تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 24 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى‏شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799861084




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تامین منابع آب هزینه‌ بر است/ اجرای 120 طرح آبرسانی در شهرها


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تامین منابع آب هزینه‌ بر است/ اجرای 120 طرح آبرسانی در شهرها
وزیر نیرو با اشاره به اینکه 120 طرح آب رسانی به شهرها در دست اجراست، گفت: تامین آب در کشور بسیار هزینه بر شده است.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید چیت‌چیان عصر امروز در در مراسم رونمایی از طرح آبرسانی به شهرها و روستاهای کشور در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و ارتقای تولید ملی اظهار داشت: کشور در شرایط ویژه‌ای از نظر مسئله آب قرار گرفته است و بارندگی‌ها از نظر مدت، میزان، تغییرات بسیار جدی داشته است. 


وی افزود: تغییر اقلیم باعث افزایش یک درجه‌ هوای کشور شد و این منجر به رشد میزان تبخیر آب شده و از طرف دیگر منابع ما محدود است. 


وزیر نیرو با اشاره به رشد افزایش جمعیت گفت: آب بیشتری نیاز داریم و از طرفی مصرف افزایشی و منابع آب رو به کاهش است و این یک شرایط جدیدی خلق کرده و باید مصرف را مدیریت کنیم تا بتوانیم تمدن ایران اسلامی را ادامه دهیم.


چیت‌چیان ادامه داد: مهمترین و ضروری‌ترین نیاز آب، آب شرب و بهداشتی است. هم از نظر منابع و هم از نظر مسائل مالی دچار چالش‌های جدی شده است و امروز ناچاریم آب را از کیلومترها فاصله برای مصرف به مردم برسانیم. 
وزیر نیرو با تأکید براینکه تأمین منابع آب سخت‌تر شده است، یادآور شد: هزینه‌های زیادی به کشور تحمیل می‌شود، پمپاژ آب یعنی این که هزینه مستمر انرژی برق داریم. مسئله جدید موضوع کیفیت آب به دلیل ورود آلاینده‌های صنعتی، فاضلاب شهری، کشاورزی بوده ناچاریم تصفیه آب بزنیم تا آرسنیک و نیترات آن حذف شود. 2 سال گذشته در خود تهران حساسیت‌هایی وجود داشت و در فشار بودیم که حل شد.


به گفته چیت‌چیان هر متر مکعب آب شیرین‌کن در بندرعباس 3 هزار تومان هزینه دارد و آن را 300 تومان به مردم می‌دهیم. در کشور بیش از 120 طرح آبرسانی در دست اجرا بوده و 60 درصد هزینه مربوط به لوله‌های فولادی است.


وی از الزامات ورود به بخش آب را مشارکت بخش خصوصی دانست و عنوان کرد: این مشارکت نه از جنس تنها تأمین منابع مالی بلکه مدیریت و توانمندی اجرایی این نیاز است. همچنین مشارکت قوی بانک‌ها برای تأمین منابع مورد نیاز لازم است و در سایه این همکاری‌‌ها صنایع فولادی و اشتغال نیز فعال می‌شود.
وزیر نیرو با بیان اینکه احداث خط لوله آبی کوثر برای تامین آب استانهای جنوبی و جنوب غرب کشور بوده گفت: طول این خط 700 کیلومتر است که آب از سرچشمه‌های کهکیلویه و بویراحمد به استانهای خوزستان، بوشهر، هرمزگان، و جنوب فارس منتقل می‌کند. 


وی ادامه داد: همچنین برای تامین آب شهر مشهد مجبور شدیم سد دوستی را احداث کنیم و آب را از فاصله 180 کیلومتری و با پمپاژ هزار متر به این شهر برسانیم. 


وی با اعلام اینکه هر متر مکعب آب را از بخش خصوصی به قیمت 3 هزار تومان خریداری می‌شود، گفت: از بخش خصوصی برای شیرین‌سازی آب دریا استفاده کردیم و این آب را به قیمت 300 تومان به مردم می‌فروشیم. 


وزیر نیرو از اجرای 120 طرح آبرسانی به شهرها خبر داد و اظهار داشت: 60 درصد هزینه‌ها برای تامین خط لوله، انتقال آب صرف می‌شود و امروز تامین آب هزینه‌بر و به سرمایه‌گذاری زیادی نیاز داریم. 


وی با بیان اینکه احتمالا بهره‌برداری از خط دوم انتقال آب در تابستان 95 هم محقق نخواهد شد، تاکید کرد: به مشارکت بخش خصوصی نیاز داریم و این بخش علاوه بر سرمایه‌گذاری باید در حوزه مدیریت هم نقش داشته باشد و امروز برای حل مشکل آب به مشارکت ملی بسیار قوی نیاز داریم. 





۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن