تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):روز غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1830539656




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درمیشیان: «لانتوری» تقابل زشتی و زیبایی است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: نشست خبری «لانتوری» ؛ درمیشیان: «لانتوری» تقابل زشتی و زیبایی است کارگردان فیلم «لانتوری» گفت: این فیلم را برای تقابل زشتی و زیبایی ساختم و اینکه ما انسان‌ها فکر می‌کنیم می‌توانیم دیگران را حذف کنیم.
۱۳۹۴ جمعه ۱۶ بهمن ساعت 16:23

خبرگزاری پانا+

به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «لانتوری» با حضور رضا درمیشیان کارگردان، باران کوثری، مریم پالیزبان، نوید محمدزاده از بازیگران فیلم و محمدرضا دلپاک ترکیب و طراحی صدا، محمدرضا منصوری مدیر تولید، گلناز گلشن طراح لباس و محسن نصرالهی طراح صحنه برگزار شد.

دلپاک با احترام به یداالله نجفی که مدتی پیش از آغاز جشنواره فیلم فجر دار فانی را وداع گفت، از حاضرین تقاضای یک دقیقه سکوت کرد.

این جلسه با تاخیر زیادی آغاز شد و درمیشیان در توضیح این اتفاق گفت: همه ناهماهنگی‌ها از جانب من بوده چرا که یکی از بستگانم در بیمارستان بستری شده بود و نتوانستم سر موعد به نشست برسم. بابت این اتفاق از همه عذرخواهی می‌کنم.

این کارگردان در پاسخ به این پرسش که چرا زشتی‌ها را در فیلم به وضوح به تصویر کشیده است، گفت: قصدم از ساخت این اثر تقابل زشتی و زیبایی بود. اگر فردی با ما هم عقیده نبود، نباید او را حذف کنیم و به همین دلیل زشتی ها را به تصویر کشیدم.

وی همچنین درباره استفاده از داستان‌های متعدد در فیلم توضیح داد: اصول ساختاری و تکنیکی را در فیلمنامه نوشتم و بر اساس آن‌ها همه چیز را جلو بردم. از همین رو فیلم مسیری دارد و اسیدپاشی هم بخشی از آن است و قصدم از معرفی بزه‌کارها، رسیدن به فاجعه بود.

درمیشیان تاکید کرد: در این فیلم می‌خواستم حال و هوای مستند را به وجود بیاورم و به همین دلیل نشانه‌گذاری‌هایی از زمینه مستند نیز در فیلم قرار دادم.

این کارگردان درباره استفاده از بازیگرانی که قالبا تئاتر بازی می کنند نیز بیان کرد: به عقیده من حضور بازیگرهای تئاتر در سینما خیلی مهم است و همه چیز ما در سینما از آن‌هاست. با توجه به اینکه خودم هم تئاتر را خیلی دوست دارم، همه هنرپیشه هایی که در این فیلم بازی کردند، از ستاره‌های تئاتر هستند.

وی همچنین در بخشی از صحبت‌هایش به مشکل صدا و تصویر سالن‌ برج میلاد اشاره کرد و ادامه داد: در تهران تنها چند سالن سینمایی داریم که کیفیت واقعی آثار را نشان می‌دهد و شاید برخی از صداهایی که در فرم کار آن‌ها را دنبال کردم، به خوبی شنیده نمی‌شد.

*«لانتوری» مضمونی جسارت آمیز دارد

امیر پوریا، منتقد جلسه «لانتوری» با یاد کردن از مرحوم ایرج کریمی گفت: اگر اشتباه نکنم کریمی مقاله ای در سال 68، 69 در مجله فیلم درباره گرفتن عکس های یادگاری ای که در اواخر فیلمبرداری رسم بود، نوشته بود.

وی افزود: در مقاله مذکور، کریمی به حضور روح منتقد در کنار قاب عکس اشاره کرده بود. بدیهی است که منتقد دوست ندارد در چنین عکسی قرار بگیرد و با احترام فقط می خواهد کنار این قاب قرار بگیرد. من هم می خواهم در کنار قاب فیلم درمیشیان قرار بگیریم.

این منتقد تاکید کرد: ما با مضمون جسارت آمیزی در «لانتوری» رو به رو هستیم که پیش از این دیده شده است. چنین مضمون هایی به شیوه کلیشه ای و با بیان سنتی روایت می شوند. اما فرم در این فیلم دارای جسارت ساختاری است که با مضمون هم مسیر می شود.

پوریا تصریح کرد: موضوع ملتهب نباید با ساختار محافظه کارانه یا به صورت معمولی روایت شود. مثل اتفاقی که در فیلم«هیس دخترها فریاد نمی زنند» افتاد.

این منتقد در ادامه توضیح داد: معمولا آثار تئاتری در دنیا وجود دارد که نوعی مالیخولیا یا فضای جنون آمیز را روایت می کنند، اما در سینمای ایران به نسبت سینمای دنیا، آدم های بسیاری می بینیم که واقعا نزدیک به چنین شخصیت هایی هستند، در حالی که خود رضا درمیشیان شخص محجوبی است اما شخصیت فیلم هایش حال بسیار بدی دارند.

وی با اشاره به این که درمیشیان به راه استادش، داریوش مهرجویی رفته، عنوان کرد: زمانی که مهرجویی فیلم «دایره مینا» را ساخت آنقدر تاثیر گذار شد که سازمان انتقال خون را تاسیس کردند. «لانتوری» هم این خصلت را دارد، یعنی فیلم توانسته از طرح مساله داستانی فراتر برود و اسیدپاشی را به عنوان تمثیل مطرح کند.

این منتقد تاکید کرد: متاسفانه در فضایی هستیم که بیماری انحصارطلبی مثل عشق در میان نسل جوان ما موج می زند. حتی محبوب ترین ترانه های ما چه آنطرف آبی و چه داخلی همه پایه نگاهشان همین انحصارگرایی است. یعنی می گویند اگر کنترلت نمی کند، حتما دوستت ندارد.

*کوثری: هیچ کس از ساخته های درمیشیان خبر ندارد

باران کوثری هم با اشاره به میزان سختگیری های کارگردان یادآور شد: رضا درمیشیان با وسواس زیادی فیلمنامه را بارها بازنویسی می کند. زمانی های زیادی پیش می آید که با هم بحث می کنیم.

وی افزود: هر بار که رضا درمیشیان را می بینم بسیار هیجان زده می شوم چون جز خودش کسی نمی داند چه می خواهد بسازد. اما شما اصلا دوست ندارید بدانید چه برسر بازیگر می آورد.

*محمدزاده: درمیشیان همه چیز را می چیند

نوید محمدزاده با اشاره به این که از زمان ساخت«عصبانی نیستم» در جریان ساخت«لانتوری» بوده گفت: برای همین بود که از آن موقع مو و ریش هایم را کوتاه نکردم. رضا درمیشیان کارگردانی است که حتی پلکی که می زنید را هم می چیند. فکر می کنم او بالای ده بار فیلمنامه را بازنویسی کرد.

وی تاکید کرد: حتی اتفاق افتاده بود که صحنه راه رفتن مرا دوبار بگیرد، چون معتقد بود شبیه به فیلم «عصبانی نیستم» شده است. خوشحالم که دوبار با او همکاری کردم و امیدوارم برای سومین بار هم چنین اتفاق بیافتد.

*«لانتوری» بیش از 70، 80 لوکیشن داشت

محمدرضا منصوری، مدیر تولید «لانتوری» هم به سختگیری های رضا درمیشیان اشاره و تاکید کرد: وقتی جایگاه کارگردان و تهیه کننده یکی باشد، کار بسیار سخت می شود. او همان وسواس ها و حساسیت ها را در تولید هم داشت.

وی با بیان این که تمام هزینه های این فیلم را درمیشیان به صورت شخصی تهیه کرده گفت: بالای 70، 80 لوکیشن داشتیم و به خاطر این که فیلم قبلی درمیشیان نتوانست اکران شود، با مشکلات بسیاری برای هماهنگی لوکیشن های مختلف مواجه شدیم.

مریم پالیزبان نیز در پاسخ به این سوال که چرا بازی در «لانتوری» را پذیرفته است گفت: فیلمنامه ای که برایم فرستاده شد بسیار قانع کننده بود. البته یک روز طول کشید تا از ترس بازی در این شخصیت فاصله بگیرم.

گلناز گلشن، طراح لباس و محسن نصر اللهی، طراح صحنه هم از حساسیت های رضا درمیشیان در نشست صحبت کردند.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن