تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821160945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تابلوهای خط خطی که مخاطب را به چالش می کشاند+تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:رودبارنیوز: به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی رودبارنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، دیوارهای موزه هنرهای معاصر تا هفتم اسفند ماه میزبان آثاری از گنجینه این موزه است؛ بخشی از این آثار برای نخستین بار به نمایش درآمده است و به سال های ۱۸۸۳ تا ۱۹۷۶ برمی گردد. این ۴۲ اثر از هنرمندان خارجی و ایرانی است که می توان به هنرمندانی از جمله بهمن محصص، حسین زنده رودی، محسن وزیری مقدم، بهجت صدر، سهراب سپهری، علیرضا مافی، ناصر عصار، جکسون پولاک، فرانسیس بیکن، فرانتز کلاین، ویلم د کونینگ اشاره کرد. هر یک از این تابلوها مفاهیمی را به همراه دارند که بیننده را به فکر فرو می برد که خالق اثر در زمان طراحی روی بوم، به چه چیزی فکر می کرد و می خواست چه مفهومی را به مخاطب انتقال دهد و در اینجا اثر و مخاطب را به حال خود رها می کند تا برداشت خود را داشته باشد. مریم سهیلی که یکی از بازدیدکنندگان است، درباره آثار این نمایشگاه گفت: طی قرن های گذشته، تابلوها و آثاری مثل مینیاتور، نقاشی و مجسمه به صورتی طراحی می شد که مخاطبان عام به راحتی مفهوم این آثار را درک می کردند؛ در واقع کمتر نیاز بود که مخاطب برای درک مفهوم آن اثر تأمل کند. وی ادامه داد: طی دهه های اخیر هنرمندان بیشتر به دنبال این بود که مخاطب را به چالش بکشانند و فکر او را درگیر اثر هنری خود کنند. در این صورت دیگر نیاز نیست که خالق اثر، آن را شرح بدهد؛ او اثر را با مفهومی که مد نظرش است، خلق می کند و به مخاطب واگذار می کند که خودش آن را برداشت کند. سهیلی بیان داشت: به عنوان مثال در نقاشی روی بوم، گاهی رنگ سیاهی دیده می شود؛ هر کسی برداشتی از این اثر دارد؛ یکی به سیاهی که آخرین رنگ است فکر می کند؛ یکی به تاریکی شب، یکی به تنهایی، مخاطب دیگر به روزگار گناه آلود و دیگری به زندان. در واقع هر کسی یک برداشت از این رنگ سیاه دارد. در ادامه این گزارش، تعدادی از تابلوهای گنجینه موزه هنرهای معاصر را می بینیم. اثر حسین زنده رودی؛ «حروف مرکب»؛ ۱۳۴۸ دو اثر از بهمن محصص؛ مربوط به سال های ۱۳۵۴ و ۱۳۴۵ اثر بهجت صدر؛ مربوط به سال ۱۳۵۵؛ تکنیک رنگ روغن روی بوم اثر «ویلم د کونینگ» با عنوان نور در ماه اوت؛ ۱۹۴۶؛ رنگ روغن و لعاب رنگ روی بوم اثر فرانتز کلاین؛ سال ۱۹۵۵؛ تکنیک رنگ روغن روی بوم اثر سهراب سپهری انتهای پیام/ http://fna.ir/D1T9IT


دوشنبه ، ۲۶بهمن۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رودبارنیوز]
[مشاهده در: www.rudbarnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن