تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820088199




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابهام در فضای سیاسی باعث عدم اعتماد سرمایه گذاران شده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


ابهام در فضای سیاسی باعث عدم اعتماد سرمایه گذاران شده است استان‌ها > کهکیلویه و بویر احمد - کم کم داریم وارد شرایط پسا برجام می شویم و نیاز به برنامه جامع اقدام ملی مشترک داریم که در شرایط پسا تحریم و در رویکرد اجتماع محور دولت چاره ای جز جلب مشارکت سمن ها و سازمانهای مردم نهاد ندارد.

خبر آنلاین استان کهگیلویه و بویراحمد ،هفتمین نشست منطقه ای و کارگاه های آموزشی تقویت همکاری های تخصصی شبکه ای سازمانهای مردم نهاد حوزه زنان و خانواده و دستگاه های اجرایی مرتبط جنوب کشور امروز در حالی برگزار شد که مسوولان استانی برای اینکه میزان توجه خود به امور زنان را نشان دهند شورای اداری استان را نیز همزمان با این نشست و با محوریت زنان برگزار کردند.


فریبا رحمانپور مشاور استاندار در امور بانوان در ابتدای این نشست گزارشی از همایش دو روزه سازمانهای مردم نهاد ارایه کرد.
به گفته رحمانپور در این همایش بیش از 170 نفر از استانهای فارس بوشهر و خوزستان و به میزبانی کهگیلویه بویراحمد برگزار شد.
وی گفت: در استان 250 تشکل مردم نهاد فعال و غیر فعال  و 50 تشکل در
حوزه زنان فعالیت می کنند.
رحمانپور تاکید کرد:فعالیت های حوزه زنان فقط زنانه نیست و آقایان باید پا به پای زنان در برای احقاق حقوق بانوان فعالیت کنند.


در ادامه نشست اختتامیه جلسه شورای اداری استان با محوریت زنان نیز برگزار شد که در ابتدا چمن رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: توجه به سلامت مادران توجه  به سلامت جامعه است .
وی ادامه داد:سواد بهاشتی مادران موضوع مهم و تعیین کننده ای است.ضمن آنکه اگر سلامت مادران تامین شود سلامت خانواده محقق می شود.
چمن با اشاره به مشکلات بودجه در کشور گفت: به رغم کمبود اعتبارات کشوری و استانی علوم پزشکی در امر ترویج زایمان های طبیعی اقدامات موثری انجام داده است که از مجموع 24 هزار زایمان در استان از زمان اجرای طرح تحول سلامت تاکنون 14 هزار زایمان طبیعی انجام شده است.
چمن گفت:تا دودهه گذشته نرخ ناباروی در کشور 5 دردصد بود که در حال حاضر به رقمی بین 15 تا 20 درصد رسیده است.
وی ادامه داد:یکی از پر هزینه ترین خدمات حوزه سلامت درمان ناباروری است .که باتوجه به اینکه مجوز ایجاد مرکز در مان ناباروری و کارهای علمی گرفته شده است امیدواریم نهاد ریاست جمهوری ما را در راه اندازی این مرکز یاری کنند چرا که یکی از مشکلات اساسی زنان است.


زارع پور:مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویر احمد نیز در این نشست گفت:امروزه در جامعه انسانی زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند بایدبه اندازه جمعیتشان نیز در مسیر توسعه کشور نقش ایفا کنند.
 زارع پور ادامه داد: زنان و دختران انتقال فرهنگ ، آداب و رسوم را بر عهده دارندو در آموزش و پرورش سهم زنان از کل کارکنان 37 درصد و سهم دانش آموزان دختر نیز 47 درصد است.
وی گفت :نوع نگرش به زنان باید در سطح کلان کشوری عوض شود و در بخش بهداشت نیز باید به ارتقا سلامت و بهداشت جسمی دانش آموزان در روستاها و مناطق عشایری توجه ویژه ای شود.
وی ادامه داد: دانش آموزان روستایی و عشایری نیاز به آموزشهای احکام دینی،بهداشتی و آموزشهای دوران بلوغ در پایه ششم دارند.


متقی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان نیز در این نشست با ارایه آماری از عملکرد این سازمان گفت:اسلام در ذات خودش بین مرد و زن تفاوت نگذاشته و چراغ زندگی زمانی روشن می شود که هم زن و هم مرد حضور داشته باشند.
وی ادامه داد: در استان 15 هزار زن سرپرست خانوار تجت پوشش کمیته امداد امام خمینی داریم.
وی افزود:در بحث آموزش و تحصیل بیشترزنان از نعمت تحصیل و ادامه تحصیل محروم هستند که کمیته امداد همه تلاشش را به کار می گیرد از ترک تحصیل آنها جلوگیری کند.
مدیر کل کمیته امداد گفت: سو تغذیه در این استان در میان برخی اقشار جامعه بیداد می کند که حدود 2000 نفر را شناسایی کرده و آنها را مورد حمایت قرار داده ایم.


استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در ادامه این نشست گفت: این استان حدود یک درصد مساحت و جمعیت کشور راتشکیل می دهد.
موسی خادمی افزود: این استان یک درصدی موقعیتی استراتژیک در کشور دارد ومشارکتش در کشور خیلی بیشتر از وسعت  و جمعیت آن است.
وی یادآور شد استان کهگیلویه وبویر اجمد 25 درصد انرژی نفت و گاز کشور ونزدیک 10 درصد آبهای سطحی کشور را تولید می کند .
خادمی ادامه داد: استان ما با پوشش 70 درصدی جنگلی بیش از  16 درصد جنگلهای زاگرس را به خود اختصاص داده که می توان با استناد به همین داشته ها مخصوصا دو شهرستان بویر احمد و دنا را به عنوان نگین جنوب ایران معرفی کرد.
خادمی تاکید کرد :این استان در اقتصاد ملی از حیث ملی بیش از سهم مساحت و جمعیت خود به اقتصاد ملی کمک می کند  اما اقتصاد ملی  کمتر از حق این استان به آن اعتبارات اختصاص می دهد.
خادمی گفت: امیدواریم حداقل برای ایجاد توازن و عدالت منطقه ای در حدی که استان برای کشور آورده دارد مسوولان نیز به استان توجه کنند.
خادمی از خانم ملاوردی خواست سفر رییس جمهور را پیگیری کند و اضافه کرد: به رغم آمادگی و پیگیری استان برای انجام سفر رییس جمهور هنوز به استان نیامده است.
خادمی گفت: در حوزه زنان حرفهای زیادی می زنیم اما زنان به جایگاه واقعی خودشان نرسیده اند ولی معتقدم همانگونه که در تحصیل زنان از مردان پیشی گرفته اند در همه عرصه ها نیز خودشان و علمشان را بر جامعه تحمیل خواخند کرد.


معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت:دولت یازدهم در شرایط خاصی سرکار آمدچرا که کشور در بن بستهایی بود و برای خروج از این بن بستها برنامه هایی ارایه کرد. شهین دخت ملاوردی ادامه داد:کم کم داریم وارد شرایط پسا برجام می شویم و نیاز به برنامه جامع اقدام ملی مشترک داریم که در شرایط پسا تحریم و در رویکرد اجتماع محور دولت چاره ای جز جلب مشارکت سمن ها و سازمانهای مردم نهاد ندارد.
مولاوردی یادآور شد:چند سالی دولت به سمن ها و سازمانهای مردم نهاد نگاه امنیتی داشت و جامعه رااز حضور این سازمانها محروم کرددر نتیجه مردم  از خدمات ، برنامه ها و ظرفیتهای این بخش بزرگ استفاده نکرد.
شهین دخت مولاوردی گفت :دولت نباید دربرای سازمانهای مردمی و سمن ها قیم باشد بلکه باید مسیر را هموار کرده و قوانین و مقررات مزاحم را حذف کند. و زمینه را برای جذب سرمایه گذار خارجی فراهم کنند.
مولاوردی تاکید کرد:این عدم اطمینانی که الان سرمایه گذار خارجی و داخلی دارد به دلیل ابهام در فضای سیاسی ، کسب و کار و جنگ و دعواهای جناحی است.
این مقام مسئول در حوزه بانوان خاطر نشان کرد:برخی استانها از عدم توازن و عدالت اقتصادی، اجتماعی ،سیاسی و فرهنگی رنج می برد.
وی با اشاره به مشکلات زنان در جامعه گفت:17 سازمان  در قبال مشکلات زنان و برطرف کردن آن وظیفه دارند واز دولت بودجه دریافت می کنند اما در بررسی ها به این نتیجه رسیدیم مهمترین مشکل زنان عدم هماهنگی و عدم پیگیری برای احقاق حقوقشان است.
معاون امور زنان رییس جمهور تاکید کرد:معاونت ما و فعالان حوزه بانوان دنبال این  نیستند که بودجه جدا بگیرند چرا که با این بودجه محدود تمام مشکلات تاریخی زنان را برطرف نمی شود و مساله زنان فقط مربوط  به زنان نیست و این مسوولیت و عزم همگانی را می طلبد .و معاونت زنان ریاست جمهوری ستادی است که وظایف محول شده بر دستگاه ها را هماهنگ می کند.

کلید واژه ها: تحریم اقتصادی -




دوشنبه 19 بهمن 1394 - 20:22:53





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن