تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كوتاه كردن ناخن، از آن رو لازم است كه پناهگاه شيطان است و فراموشى مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806889429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اخبار ویژه کیهان: ثمره برجام را به مردم نشان دهید برجام 2 پیشکش!


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: اخبار ویژه کیهان: ثمره برجام را به مردم نشان دهید برجام 2 پیشکش!
علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد:اقتصاد کشور سال آینده به صورت قطعی از رکود خارج می‌شود و رشد اقتصادی بی‌سابقه‌ای را تجربه خواهیم کرد.


به گزارش نامه نیوز، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه امروز خود نوشت:


کدام را باور کنیم؟ پنهانکاری یا وعده رشد اقتصادی بی‌سابقه؟!
وزیر اقتصاد به روال وعده‌های 30 ماه گذشته دولت وعده کرد کشور سال آینده رشد اقتصادی بی‌سابقه‌ای را تجربه کند.
علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد:اقتصاد کشور سال آینده به صورت قطعی از رکود خارج می‌شود و رشد اقتصادی بی‌سابقه‌ای را تجربه خواهیم کرد.
به گزارش نامه‌نیوز، طیب‌نیا در بازدید از سازمان بورس و اوراق بهادار که محمد فطانت رئیس این سازمان و جمعی از مدیران بورسی نیز حضور داشتند، افزود: براساس گزارش‌ها، ایران در سال آینده در بین کشورهای منطقه‌ برتر خواهد شد زیرا شرایط برای رشد و توسعه مساعد و مهیا است به نحوی که تورم مهار شده و به شرایط قابل قبولی رسیده‌ایم.
این اظهارات در حالی است که رئیس‌جمهور شهریورماه سال گذشته نیز اعلام کرده از رکود اقتصادی خارج شده‌ایم اما آمارهای بعدی معلوم کرد اقتصاد در رکود عمیق به سر می‌برد به نحوی که اکنون برای سومین فصل مراکز رسمی دولتی نظیر مرکز آمار و بانک‌مرکزی از انتشار آماررسمی رشد اقتصادی طفره می‌روند و حاضر نیستند آمار دقیق رشد منفی اقتصادی را منتشر کنند.
بنابراین انتظار طبیعی این است که مسئولان اقتصادی دولت ابتدا واقعیت آماری فعلی را اعلام کنند تا بعدا بشود سنجید که آیا رشد - آن هم از نوع بی‌سابقه - واقعیت دارد یا همچنان تداوم وعده‌های دو سال و نیم گذشته است؟!


گزارش خبرگزاری آسیا از پیشرفت‌های ایران پس از انقلاب اسلامی
خبرگزاری لبنانی آسیا با انتشار، گزارشی از دستاوردها و پیشرفت‌های ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آن را بی‌نظیر توصیف کرد و نوشت: ایران در برخی رشته‌ها در تراز چند کشور اول دنیاست.
این خبرگزاری نوشت: ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 مانند بسیاری از کشورهای عقب مانده در منطقه، حدود 100 درصد نیازهای خود را در زمینه‌های صنعتی از کشورهای دیگر وارد می‌کرد و در این کشور خبری از هیچ‌گونه مراکز صنعتی نبود تنها تعدادی اندک از شرکت‌ها در زمینه استخراج و پالایش نفت‌خام فعالیت می‌کردند که آن هم بیشتر انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها و دیگر خارجیان این شرکت‌ها را اداره می‌کردند اما مردم ایران در 11 فوریه 1979 میلادی زمینه حرکت به سوی پیشرفت‌های علمی، صنعتی، فنی، اقتصادی، پزشکی و دیگر زمینه‌ها را یافت. ایران پس از انقلاب اسلامی با وجود محاصره تحمیلی آمریکا و کشورهای غربی از آغاز تاریخ انقلاب تاکنون، موفقیت‌هایی در زمینه‌های مختلف کسب کرده است که به راحتی قابل شمارش نیست اما در این مقاله به برخی موفقیت‌های این کشور از جمله در زمینه‌های فناوری هسته‌ای، پزشکی، صنایع نظامی دفاعی و ماهواره و نانو فناوری به طور مختصر اشاره می‌شود.
آسیا می‌افزاید: ایران پس از انقلاب اسلامی 30 هزار مورد اختراعات در زمینه‌های مختلف داشته است. این کشور در زمینه سوخت هسته‌ای در رده پنجمین کشور جهان قرار گرفته است و علاوه بر فناوری‌های هسته‌ای، ایران در زمینه دانش نانو نیز در رده هفتم قرار گرفته است. ایران همچنین پس از انقلاب اسلامی در بسیاری از زمینه‌های مهم علمی از جمله لیزر، میکرو الکترونیک، صنایع روبوتیک و کسب جوایز بین‌المللی در مسابقات روبوتیک و صنایع رایانه‌ای غول پیکر که قادر به تحلیل بخش‌های زیادی از اطلاعات در مدتی کوتاه است، موقعیت مهمی کسب کرده است و بیش از 362 مدال در المپیادهای علمی بین‌المللی کسب کرده است.
شمار دانشگاه‌های این کشور از 15 دانشگاه در پیش از انقلاب به 615 دانشگاه و شمار دانشجویان از 175 هزار به پنج میلیون نفر افزایش یافته است. تعداد مدارس از 48 هزار مورد به 200 هزار مورد افزایش یافته است.
ایران همچنین در زمینه مقاله‌های علمی نانو که سال گذشته منتشر شد رتبه هفتم بین‌المللی را کسب کرد و در دیگر زمینه‌های علمی و صنعتی نیز توانسته است پیشرفت‌هایی در زمینه تولید سلول‌های بنیادین و شبیه‌سازی حیوانات با اهداف علمی و طبق موازین شرعی اسلامی حاصل کند.
همچنین شمار پزشکان از 15 هزار نفر به بیش‌از 111 هزار نفر با تخصص‌های مختلف پزشکی رسیده و این کشور از حضور پزشکان خارجی بی‌نیاز شده است.
این خبرگزاری یادآور شد: ایران پس از انقلاب اسلامی در زمینه تولید دارو در میان کشورهای منطقه خاورمیانه رتبه نخست را کسب کرده است. همچنین میانگین عمر مردم این کشور از 57 سال در پیش از انقلاب اسلامی به 74 سال افزایش یافته است و نرخ مرگ و میر کودکان از 12درصد در سال 1979 به کمتر از یک و نیم درصد و نرخ مرگ و میر مادران نیز از 2/54 درصد به 24 صدم درصد کاهش یافته است.


گزارش فرانس‌پرس و رویترز از تداوم تحریم‌ها علیه ایران
دو خبرگزاری فرانسوی و انگلیسی از تداوم تحریم‌های بانکی و دبه جدید آمریکا خبر می‌دهند.
خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: توافق هسته‌ای با ایران موجب نشد تا قانون‌گذاران آمریکایی، اتهامات وارد شده به این کشور مبنی بر نقض حقوق بشر را فراموش کنند. با وجود لغو تحریم‌های بانکی اروپا علیه ایران، بانک‌های آمریکایی هنوز تحریم‌های مربوط به نقض حقوق بشر ایران را لغو نکرده‌اند.
خبرگزاری فرانسه می‌نویسد: بخش اصلی تحریم‌های آمریکا علیه ایران به ادعای این کشور مبنی بر حمایت ایران از تروریسم مربوط می‌شود. در توافق هسته‌ای که ژوئیه گذشته میان ایران و گروه 5+1 امضا شد، فقط درباره لغو تحریم‌های هسته‌ای توافق شد و صحبتی از تحریم‌های مربوط به حمایت از تروریسم و یا نقض حقوق بشر به میان نیامد.
همزمان خبرگزاری رویتر در گزارشی نوشت: هر چند تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران رفع شده‌اند، اما تحریم‌های مربوط به «تروریسم» و «حقوق بشر» همچنان برقرار است.
این محدودیت‌ها بر بانک‌های خارجی فعال در ایالات متحده نیز تاثیر خواهد گذاشت. در همین رابطه «جان اسمیت» مدیر دفتر «کنترل دارایی‌های خارجی» در وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، در جریان نشستی در کنگره آن کشور گفته است «به طور کلی، تحریم‌های اولیه آمریکا علیه ایران، در جای خود قرار دارند».
تحریم‌هایی که اسمیث از آنها سخن گفته به طور عمده مربوط به اتهامات و ادعاهای آمریکا در مورد «حمایت دولتی از تروریسم» و نیز «نقض حقوق بشر» است. در عین حال واشنگتن به اعمال تحریم‌های مربوط به برنامه موشکی نیز ادامه داده است.
خبرگزاری  رویترز می‌افزاید: تحریم‌ها علیه فهرستی بالغ بر 200 فرد حقیقی و حقوقی از «بلوکه‌‌شده‌ها» همچنان در جریان است.
یک مقام رسمی بانکی بزرگ در نیویورک که نامش فاش نشده به رویترز گفته است رفع تحریم‌های اتمی، «هیچ تاثیری بر ما نمی‌گذارد». به گفته این مقام بانکی «به جز برخی فعالیت‌های بسیار محدود، ما همچنان از داد و ستد با ایران منع شده‌ایم».
کامران ممتاز، سخنگوی «سیتی گروپ»، از بزرگترین شرکت‌های خدمات مالی در جهان، به رویترز گفته است «ما همچنان مشغول رصد رخدادهای مربوط به ایران هستیم».
به گزارش رویتر محدودیت‌های بانکی اما تنها به بانک‌های آمریکایی مربوط نخواهد شد و بر فعالیت‌ بانک‌های خارجی در آمریکا نیز تاثیر می‌گذارد. چرا که این بانک‌ها نیز قادر نخواهند بود در داد و ستدهای مربوط به ایران، از طریق سیستم بانکی ایالات متحده، دست به نقل و انتقال دلار بزنند.
بانک‌های خارجی که اقدام به انجام معاملاتی با افراد حقیقی و حقوقی تحریم‌ شده ایرانی بکنند، نیز مانند گذشته در خطر اقدامات حقوقی واشنگتن و پرداخت جریمه‌های سنگین قرار خواهند گرفت.
در سال 1393 بانک فرانسوی «ب‌ان‌پ‌پاریبا» به خاطر معاملاتش از جمله با ایران، نزدیک به 9 میلیارد دلار جریمه به آمریکا پرداخت کرد.


ثمره برجام را به مردم نشان دهید برجام 2 پیشکش!
طرح موضوع برجام 2 از سوی دولت، با توجه به ناکامی نسخه نخستین برجام، تداعی‌گر «خودگویی و خود خندی» برای تعریف و تمجید از کارنامه نه چندان درخشان اقتصادی است.
خبرگزاری دانشجو با طرح این مطلب نوشت: «ما نیاز به برجام 2 داریم؛ همه باید برای ساختن ایران به یک اقدام مشترک ملی دست بزنیم.» اینها احتمالا مهمترین بخش سخنان آقای رئیس‌جمهور در راهپیمایی جشن انقلاب بود، روحانی  در حالی از تکرار برنامه جامع اقدام مشترک این بار در سطح ملی و خلق برجامی دیگر سخن گفت، که همچنان فرجام برجام دیپلماسی چندان روشن نیست. یک سخنرانی تبلیغاتی، که آن قدر پوپولیستی بود تا واکنش‌های فراوانی را در سطوح مختلف میان کارشناسان و رجال سیاسی برانگیزد. این واکنش‌ها چه بود؟ روحانی از برجامیزاسیون چه سودی می‌برد؟ و اصلا مگر تاکنون اجرای برجام 1 چه گلی به سر مردم و سفره‌هایشان زده که آقای رئیس‌جمهور به دنبال نسخه دوم آن است!؟
برجام و یا برنامه جامع اقدام مشترک هر چه بود به سامان رسید. بعد از گذشت بیشتر از دو سال مذاکرات پر فراز و نشیب در دولت تدبیر و امید، معاهده‌ای به دست آمد که دوستان روحانی اصرار داشتند آن را فتح‌الفتوح مملکت و افتخار ملی جا بزنند. سکّه‌پراکنی هفته گذشته دولت برای نشان‌گذاری دست‌اندرکاران مذاکرات، احتمالا ناشی از همین تحلیل و برای تثبیت همان معنا در میان افکار عمومی بود. با این همه و با گذشت بیشتر از دو ماه از اجرای توافق برجام هنوز از نتایج اجرای فتح‌الفتوح دولتی‌ها اطلاع روشنی در دست نیست. در حالی که تا پیش از حصول توافق، زلف گشایش اقتصادی و رفع و رجوع مضیقات مختلف معیشتی مردم (حتی آب خوردن!) مکررا به اجرای برجام گره زده می‌شد. اما امروز بررسی آمار و ارقام اعلامی دولت نشان می‌دهد حال و روز اقتصاد هم‌چنان خوب نیست.
روحانی روز پنجشنبه در حالی از لزوم برجام 2 سخن گفت که آمار رشد اقتصادی در گزارش تازه بانک مرکزی برای سومین فصل متوالی محرمانه اعلام شد. این در حالی است که خیلی پیشتر آقای رئیس‌جمهور در یک سخنرانی تبلیغاتی دیگر، ادعای عبور اقتصاد از گردنه‌های رکود را رسانه‌ای کرده بود.
همچنین تازه‌ترین گزارش منتشر شده «آمارگیری نیروی کار» مربوط به فصل پاییز که همین چند روز پیش منتشر شد، حکایت از تشدید نرخ بیکاری و افزایش آمار جوانان جویای شغل در سراسر کشور دارد. براساس نتایج به دست آمده در فصل پاییز، نرخ بیکاری جمعیت 10 ساله و بیشتر در کل کشور 10/7 درصد بوده است؛  که رشد 0/2  درصدی را در مقایسه با گزارش قبلی همین مرکز نشان می‌دهد. اما موضوع نگران‌کننده نرخ بیکاری باور نکردنی در میان جوانان 20 تا 24 ساله با عدد 26/5 است، آماری که نشان می‌دهد مدعای عبور از رکود دولت چیزی بیشتر از یک شوخی نبوده است.
برجام به فرجام نرسید؛ آمار و ارقام مراکز دولتی به روشنی نشان می‌دهد. با این همه دولت همچنان سرخوشانه از آن و استمرار آن در دیگر شئون مملکت می‌گوید. مطلبی که با توجه به ناکامی نسخه  نخستین برجام به نوعی تداعی‌گر خودگویی و خود خندی دولتی‌ها برای تعریف و تمجید از کارنامه نه چندان درخشان اقتصادی است. به نظر می‌رسد دولت روحانی در تلاش است در آستانه انتخابات اسفندماه، برجام نافرجام را با تحرکات پوپولیستی از قبیل نشان‌گذاری مذاکره‌کنندگان، راه انداختن کلاس برجام در مدارس و یا برجام 2 حسابی بزک کند.


روایت هادی خامنه‌ای از نفهمی گویندگان شعار نه غزه نه لبنان
سیدهادی خامنه‌ای در جمع شماری از اصلاح‌طلبان در مشهد، شعار نه غزه نه لبنان را از سر نفهمی و نادانی دانست.
نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم گفته است: من با بسیاری از مواضعی که برخی به نام اصلاح‌طلبی ارایه می‌کنند مخالفم، مثلاً در برخورد با مسائلی مثل سوریه، لبنان و فلسطین برخی حرف‌هایی را می‌زنند که من به عنوان یک اصلاح‌طلب آنها را اصلاً قبول ندارم.
دبیر مجمع نیروهای خط امام با تأکید بر این که هر دولتی در جمهوری اسلامی موظف است که به سوریه، فلسطین، لبنان و غزه کمک کند، خاطرنشان کرد: دلیل این کار هم مشخص است، ما امنیت خود را وصل به فلسطین، غزه و لبنان می‌دانیم، اگر آنجا نا امن شود و دشمن در آنجا پیشرفت کند ما هم به خطر می‌افتیم، پس عقل ما به ما می‌گوید که از نان شب خود بزنیم و به آنجا کمک کنیم. این منطق کجا و آن منطقی که می‌گوید چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است کجاست؟
وی با اشاره به این که آینده و سرنوشت ما به این کشورها وابسته است، گفت: این را همه نمی‌فهمند، اما کسانی که دستشان در کار است و با سیاست و مسائل خاورمیانه در ارتباط هستند می‌فهمند که این حرف، حرف درستی است.
خامنه‌ای ادامه داد: وقتی یک انسان گرفتار است ما باید به او کمک کنیم، به خصوص اگر آن انسان فردی مسلمان باشد.
یادآور می‌شود فتنه‌گران در سال 88 و در روز قدس، ضمن روزه‌خواری شعار نه غزه نه لبنان را به تأسی از توصیه سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی سر می‌دادند، آنها بعدها علناً از آشوب‌آفرینی تروریست‌ها و داعش در سوریه حمایت کردند و به تبعیت از آمریکا مدعی شدند «اسد باید برود».
سیدهادی خامنه‌ای همچنین در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد در انتخابات مجلس خبرگان باید از بین بد و بدتر یکی را انتخاب کرد(!)


روحانی اصلاح‌طلبان را اقلیت می‌داند
یک نشریه اصلاح‌طلب  ضمن انتقاد از بی‌عملی روحانی به عنوان رئیس‌جمهور درخصوص رد صلاحیت‌ها، تاکید کرد وی در این زمینه بی‌تفاوت بوده و دلیل اصلی این بی‌تفاوتی نیز نوع نگاه وی به اصلاح‌طلبان به عنوان یک اقلیت می‌باشد.
به گزارش «شفاف»، روزنامه همدلی در یادداشتی با اشاره به بررسی صلاحیت‌ها، نوشت: آنچه در این میان قابل تامل و پرسش است، بی‌عملی و تا حدودی بی‌تفاوتی رئیس‌جمهوری در این ماجراست؛ اگر از چند موضع‌گیری علنی روحانی درخصوص رد صلاحیت داوطلبان بگذریم که البته بیشتر رویکرد گفت‌وگو با مردم و رسانه‌ها را داشته است، در حقیقت اقدام عملی و موثر در حل این معضل از سوی دولت صورت نگرفته و نتیجه پیگیری کاندیداها و دولت در این زمینه تغییری در صورت مسئله ایجاد نکرده است.
این روزنامه می‌افزاید: دلیل بی‌عملی رئیس‌جمهوری به این موضوع برمی‌گردد که جریان قوی و پردامنه اصلاحات را در حد یک اقلیت سیاسی دیده است که در سخنان پیشین خود پس از حق اقلیت‌های دینی برای داشتن نماینده، جریان اصلاحات را دارای پایگاه حدود 10 میلیونی دانست.
همدلی همچنین نوشت: باید به آقای روحانی گفت که جناب آقای رئیس‌جمهور؛ اصلاح‌طلبان یک اقلیت سیاسی نیستند که باید سهمی در مجلس داشته باشند، بلکه اصلاح‌طلبان یک پارادایم و گفتمان غالب و یک جریان فکری ریشه‌دار و با نفوذ است.
یادآور می‌شود رئیس‌جمهور هفته گذشته نیز در واکنش به ترجیع‌بند اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه اعتدال، روشی در ذیل گفتمان اصلاحات‌ است، تصریح کرد: اعتدال گفتمان است و نه روش.






۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن