تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820256890




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با حضور معاون رئیس جمهور ترکمنستان روز جمهوری هند در عشق‌آباد برگزار شد+تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: با حضور معاون رئیس جمهور ترکمنستان
روز جمهوری هند در عشق‌آباد برگزار شد+تصاویر
مراسم روز جمهوری هند با حضور مقامات دولت ترکمنستان و جمعی از هندی‌های مقیم این کشور و سفرای خارجی مقیم عشق‌آباد برگزار شد.

خبرگزاری فارس: روز جمهوری هند در عشق‌آباد برگزار شد+تصاویر



به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‌آباد، مراسم روز جمهوری هند شب گذشته در هتل «یلدیز» عشق‌آباد با حضور مقامات دولت ترکمنستان و جمعی از جامعه هندی و سفرای خارجی مقیم عشق‌آباد برگزار شد. این مراسم با نواخته شدن سرود ملی هند و ترکمنستان و سخنرانی سفیر هند در عشق‌آباد آغاز شد. «ناگندرا پراساد» ضمن تشریح خلاصه‌ای از تاریخچه کشور هند و پیشرفت‌های همه جانبه این کشور گفت: روز جمهوری هند، روزی است که در آن قانون اساسی این کشور اجرا و جایگزین قانون دولت هند در سال 1935 شد. سفیر هند در ترکمنستان، با اشاره به اینکه مردم هند و ترکمنستان از اشتراکات فراوان تاریخی و فرهنگی برخوردار هستند، تصریح کرد: سفر نخست وزیر و معاون رئیس جمهور هند به ترکمنستان در سال گذشته میلادی (2015) همزمان با آغاز طرح خط لوله گاز «تاپی» فصل نوینی در مناسبات میان 2 کشور دوست و برادر ایجاد کرده است این موارد گواهی می‌دهند که دولت 2 کشور مصمم به توسعه و گسترش هر چه بیشتر مناسبات همه جانبه و نیز گسترش تعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی هستند. معاون رئیس جمهور ترکمنستان در امور نفت و گاز، نیز در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت روز جمهوری هند از سوی دولت و ملت ترکمنستان،گفت: عشق‌آباد و دهلی نو از روابط بسیار فعال و خوب سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برخوردار هستند و در عرصه بین‌المللی نیز از همدیگر حمایت و پشتیبانی می‌کنند. «یاگشیگلدی کاکایوف» تصریح کرد: در ماه دسامبر سال 2015 میلادی ما با حضور سران و مقامات عالی رتبه کشورهای ذینفع اجرای خط لوله گاز «تاپی» را آغاز کردیم و گاز ترکمنستان قرار است در آینده به هند منتقل و باعث بهبود وضعیت اقتصادی این کشور شود.

وی افزود: دولت ترکمنستان علاقه مند به توسعه و گسترش هر چه بیشتر مناسبات با جمهوری هند است و برای تحقق این امر 2 کشور از ظرفیت‌های مورد نیاز و عزم راسخ سیاسی نیز برخوردار هستند.  گفتنی است که جمهوری هند و ترکمنستان در سال 1991 میلادی  روابط دیپملاتیک را برقرار کرده و در تابستان سال گذشته نیز  «نارندرا  مودی» نخست وزیر هند به عشق‌آباد سفر کرد و 7 سند همکاری دوجانبه به امضا طرفین رسید.













94/11/18 - 09:30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن