تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820172785




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصلاح‌طلبان چه خواهند كرد؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: اصلاح‌طلبان چه خواهند كرد؟
صادق زیبا کلام در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت:
به گزارش نامه نیوز، پس از رد صلاحيت اکثر کاندیداهای اصلاح‌طلبان دو «چه بايد كرد؟» مطرح شد؛ عدم شركت در انتخابات و ديگري شركت در انتخابات و حمايت از برخي نامزد‌هاي ناشناخته كه لزوما نيز در اردوگاه اصلاحات قرار نداشته اما مي‌توانند در آينده به عنوان نيرو‌هاي بالقوه اصلاحات مطرح شوند.


 در اين خصوص بحث‌هاي بسيار زيادي در ميان اصلاح‌طلبان در گرفته و در نتيجه آنچه كه از ظواهر امر پيداست اين تز است كه بايد به دنبال چهره‌هاي ناشناخته رفت که در ميان اصلاح‌طلبان اكثريت را با خود همراه كرده و مورد قبول واقع شده است. البته بايد اين توضيح را داد كه متاسفانه اصلاح‌طلبان ضمن اينكه چنين رويكردي را در تئوري قبول كرده‌اند اما در عمل چندان جدي فعاليت نكرده‌اند.


در حوزه‌هاي انتخابيه احتمالا نيروهاي متمايل به اصلاح‌طلبي وجود دارند كه براي انتخاب آنان بايد بررسي‌هاي بسيار جدي و دقيق صورت مي‌گرفت. اما در حال حاضر قرار بر اين است كه سران اصلاح‌طلبی از بدنه اجتماعي و سياسي خود بخواهند از كساني كه در حوزه‌هاي مختلف و البته در تهران شناسايي شده‌اند، حمايت كرده و به آنان راي دهند. سوالي كه در اين جا مطرح مي‌شود اينكه چه تضميني وجود دارد در صورت راهيابي اين افراد به مجلس بار ديگر پديده راستگوها و همچنين برخي ورزشكاران سياسي دوباره تكرار نشود؟


در پاسخ بايد گفت هيچ تضميني وجود ندارد. بايد پذيرفت تعدادي از كساني كه با حمايت اصلاح‌طلبان به مجلس راه مي‌يابند ممكن است به سمت جريانات ديگر متمايل شده و احساس كنند اصولگرايان قدرت دارند و به آنان بپيوندند. همچنين ممكن است تعدادي از اين افراد اساسا نيرو‌هاي چندان كارآمدي نباشند اما در نهايت درصدي از اين افراد به اصلاح‌طلبان خواهند پيوست. كسي نمي‌تواند درصد ريزش يا رويش اين پديده را مشخص كند اما به طور طبيعي درصدي از اين افراد به سوي جريانات ديگر متمايل شده و درصدي نيز به نيرو‌هاي اصلاح‌طلب بدل مي‌شوند.


از طرفي يك اصل بديهي ديگر اين است كه تعدادي از اين افراد براي اصلاح‌طلبان در بلندمدت باقي خواهند ماند. بنابراين اصلاح‌طلبان درصدي از ريزش يا در واقع استفاده ابزاري برخي از سبد آراي جبهه اصلاحات را پذيرفته‌اند؛ چراكه به هر حال اصلاح‌طلبان يك حزب يا يك تشكل سياسي نيرومند ندارند كه افرادي را كه همراه با حزب، سال‌هاست همكاري كرده و پرورش يافته‌اند را شناسايي و انتخاب كنند. بنابراين در شرايطي كه وضعيت احزاب در كشور بدين گونه است، چاره‌اي نيست جز اينكه همین گونه جلو رفت.


منبع: روزنامه آرمان


۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن