع ميوه تازه‌خوري تابستانه از اقصي نقاط دنيا از جمله كشورهايي مانند شيلي و اكوادور وارد بازار ميوه تهران شده است. ميوه‌هايي مانند گيلاس، انواع آلو، انواع زردآلو، انواع هلو، شليل و انگور در حجمي گسترده در بازار تهران توزيع شده است.  شادلو با بيان اينكه عده‌اي مي‌خواهند اسم اين كار را قاچاق بگذارند، مي‌افزايد: مگر ممكن است اين حجم گسترده واردات به شكل قاچاق انجام شده باشد؟ اين ميوه‌ها هزاران كيلومتر راه را طي كرده‌اند.  وي تصريح مي‌كند: اين محصولات از طريق سيستم ترانزيت و جاده‌هاي اصلي آمده‌اند، چون ميوه‌هايي نيستند كه بتوانند با خر و قاطر از كوه‌ها و مناطق صعب‌العبور وارد شوند. به عنوان مثال، وقتي گيلاس از دماوند به تهران مي‌رسد، كيفيت آن كلي تفاوت مي‌كند.
شادلو تأكيد مي‌كند: : اين ميزان گسترده واردات با رابطه بازي و دلال صفتي انجام شده است. حجم محصولات وارد شده بسيار چشمگير و زياد است، ضمن اينكه اين محصولات در ميدان مركزي ميوه و تره بار تهران توزيع شده است.
رئيس اتحاديه باغداران با اشاره به اينكه ما موضوع را به مسئولان وزارت جهادكشاورزي اطلاع‌رساني كرديم، مي‌افزايد: مسئولان اين وزارتخانه بسيار ناراحت و متعجب شدند و در حال حاضر پيگير اين موضوع هستند. شادلو تصريح مي‌كند: همه بايد به ساماندهي وضعيت پيش آمده كمك كنند، همه مسئولان بايد مستقيماً ورود كنند و اين محصولات جمع‌آوري شوند.
وي با اشاره به اينكه در حال حاضر حواس همه به انتخابات است، مي‌گويد: دولت نبايد بازار را رها كند، اين چه كاري است كه انجام شده است؟ ما بايد توليد داخل را حفظ كنيم اما در شرايط پيش آمده سرمايه‌هاي كشور دارد به حراج مي‌رود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن