تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):زيارت امام حسين عليه السلام را رها نكن و دوستان خود را هم به آن سفارش كن، كه در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820502879




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بكار گيري كودكان زير 15 سال در جنگ، جرم محسوب مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: بكار گيري كودكان زير 15 سال در جنگ، جرم محسوب مي‌شود
دبير كل جميت هلال احمر گفت: حقوق بين الملل دولت ها و گروه هاي مسلح از به كارگيري كودكان در جنگ ها منع مي كند و مقرر مي دارد استخدام كودكان با سن كمتر از 15 سال در ارتش و گروه هاي مسلح ممنوع و حتي جنايت جنگي محسوب مي شود.


به گزارش خبرنگار اجتماعي برنا، احمد موسوي دبير كل جميت هلال احمر امروز در همايش دفاع ازكودكان قربانيان خاموش جنگ‌ها گفت: انديشه ممنوع ساختن جنگ به عنوان ابزار حل و فصل اختلافات ميان دولت ها، قدمت چنداني ندارد زيرا تنها در قرن بيستم بود كه اين انديشه به طور جدي وارد عرصه روابط بين المللي شد و متاسفانه هنوز آرمان زندگي در جهاني صلح آميز تحقق نيافته است.

وي در ادامه افزود: با اين وجود، انديشه محدود كردن اثرات ناگوار جنگ ها و حمايت از غير نظاميان از سابقه تاريخي چشمگيري برخوردار است.

موسوي تاكيد كرد: آنچه كه امروز حقوق بين الملل بشر دوستانه ناميده مي شود و سرمنشأ آن به ا قدام هانري دونان و تاسيس كميته بين المللي صليب سرخ بر مي‌گردد، در واقع بسيار ريشه دار تر از آن است كه به نظر مي رسد. هر چند دونان در سال 1864 با تاسيس كميته بين المللي صليب سرخ، نهضت بين المللي صليب سرخ و هلال احمر را پايه گذاشت و راه را براي تدوين حقوق بين الملل بشر دوستانه معاصر گشود، اما ريشه هاي حقوق بشر دوستانه را بايد در تاريخ و در فرهنگ ها و مذاهب ملل مختلف جستجو كرد.كه اين در ميان دين مبين اسلام جايگاه و ارزشي خاص و قابل توجه دارد و حجم وسيعي از قواعد حقوق بين الملل بشر دوستانه برخاسته از تعاليم ارزشمند و انساني دين مبين اسلام است.

دبير كل جمعيت هلال احمر تصريح كرد: يكي از ابعاد حمايت از غير نظاميان، موضوع حمايت از كودكان در جريان درگيري هاي مسلحانه است. حقوق بين الملل بشر دوستانه از دو زاويه به اين حمايت مي پردازد. نخست اين كه دولت ها و گروه هاي مسلح را از به كارگيري كودكان در جنگ ها منع مي كندو مقرر مي دارد استخدام كودكان با سن كمتر از 15 سال در ارتش و گروه هاي مسلح ممنوع و حتي جنايت جنگي محسوب مي شود.

وي در ادامه با اشاره به ابعاد ديگر حمايت از غير نظاميان، خاطر نشان كرد: حمايت هاي خاصي را براي كودكان قرباني جنگي مقرر داشته و طرف هاي درگير را ملزم مي‌كند ضمن رفتار انساني و عدم خشونت با كودكان نيازهاي خاص جسماني و رواني آن ها مثل تغذيه، سرپناه ، پوشاك و جدا نشدن آن ها از خانواده هاي خود را تضمين كنند.

موسوي با تاكيد بر اينكه هر روز عده ي زيادي ازكودكان در جنگها كشته مي شوند گفت:رسانه هاي جهاني هر روز اخبار مكرر از جمله آزار و كشتار كودكان در جنگ‌هاي مختلف جهان مخابره مي كنند، هر روز كودكان معصومي در لبنان ، فلسطين، سودان، عراق وافغانستان تحت فجيع ترين رفتارها ازجمله گرسنگي و بيماري گرفته تا ضرب و جرح و حتي قتل قرار مي گيرند و سازمان ملل به طرف هاي در گيري در خصوص تعهداتش در زمينه رفتار با كودكان تذكر مي دهد اما متا سفانه بهبودي در وضعيت حمايت از كودكان حاصل نمي شود.
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 217]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن