محبوبترینها
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
سه برند برتر کلید و پریز خارجی، لگراند، ویکو و اشنایدر
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1825997589
«سیانور» کیلومترها از «امکان مینا» جلوتر است
واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
فراستی:
«سیانور» کیلومترها از «امکان مینا» جلوتر است مسعود فراستی گفت: «سیانور» از فیلم مشابه اش «امکان مینا» خیلی سرتر است. اساسا از فیلم «امکان مینا» کیلومترها پیش تر است. دوم طراحی صحنه آن هم خوب است.
به گزارش فرهنگ نیوز، 21بهمن ماه در دهمین شب از برگزاری جشنواره فیلم فجر، نهمین قسمت از ویژه برنامه «هفت» در برج میلاد کاخ جشنواره روی آنتن شبکه سه سیما رفت.
عوامل فیلم سینمایی «سیانور» میهمان ویژه این برنامه بودند. بهروز شعیبی کارگردان این فیلم در گفتگو با بهروز افخمی گفت: انتخاب و راضی کردن بازیگران برای بازی در یک فیلم تاریخی به لحاظ پیشینه این نوع فیلم ها در ایران کار سختی بود. بسیاری از بازیگران مطرح را به سختی آوردیم. اما برخی از بازیگران مثل مهدی هاشمی نیز با آگاهی وارد شده اند. آگاهی نه نسبت به تفاوت احتمالی این فیلم با فیلم های تاریخی قبلی، بلکه آگاهی از سر اینکه باید به سطح فیلم های تاریخی دنیا برسیم.
شعیبی: نامزدنشدن «سیانور» در جشنواره شعار تبلیغاتی ماست
شعیبی در واکنش به عدم نامزدی «سیانور» در هیچ یک از رشته های سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر گفت: ما هیچ اعتراضی به جشنواره نداریم. تابع قوانین جشنواره ای هستیم که در آن شرکت کردیم. هرچند خلاف انتظارمان بود و امیدواریم مردم فیلم ما را بپسندند.
این کارگردان جوان افزود: ما سعی کردیم تهران دهه 50 را دقیقا مطابق واقعیت آن دوران بسازیم. سعی کردیم به عنوان یک بیننده فیلم را بسازیم. احترام می گذاریم به جشنواره، دبیر جشنواره و معاونت سینمایی و شخص وزیر ارشاد. اما متاسفانه یا خوشبختانه در شعار تبلیغاتی مان باید بزنیم افتخارمان این است که در این جشنواره نامزد نشدیم.
شعیبی ادامه داد: من در فیلمم به عمد سردری از فیلم «صادق کرده» ناصر تقوایی را برای ادای دین به ایشان وارد کردم. چون جدای از کتاب و شخصیت های تاریخی، یکی از مهمترین منابع ما برای فضاسازی تاریخ، سینما بود. لذا در دیالوگی به این فیلم اشاره کردم و با حضور در سینما به این فیلم مهم در تاریخ سینمای ایران ادای دین کردم.
وی درخصوص بازی خود در «سیانور» گفت: این کار حرفه ای و درستی نیست. خودم به این موضوع واقفم و تجربه همزمانی کارگردانی و بازیگری موفقیت آمیز نیست اما مجبور شدم نهایتا خودم هم بازی کنم. در سکانس هایی که من در «سیانور» بازی می کردم، همایون اسعدیان به عنوان بزرگ و استاد بنده بر صحنه مدیریت داشت.
رضوی: عدم نامزدی «سیانور» در هیچ یک از رشته های جشنواره عجیب است
در ادامه سیدمحمود رضوی تهیه کننده فیلم سینمایی «سیانور» نیز در همین خصوص بیان داشت: عدم نامزدی «سیانور» در هیچ یک از رشته های جشنواره عجیب است اما باز هم خوب است و ما جایزه یمان را همین امشب از مردم، اهالی سینما و منتقدان در همه بخش ها گرفتیم.
در ادامه رسول صدرعاملی درخصوص این فیلم گفت: اولین بار باورپذیری نقش یک مامور ساواک را در فیلم «نقطه ضعف» ساخته مرحوم محمدرضا اعلامی دیدم و بعد امشب دومین باری بود که این باورپذیری را در «سیانور» دریافت کردم؛ آن هم توسط تیمی که آن سال ها را درک نکردند.
حامد کمیلی بازیگر نقش اصلی «سیانور» بیان داشت: نقش من در «سیانور» یکی از سخت ترین نقش هایی بود که تابحال در زندگی ام بازی کردم. پروسه سختی را برای نزدیک شدن به این نقش پشت سر گذاشتم. با صحبت با دوستان و کتبی که مطالعه کردم سعی کردم تا این ترس، واهمه و برزخ را به درستی به تصویر بکشم.
در انتهای این بخش رسول صدرعاملی گفتگوی امشب «هفت» با عوامل فیلم «سیانور» را به رسول ملاقلی پور تقدیم کرد.
طوسی: سمت و سوی جشنواره فیلم فجر بالاخره به چه سینمایی است؟
در ادامه برنامه و در بخش میز نقد، مسعود فراستی به همراه جواد طوسی به نقد فیلم های جشنواره سی و چهارم پرداخت.
جواد طوسی در ابتدای گفتگوی خود با اشاره به ناجوانمردانه «بادیگارد» از نامزدی بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر گفت: داوری جشنواره امسال این سوال را پیش می آورد که سمت و سوی جشنواره فیلم فجر بعد از 34 سال بالاخره به چه سینمایی است؟ آیا این فیلم های کاندید شده قرار است بیانگر سلیقه جشنواره باشد؟ من با نگاه حاتمی کیا و اصولگرایی خیلی پایمردانه اش که سبب شده تاحدودی از زمانه و واقعیت های عینی اش دور باشد، مشکل دارم ولی منکر قابلیت های کارگردانی حاتمی کیا نمی توان شد. از این جهت حذف «بادیگارد» یک علامت سوال بزرگ برای من ایجاد کرد. همین طور کارگردانی کیومرث پوراحمد در فیلم «کفشهایم کو؟» اما این حلقه های مفقوده را شاهدیم.
وی نهایتا گفت: «بادیگارد» با نگاه کارشناسانه باید جز این 5 کاندیدا می بود، ولی وقتی حذف می شود جای سوال دارد.
در ادامه برنامه این منتقد سینما درخصوص فیلم «سیانور» بیان داشت: من فکر می کنم در چرخه تولیدات سینمای ما جای این تولیدات خالی است. مشروط بر اینکه ما این آثار را به یک آثار شاخص و کم نظیر در سینما بدل کنیم. چون فارغ از تصویرسازی و واقع نگری آن دوران، به عقیده من شناخت خیلی مهم است که چقدر این آدم ها و مناسباتشان به شخصیت های باوریپذیر تبدیل شده اند.
طوسی ادامه داد: به نظرم برای بهروز شعیبی زود است برای انتخاب چنین مضمونی. فکر می کنم فارغ از پژوهش، یک میان سالی نیاز است. یکی از معضلات این فیلم کستینگ بازیگری فیلم است. دیالوگ نویسی ها و شخصیت هایی که برای بازیگران نوشته شده است آنها را به یک شخصیت تبدیل نمی کند. بازی های مهدی هاشمی خوب نیست. روابط روبنایی است و به یک نگاه عمق یابی تبدیل نمی شود. فضاسازی ها و به خصوص قابل بودن رنگ آبی تداعی کننده همان فیلم «نقطه ضعف» است.
وی نهایتا گفت: ما چون فرصت های مدام برای تولید چنین فیلم هایی نداریم باید از این فرصت ها کمال استفاده را کرد.
فراستی: «سیانور» از فیلم «امکان مینا» خیلی سرتر است
در ادامه مسعود فراستی نیز در نقد «سیانور» گفت: «سیانور» از فیلم مشابه اش «امکان مینا» خیلی سرتر است. اساسا از فیلم «امکان مینا» کیلومترها پیش تر است. دوم طراحی صحنه آن هم خوب است.
وی افزود: اما ما نمی توانیم فرض را بر این بگذاریم که مخاطب فیلم با دانستن تاریخ سراغ فیلم بیاید. این خیلی بد است. ضمن آنکه صداقتی که بهروز شعیبی برای بازی کردن می گوید ابدا کافی نیست. لازم و قدم اولیه است اما شناخت، تحقیق، زیست و مسئله شدن می خواهد. اگر موضوع مسئله فیمساز نشود هرچه قدر هم تحقیق کند و کتاب بخواند چیزی به او اضافه نمی کند. تقی شهرام در فیلم به یک کمدین ناخواسته تبدیل شده است در صورتی که یک جلاد به تمام معناست و در فیلم درنیامده است. ساواکی که در کارش حرفه ای بود را در فیلم می بینیم که می گوید بروید در خیابان و بگردید تا مجرم پیدا کنید! اصلا میزانسن این صحنه بد است. مهدی هاشمی علی رغم آنکه بازیگر توانمندی است اما اساسا برای این فیلم مناسب نیست.
فراستی با اشاره به مصاحبه شعیبی با روزنامه سینما گفت: اینکه بهروز شعیبی می گوید من فیلم عاشقانه خودم را می سازم یعنی چه؟ تو داری یک فیلم درباره آسیب شناساسی تاریخ این کشور می سازی! باید زیست کنی و نفرت و عشق را دربیاوری. آدم ها در «سیانور» مقوا هستند و به شدت تلطیف شده اند. بهروز شعیبی خواسته فیلم عاشقانه خود را بسازد.
وی نهایتا گفت: فیلمسازان در این جنس فیلمها باید سعی کنند فیلم مماس با واقعیت را بسازند نه فیلم های خود را. اینکه سعی نکرده شعار بگوید خیلی خوب است اما کافی نیست. عشق اینجا محلی از اعراب ندارد. این اشتباهی است که کمال تبریزی نیز در «امکان مینا» به آن اشاره می کند که می خواستم فیلم عاشقانه خود را بسازم. یعنی چه؟!
94/11/24 - 09:23 - 2016-2-13 09:23:47
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]
صفحات پیشنهادی
گزارش فارس از نشست خبری فیلم امکان مینا تبریزی: امنیت امروز ما به دلیل وجود تجربه هایی از جنس منافقین است
گزارش فارس از نشست خبری فیلم امکان میناتبریزی امنیت امروز ما به دلیل وجود تجربه هایی از جنس منافقین استکمال تبریزی گفت موقعیت الان در شرایط اجتماعی که همه جا درگیر آن هستند و روشی دارند که خانوادهها را دعوت میکنند و یا همین داعش که این روزها مساوی با خونریزی است چیزی است کهنیم نگاهی به تازهترین اثر کمال تبریزی «امکان مینا» داستان عشق و غافلگیری/ نمایش چهره کریه منافقین ب
نیم نگاهی به تازهترین اثر کمال تبریزیامکان مینا داستان عشق و غافلگیری نمایش چهره کریه منافقین بدون شعارزدگیفیلم سینمایی امکان مینا چهره کریه و منفور گروهک منافقین را با ظرافت و به دور از هرگونه شعارزدگی و با داستانی پرکشش و پایانی تکاندهنده روایت میکند به گزارش خبرنگارچرا کمال تبریزی «امکان مینا» را ساخت؟
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴ ۰۷ نشست پرسش و پاسخ فیلم امکان مینا کار کمال تبریزی با اتفاقات گوناگونی همراه شد از اهدای گل توسط میلاد کیمرام به عکاسان خبری تا طرح مباحثی مفصل درباره داعش و فرقههای سیاسی اول انقلاب و در نهایت اعتراض خبرنگاران که فرصتی برای پرسش و پاسخ در نظر گرفته ن«امکان مینا» با نصف سیمرغ به خانه رفت/پرونده جشنواره ۳۴ بسته شد
امکان مینا با نصف سیمرغ به خانه رفت پرونده جشنواره ۳۴ بسته شد شناسهٔ خبر 3050200 - جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰ ۵۲ هنر > سینمای ایران پرونده سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با وجود حاشیه و اما و اگرهای بسیاری که داشت شامگاه ۲۲ بهمن ماه با اهدای سیمرغ های بلورین به سینماگران در کاخضدقصه ها در سینمای ایران/ سوژه و داستان «امکان مینا» فوقالعاده بود
ضدقصه ها در سینمای ایران سوژه و داستان امکان مینا فوقالعاده بودششمین برنامه سودای سیمرغ ویژهبرنامه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با حضور کارشناسان محمدرضا شهیدیفرد مجید توکلی امیرعباس صباغ یاشار نورایی دکتر سیدبشیر حسینی مهدی انصاری و مهدی گلستانه برگزار شد به گزارش خبگفتوگو با کمال تبریزی درباره «امکان مینا»: فیلم عاشقانه ساختم نه سیاسی و امنیتی
گفتوگو با کمال تبریزی درباره امکان مینا فیلم عاشقانه ساختم نه سیاسی و امنیتی فرهنگ > سینما - کمال تبریزی میگوید در زمانهای که جهان با داعش دست به گریبان است پرداختن به موضوعی مثل فعالیت گروهکها در اوایل انقلاب میتواند موضوع روز جامعه ما محسوب شود الهه خسروی«امکان مینا»؛ ایده خوبی که تلف شد
امکان مینا ایده خوبی که تلف شد امکان مینا را نسبت به یکی دو فیلم اخیر کمال تبریزی خصوصاً طعم شیرین خیال یک پیشرفت به حساب آورد اما هنوز نتوانسته به بهترین فیلم های خودِ تبریزی نزدیک شود به گزارش فرهنگ نیوز کمال تبریزی در چند فیلم اخیر خود روند نه چندان امید بخشی را پیناداوری نکردیم/ فشاری برای انتخاب «امکان مینا» وجود نداشت
مجتبی راعی در گفتگو با مهر ناداوری نکردیم فشاری برای انتخاب امکان مینا وجود نداشت شناسهٔ خبر 3047877 - چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰ ۳۸ هنر > سینمای ایران مجتبی راعی عضو هیات داوران سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر تاکید کرد که در انتخاب فیلمها عدالت را مدنظر داشتهاند و دچار«امکان مینا» با قواعد حرفهای ساخته شد
امکان مینا با قواعد حرفهای ساخته شدمنوچهر محمدی تهیهکننده امکان مینا این اثر را فیلمی در قواعد سینمای ایران و مناسب نیاز امروز سینما و مخاطب عنوان کرد منوچهر محمدی حاضر در کاخ مردمی جشنواره فیلم فجر در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس درباره فیلم «امکان مینا» گفتنگاهی به فیلم «امکان مینا» تصویر اقتدار اطلاعاتی بدون اقتدار داستانی شدنی نیست
نگاهی به فیلم امکان میناتصویر اقتدار اطلاعاتی بدون اقتدار داستانی شدنی نیستاقتدار اطلاعاتی جمهوری اسلامی در صورتی از قاب شیشه ای جلوه گر خواهد شد که اقتداری در فیلمنامه اثر و در قالب اقتدار دراماتیک شکل بگیرد خبرگزاری فارس ـ سجاد اسلامیان چندی است که سینما و تلویزیون ایران به ا-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها