تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بپرهيز از كارى كه موجب عذرخواهى می ‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814691323




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قصه استعفای کی‌روش


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: قصه استعفای کی‌روش
فوتبال ما باید از دانش برخوردار شود خصوصا در رده باشگاهی و اصولا این کار را صحیح نمی‌دانیم که عنان فوتبال ما در دست سر مربی تیم ملی باشد.
تورج عاطف - نامه نیوز، بنا بر آرشیو مطالبم در دو دهه گذشته همواره معتقد به ورود دانش روز دنیا توسط سر مربیان با دانش و کار آمدی هستم که سالها است در این حوزه فعالیت می کنند و این مسئله هیچ ارتباطی به ملیت مربیانی که می توانند این عطیه را به فوتبال کشور عزیزم ایران بدهند نداشته و نخواهد داشت ولی از آنجائی که می بینم در حوزه مربیگری فوتبال ما با مشکلات بی شماری در عرصه داخلی رو به رو است از واردات مربیان خارجی مفید و حفظ آنها پشتیبانی می کنم.

مردانی چون کی روش و برانکو ایوانکوویچ و کرانچار و اسکوچیچ و مصطفی دنیزلی  از جمله این مردان هستند و معتقدم هر باشگاهی باید بخشی از قرارداد مربیان داخلی خود را صرف اعزام حتی اجباری این مربیان به آکادمی های مشهور جهان کند، اتفاقی که کمتر شاهد آن هستیم و می بینیم که مربیانی به طور چرخشی به تیمهای مختلف رفته و عملا کاررائی ندارند مگر آن که قوانین چون اجباری کردن بازیکنان سرباز به دادشان برسد و یا این که بودجه های هنگفت صنعت فولاد و... به آنها کمک کند و یا این که مدیرانی پیدا شوند که بودجه های نجومی به تیم هائی نظیر امید بدهند اما بعلت عدم کاررائی  مربیان این بودجه ها از بین برود.

در هر حال معتقدم نه تنها نباید اجازه دهیم مربیان کار آمدی چون کی روش و برانکو از چرخه فوتبال ما جدا شوند بلکه باید به تعداد این گونه مربیان چون اسکوچیچ و یا کرانچار هم اضافه کنیم  اما اتفاق هائی در عرصه این روزهای فوتبال ما می اتد که براستی تامل برانگیز است.

در اخبار می خوانیم که کی روش استعفا داده است، استعفائی که حرف و حدیث های بی شماری را در اذهان ایجاد کرده است. سه گزینه برای استعفای کی روش مطرح می شود:

1/ کی روش معتقد است که به تیم ملی رسیدگی کافی نمی شود و لغو اردوی تدارکاتی تیم ملی و همین طور مسابقات دوستانه این تیم و شرایط بد کمپ تیم ملی و استفاده های تجاری از امکانات این کمپ را دلیل دلخوری کی روش و در نتیجه استعفای او می دانند.
 
2/ دلیل دوم این گونه بیان می شود که چون با حضور کی روش به کفاشیان فشار از سوی وزارت ورزش وارد می شود ایشان می خواهند بخاطر کاهش این فشار از  تیم ملی ایران جدا شوند!!

3/ دلیل سوم هم کمی اعجاب انگیز است و گفته می شود بخاطر موفقیت های برانکو ایوانکوویچ در تیم پرسپولیس و حتی شایعه جانشینی برانکو بجای کی روش این استعفا داده می شود تا به قولی حساب برای رقبای کی روش مهیا شود.

داستان عجیبی است و باید در مورد صحت و سقم آن موشکافانه بررسی کرد. سوال این است که اگر گزینه اول درست باشد  به کی روش حق می دهیم که برای تیم ملی بودجه و توجه کافی بخواهد. هر سر مربی در جهان فوتبال برای کسب موفقیت نیاز به امکانات دارد و کارلوس کی روش هم از این قاعده جدا نیست به یاد داریم امکاناتی چون اردوی آفریقای جنوبی تا چه حد به تیم ملی ما در جام جهانی کمک کرد. از سوئی ایرادی نمی بینیم که اگر فوتبال ما از هر منبعی برای تیم فوتبالمان هزینه کند از این رو استعفای کی روش را در این مورد تا حدی قابل قبول می دانیم.
 
در مورد گزینه دوم  نگاه خوبی نداریم. فدراسیون کفاشیان در این مورد می تواند دخیل باشد؟ به یاد داشته باشیم در دور اولی که کفاشیان بر مسند قدرت نشست عقد قرارداد با کی روش این فرصت را به او داد که رئیس فدراسیون فوتبال شود. در دور دوم  بازی جدیدی را شاهد بودیم. کفاشیان با موضع گرفتن در قبال کاندیدای وزارت ورزش "دکتر قریب" توانست افکار عمومی را به سمت خود بکشاند و به قولی بخاطر نیامدن قریب توانست ماندنی شود و حالا با توجه به پرونده فساد فوتبال در مجلس و شکستهای پیاپی برنامه مدیریتی او نباید استفاده از کارت ماندن کی‌روش را ترفندی برای ابقای دو باره کفاشیان تصور کنیم. به چه دلیل باید فوتبال ما مدیر نالایقی را تحمل کند چون ناز کی روش این است. ما اخلاق حرفه ای از کی روش می خواهیم نه این که او را طعمه مقاصد سیاسی قرار دهند.

در مورد گزینه سوم اصولا مسئله را از پایه غلط می دانیم زیرا هیچ شغلی در دنیا ابدی نیست و به صرف این که کی روش رقیبی می تواند داشته باشد باید تیمهای داخل کشورمان را مجبور کنیم مربیان کار آمد خارجی را به استخدام خود در نیاورند؟ قبلا این مسئله را در مورد دستیار ایرانی کی‌روش مشاهده کرده بودیم که معمولا افرادی به این پست گمارده می شوند که قابلیت های بالائی از بعد کاریزماتیک بودن و تجربه فراوان و دانش ندارند اما حالا این مسئله برای همه عجیب است. می پرسیم اگر دلیل کی روش این باشد نباید فوتبال جهان و الگوهایش را به او نمایان ساخت؟ در منچستر سیتی مشخص است پلگرینی دیگر در این تیم نخواهد ماند اما آیا او شروع به شانتاژمی کند؟ در تیم منچستر یونایتد ماه ها است بحث رفتن فن خال و آمدن گزینه هائی چون گواردیولا و این هفته ها مورینیو است آیا فن خال استعفا می دهد؟

فوتبال ما باید از دانش برخوردار شود خصوصا در رده باشگاهی و اصولا این کار را صحیح نمی دانیم که عنان فوتبال ما در دست سر مربی تیم ملی باشد.
 
امیدواریم قضیه کی روش زودتر شروع شود و قصه های این گونه ای به اتمام برسد و باز هم کی روش سر مربی محبوب ترین تیم ایران باشد.




۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن