محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1827637552
برای حذف «حاتمی کیا»، فيلم را حذف كردند
واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
برای حذف «حاتمی کیا»، فيلم را حذف كردند لشگری پور گفت: موضوع سلیقه نیست بهتر است عنوان شود در مورد «بادیگارد» میخواستیم فرد را حذف کنیم و برای حذف فرد بهانهای تراشیدیم و فیلم “بادیگارد” را حذف کردیم.
به گزارش فرهنگ نیوز، افتتاحیه اکران دانشگاهی فیلم سینمایی "بادیگارد” تازهترین اثر ابراهیم حاتمیکیا بعد از ظهر ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۴ در سالن شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران با حضور جمع کثیری از دانشجویان برگزار شد. میزان استقبال از اولین اکران دانشگاهی "بادیگارد” به حدی بود که تعدادی از دانشجویان به صورت ایستاده یا نشسته در راهروی سالن شهید چمران مراسم را دنبال کردند. در این مراسم پرویز پرستویی بازیگر نقش اول فیلم و پژمان لشکریپور مجری طرح "بادیگارد” به نمایندگی از عوامل فیلم حاضر شدند و پس از پایان نمایش فیلم نیز نشست پرسش و پاسخی برگزار شد. پیرو اصرار و سؤالات پیاپی دانشجویان درباره حواشی پیشآمده مبنی بر عدم نامزدی "بادیگارد” در سه رشته اصلی بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، پژمان لشکریپور مجری طرح "بادیگارد” به تحلیل این رویداد پرداخت. متن کامل صحبتهای وی به شرح زیر است:
پژمان لشکریپور مجری طرح فیلم سینمایی "بادیگارد” درباره نحوه سؤالبرانگیز داوری جشنواره سی و چهارم که موجبات حیرت و پرسش طیفهای مختلفی از منتقدان، صاحبنظران و هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون را فراهم کرد در جمع دانشجویان دانشگاه تهران چنین گفت:
در ابتدا از پرستویی بابت مطول شدن احتمالی این بحث عذرخواهی میکنم اما جمع دانشجویان بهترین جایی است که میتوان درباره این مسئله صحبت کرد. در ادامه صمیمانه به تمام برگزیدگان جشنواره فجر تبریک عرض میکنم و امیدوارم که در مسیر آینده حرفهای خود موفق باشند. سعی میکنم در مثالها به مصادیق نپردازم و موضوع صحبت بنده به هیچوجه مصداق خاصی نیست بلکه به دنبال جریانشناسی یک واقعه و بحث ریشهای در این باره هستم. این روزها همهچیز پشت کلمه سلیقه و این جمله که ما چند نفر بودیم و سلیقه و اجتهادمان این بود پنهان میشود. از طرفی یک روش ناثواب در آستانه شکل گرفتن است تحت این عنوان که دبیر جشنواره و مدیران سینمایی کشور هیچ توصیهای به داوران نداشته باشند که به نظرم این دو مسئله باید مورد بررسی قرار گیرد. در مورد سلیقه، اگرچه داوری تاحدی تابع سلیقه است اما نمیتوان ضوابط دربرگیرنده داوری و هندسه حاکم بر نحوه جمعبندی آرا را بهخصوص در جایی مثل جشنواره فیلم فجر نادیده گرفت. این مطلب را از منظر کسی عرض میکنم که هم در ادوار مختلف جشنواره جزو صاحبان آثار بودهام و هم تجربه برگزاری جشنوارههای سینمایی چه در جایگاه دبیر، مشاور و یا طراح جشنواره را داشتهام و ناآشنا به روند کار و نحوه برگزاری جشنواره و رابطه دبیر با داوران در یک جشنواره نیستم.
داشتن جشنواره فاقد خط مشی امتیاز مثبت محسوب نمیشود
لشکریپور در ادامه افزود: متأسفم که این امر که داوران این دوره از جشنواره با مسئولین سازمان سینمایی و دبیر جشنواره هیچگونه صحبتی نداشتهاند امتیاز مثبت تلقی میشود و این موضوع را جزو محاسن جشنواره محسوب میکنند! مگر میشود جشنوارهای فاقد خط مشی باشد؟ دلیل اینکه مدام غبطه و حسرت میخوریم که فلان جشنواره خارجی به مدت سی سال از یک دبیر ثابت بهره برده است و یا جشنوارههای خارجی از مدیریت باثبات برخوردارند برای چیست؟ آیا نتیجه این ثبات جز این است که ثبیت مدیریت منجر به ایجاد و تداوم خط مشی مشخص که مدنظر سازمان برگزارکننده آن جشنواره است میشود؟ آیا با در نظر گرفتن این فرض که دبیر جشنواره یک اتاق دربسته آرام برای داوران فراهم کرده و آنها را به حال خود گذاشته و روز آخر بازگشته، شأن دبیر جشنواره تا حد یک مدیر تدارکات پائین نمیآید؟ بنابراین اگر چنین اتفاقی افتاده این مسئله نه تنها یک خصیصه مثبت نیست که نقطه ضعف بزرگی است و مایه تأسف. سازمان سینمایی حتماً باید برای جشنوارههایی که برگزار میکند خط مشی داشته باشد. من مجدد تأکید میکنم که درباره مصادیق و یک فیلم مشخص بحث نمیکنم بحث بنده جریانی است که جشنواره فجر موظف به دفاع از آن است که اگر چنین نباشد سال آینده ممکن است ۷ نفر دیگر با ۷ سلیقه دیگر خط مشی جشنواره را تعیین کنند و با این طرز تفکر چه لزومی به برگزاری جشنواره فجر هست؟ اینهمه هزینه و برو و بیا و فشار برای تأمین سلیقه چند نفر؟! شاهد بودهایم در بعضی از جشنوارههای مختلف بینالمللی که در کشور ما بیشتر کن و برلین شناخته شده است ناگهان یک فیلم سیاسی علیرغم اینکه ارزش سینمایی چندانی هم ندارد -که بعضاً هم این فیلم از کشور خود ما بوده است- مطرح میشود، این امر به دلیل وجود همان خط مشی مشخص است و به خاطر اینکه دبیر جشنواره در جشنوارههای بزرگ نقش بسیار مثمرثمری در هدایت جشنواره دارد و اگر در کشور ما و در بزرگترین جشنواره سینمایی ما چنین نیست حتماً باید بازنگری جدی صورت گیرد.
مهندسی انتخاب و برگزیدن افراد در همه بخشها تابع سلیقه نیست
مجری طرح "بادیگارد” همچنین اضافه کرد: اما در مورد دیگری که به سلیقه داوران ارجاع داده شده خیلی خوشحالم که این بحث را در جمع دانشجویان فنی و مهندسی مطرح میکنم چرا که درباره یک امر تخصصی و مهندسی صحبت میکنم و تصور میکنم دانشجویان فنی و مهندسی که اهل حساب و کتاب هستند و ظاهراً علاقه بسیاری هم به سینما دارند که چنین پرشور به استقبال "بادیگارد” آمدهاند میتوانند قضاوت عادلانهای نسبت به عرایض بنده داشته باشند. این سؤال به صورت جدی وجود دارد که اهدای جوایز جشنواره در تمام رشتهها میتواند تابع سلیقه باشد؟ آیا هیچگونه نظم و ضابطه و هندسهای بر این انتخابها حاکم نیست؟
برای حذف فرد، فیلم را حذف کردند!
لشکریپور چنین ادامه داد: عزیزان من، در جشنواره سی و چهارم سه فیلم مجموعاً در ۲۵ رشته کاندید شدند اما جالب است که مجموع این ۲۵ مورد نامزدی سیمرغ بلورین تنها به یک جایزه آنهم به طور مشترک ختم میشود اما از قضا "بادیگارد” با ۶ مورد نامزدی دریافت جایزه، برنده دو سیمرغ بلورین میشود آیا این شبهه ایجاد نمیشود که آن ۲۵ مورد نامزدی صرفاً برای پر کردن لیست کاندیداها و حذف احتمالی برخی از افراد صورت گرفته است؟ آیا میشود ۲۵ کاندیدا در هیچ رشتهای لایق دریافت جایزه نبوده باشند؟ پس این حجم نامزدی به چه دلیلی اتفاق افتاده است؟ آیا در مورد جایزه ویژه هیئت داوران در بخش کارگردانی منطقی است که فیلم برگزیده جزو کاندیداهای آن بخش نباشد و بعد در جواب این انتخاب پرسشبرانگیز گفته شود که میخواستیم سورپرایز داشته باشیم! مگر جشنواره فجر اسباببازی ماست؟ آیا منطقی است برنده بهترین فیلم جشنواره در هیچکدام از رشتههای اصلی جشنواره برنده سیمرغ نشده باشد و فقط ناگهان سیمرغ بلورین بهترین فیلم را از آن خود کند؟ برای چندمین بار تأکید میکنم که شایستگی هیچکدام از این آثار را زیر سؤال نمیبرم و همه این فیلمها برای بنده قابل احتراماند. بحث من هندسه اشتباه حاکم بر نحوه داوری و جمعبندی آراست. بنابراین بهتر است با خودمان صادق باشیم، موضوع سلیقه نیست بهتر است عنوان شود در مورد "بادیگارد” میخواستیم فرد را حذف کنیم و برای حذف فرد بهانهای تراشیدیم و فیلم "بادیگارد” را حذف کردیم. البته الحمدلله زمانه بهترین قاضی است!
وصول درخواست برای صد اکران دانشگاهی تا ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
پژمان لشکریپور درباره ثبتنام اکران دانشگاهی و استقبال صورت گرفته از "بادیگارد” گفت: لازم به ذکر است در همین لحظه که اولین اکران دانشگاهی را پشت سر میگذاریم بالغ بر ۱۰۰ درخواست برای اکران دانشگاهی فیلم "بادیگارد” وصول شده که این حجم استقبال خود بهترین سند برای قضاوت و فروریختن پوشش کاذب سلیقهگرایی است.
مستأجر نمیتواند صاحبخانه را از خانهاش بیرون کند!
لشکریپور در پایان درباره اظهارنظر رئیس سازمان سینمایی درباره اعتراضات سازندگان "بادیگارد” پیرامون اتفاقات پیش آمده در نحوه داوری جشنواره فجر گفت: وقتی شنیدم بالاترین مسئول سینمایی کشور در برابر اعتراضات صورت گرفته از سوی سازندگان "بادیگارد” گفتهاند؛ "اگر جشنواره بد است چرا در جشنواره شرکت میکنید؟” بسیار متأسف شدم. به عنوان کسی که توفیق داشتهام مدتی در بخش مدیریت دولتی در بخشهای مختلف سینما مشغول به فعالیت باشم باید خدمت ایشان عرض کنم که سینما متعلق به مدیر فعلی یا مدیر قبلی و اصولاً هیچ مدیری نیست! همه مدیران سینمایی کشور امانتدار میزی هستند که دیر یا زود باید تحویل فرد دیگری شود. سینما متعلق به مدیران نیست. سینما متعلق به پرستویی است که در سال ۶۲ از دومین جشنواره فیلم فجر جایزه گرفته و اکنون که سی و چهارمین دوره این جشنواره را پشت سر میگذاریم هم ایشان برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شدهاند. این سینما متعلق به ابراهیم حاتمیکیاست که سه دهه است در سطح اول فیلمسازی این کشور مشغول به فعالیت است. پس بنابراین سینما و جشنواره از آن هیچ مسئول و مدیر سینمایی نیست که بگوید اگر ناراحت هستید از آن بیرون بروید. به نظرم مستأجر نمیتواند صاحبخانه را از خانهاش بیرون کند.
منبع: میزان
94/11/25 - 13:03 - 2016-2-14 13:03:38
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]
صفحات پیشنهادی
حذف حاتمیکیا با اختلاف کم آرا/ فیلماولیها رای بالایی داشتند
مهر خبر میدهد حذف حاتمیکیا با اختلاف کم آرا فیلماولیها رای بالایی داشتند شناسهٔ خبر 3047496 - سهشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸ ۰۱ هنر > سینمای ایران ابراهیم حاتمی کیا با اختلاف کم نسبت به دیگر نامزدهای بخش بهترین کارگردانی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر از این لیست حذف شد به گرضا کیانیان: فیلمسازان اصلی را حذف کردند
رضا کیانیان فیلمسازان اصلی را حذف کردند فرهنگ > سینما - باشگاه خبرنگاران جوان نوشت درده سال گذشته فیلمسازان اصلی سینما را حذف کردند و اجازه فیلمسازی به آنها ندادند رضاکیانیان بازیگر سینما تئاتر و تلویزیون با انتقاد از حذف تدریجی فیلمسازان اصلی و حرفهای سینمنام حاتمی کیا در بین نامزدها بوده است اما شبانه حذف شد
نام حاتمی کیا در بین نامزدها بوده است اما شبانه حذف شد شنیده ها حاکیست بر خلاف انتظار و تصور بسیاری از علاقمندان و مخاطبان سینما فیلم سینمایی بادیگارد ابراهیم حاتمی کیا از نامزدی در اصلی ترین بخش های جشنواره فیلم فجر حذف شده است به گزارش فرهنگ نیوز گفته می شود در حالی که هیاعتراض فراستی به حذف ابراهیم حاتمی کیا
اعتراض فراستی به حذف ابراهیم حاتمی کیا ابراهیم حاتمی کیا با اختلاف کم نسبت به دیگر نامزدهای بخش بهترین کارگردانی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر از این لیست حذف شد هیئت داوران بخش سودای سیمرغ سیوچهارمین جشنواره فیلم فجر در حالی نامزدهای بهترینهای خود را منتشر کردند که نگاهی گذرحذف معنادار بادیگارد حاتمی کیا از نامزدی در بخش بهترین فیلم و بهترین کارگردان
- با اعلام فهرست نامزدهای کسب سیمرغ بلورین بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر نخستین پرسشی که به ذهن بسیاری از سینمادوستان رسید این بود که چطور می شود فیلمی در بخش های مهم نامزد دریافت جایزه شود اما کارگردان همان فیلم شایسته نامزدی نباشد بادیگارد ابراهیم حاتمی کیا ک«بادیگارد» از فهرست نامزدی در اصلی ترین بخش های جشنواره فیلم فجر حذف شد/ انتقادات حق «حاتمی کیا» را تضییع کرد
شنیده ها حاکیست بر خلاف انتظار و تصور بسیاری از علاقمندان و مخاطبان سینما فیلم سینمایی بادیگارد ابراهیم حاتمی کیا از نامزدی در اصلی ترین بخش های جشنواره فیلم فجر حذف شده است پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی گفته می شود در حالی که هیات داوران جشنواره فیلم فجر تا حدود ساعت ۳ بامدادفیلم حاتمی کیا حذف شد
به گزارش ایران خبر گفته می شود در حالی که هیات داوران جشنواره فیلم فجر تا حدود ساعت ۳ بامداد امروز سه شنبه ۲۰ بهمن ماه سال جاری در خصوص نامزدی فیلم سینمایی" بادیگارد" ابراهیم حاتمی کیا در بخش بهترین فیلم و بهترین کارگردانی به توافق رسیده بودند به ناگاه و بنا به دلایلیچرا فیلمهایی درباره سوریه حذف شدند!
حاتمی کیا چرا فیلمهایی درباره سوریه حذف شدند ابراهیم حاتمی کیا کارگردان فیلم سینمایی بادیگارد تاکید کرد یکی از مهمترین مسائل کشور در حوزه بین الملل موضوع سوریه است به گزارش فرهنگ نیوز ابراهیم حاتمی کیا کارگردان فیلم سینمایی «بادیگارد» پس از پایان نشست این فیلمگزارش فارس از نشست خبری فیلم بادیگارد حاتمیکیا در پاسخ به فارس: ضدقهرمان فیلم درون خود قهرمان است/از بچههای
گزارش فارس از نشست خبری فیلم بادیگاردحاتمیکیا در پاسخ به فارس ضدقهرمان فیلم درون خود قهرمان است از بچههای مستندسازی که به سوریه رفتند خجالت میکشمکارگردان فیلم بادیگارد همچنین در پاسخ به خبرنگار فرهنگی فارس درباره ضدقهرمانهای فیلم و خاکستری شدن آنها گفت تعادل و رنگبندی فیلم«ابد و یک روز» گوی سبقت را ربود/ فیلم سعید روستایی بالاتر از «بادیگارد» حاتمیکیا
ابد و یک روز گوی سبقت را ربود فیلم سعید روستایی بالاتر از بادیگارد حاتمیکیا بر اساس نتایج داوری روز چهارم جشنواره فیلم فجر ابد و یک روز فعلا در رتبه نخست آرای مردمی قرار دارد به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان نتایج داوری روز چهارم جشن-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها